728 x 90

اخبار سوريه,

پیشروی رزمندگان سوریه در ادلب

-

رزمندگان سوريه
رزمندگان سوريه
رزمندگان طی تهاجمی از چند محور 13 موضع نظامیان رژیم اسد را تسخیر کردند.
تلویزیون اورینت:
رزمندگان ارتش فتح بعد از تسخیر پادگان مسطومه، پادگان طلائع را مجدداً محاصره کردند. رزمندگان همچنین یک بلندی استراتژیک و منطقه مقبله را تصرف کردند.
قبل از شروع هر نبردی، رزمندگان، به آماده‌سازی زرهی انفجاری با صدها کیلو مواد منفجره اقدام می‌کنند تا مواضع اساسی دشمن در اطراف پادگانهایش را هدف قرار بدهند. این سناریو در نبردهای ادلب و جسر الشغور و پادگان قرمید تکرار شد، امروز در نبرد آزادسازی منطقه مسطومه، خط دفاعی اول پادگان طلائع با همین شیوه شکسته شد.
زرهی منفجر شد و نبرد برای تسخیر منطقه مسطومه آغاز شد. رزمندگان از سه محور به این موضع تهاجم کردند و موفق شدند مسطومه را آزاد کنند و 13 موضع دشمن را تسخیر کنند. مهمترین این مواضع محل استقرار نیروهای اسد در مدرسه بود. همچنین بلندی مسطومه که مشرف به پادگان طلائع می‌باشد توسط رزمندگان تصرف شد. با تسخیر این ارتفاعات، رزمندگان تا ده کیلومتر را زیر آتش خود خواهند داشت و پادگان طلائع زیر آتش مستقیم آنان قرار خواهد گرفت.
منابع محلی گفتند: در جریان این نبردها دهها تن از مزدوران اسد به هلاکت رسیدند که در بین آنها سرهنگ ستاد یوسف اسماعیل زاهر از حمص به چشم می‌خورد. تعداد دیگری از مزدوران اسد به سمت شهر اریحا فرار کردند. در این نبردها حزب‌الشیطان نیز 30تن از مزدوران خود را از دست داد. رزمندگان 5 تانک را منهدم کردند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفتند. نبردها با شدت تمام ادامه یافت و رزمندگان مراکز تمرکز نظامیان اسد در نحلیه زیر آتش گرفتند. جاده اریحا ـ مسطومه نیز توسط رزمندگان هدف قرار گرفت تا مانع کمک‌رسانی از اریحا برای نیروهای اسد در مسطومه شوند.
رزمندگان قبلاً شهرک مقبله را بعد از درگیریهای شدید تسخیر کرده بودند.
تعدادی از نیروهای دشمن در اثر تهاجم و ضربات رزمندگان به سمت نحلیه فرار کردند.
این مرکز محل استقرار صدها نیرو و دهها خودرو و ادوات نظامی است که کار پشتیبانی نیروهای اسد را با توپ‌باران و ارسال نیرو انجام می‌دهد.
این پادگان برای مردم ادلب به‌عنوان سمبل قتل و جنایت شناخته می‌شود.
نیروهای اسد یکی از اولین جنایاتش را در جمعه آزادی در 20 می 2011 مرتکب شدند. شهروندانی که از جبل الزاویه برای تظاهرات به سمت شهر ادلب می‌رفتند توسط نیروهای اسد هدف قرار گرفته و بیش از 50تن از آنان جان باختند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9871aac-5823-45bf-aad3-61dc6b6fcacb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات