728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

حمایت شخصیتهایی از آلمان، رومانی و فرانسه از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در ۲۳خرداد (۱۳ژوئن)

-

پروفسور ریتا زوسموت - سناتور آردلین بن اونی -  فرانسوا کلکومبه
پروفسور ریتا زوسموت - سناتور آردلین بن اونی - فرانسوا کلکومبه
پروفسور ریتا زوسموت - رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان
روز 13ژوئن امسال مدافعان آزادی اعم از زن و مرد و ایرانیان از سراسر جهان در پاریس گردهم می‌آیند تا پیام روشنی را به‌ثبت برسانند، پیامی علیه بنیادگرایی اسلامی، علیه کشتارهای وحشیانه، برای حقوق‌بشر بیشتر، برابری، بردباری و هم‌زیستی صلح‌آمیز، اما به‌طور خاص برای آزادی سرکوب شدگان و کسانی که جانشان در تهدید است.
اما ویژگی برجستهٴ گردهمایی امسال چیست؟ می‌خواهم به اطلاعتان برسانم که ابتکاری به‌طور خاص از سوی زنان متعهد از سراسر جهان – اعم از کشورهای آزاد و غیرآزاد- برای تشکیل یک جبهه متحد علیه بنیادگرایی وجود دارد. آنها عمیقاً نگران و منزجرند از ابعاد خشونت وحشیانه‌یی که علیه انسانها صورت می‌گیرد. شعاری که من نیز شما را به پیوستن به آن فرا می‌خوانم این است: «قدرت زنان بزرگترین چالش برای بنیادگرایی است». بله، ما واقعاً همین هستیم، اگر همین را اراده کنیم. پس همگی همکاری کنید، زیرا ما در کسوت جمع قوی‌تر هستیم.
ما در روز 7مارس – در آستانهٴ روز جهانی زن – یک گردهمایی عظیم در برلین برپا کردیم با عنوان «برای بردباری و برابری، علیه بنیادگرایی و زن‌ستیزی». تنها چند هفته بعد از آن جلسه اثبات شد که هشدارها نسبت بنیادگرایی اسلامی اعمال‌شده از جانب رژیم ایران، هشدار نسبت به یک تهدید جهانی برای همهٴ ما است. یک دلیل اثباتی جنگ یمن است. کشورها فرو می‌ریزند و در خلأ قدرتی که ایجاد می‌شود، نیروهایی وارد می‌شوند که باید از آنها بهراسیم. ولی ما با هراس و وحشت پاسخ نمی‌دهیم، پاسخ در تسلیم نیست. شعار ما این است: «ما هرگز تسلیم نمی‌شویم!».
جلسه پاریس، تجمع همهٴ کسانی است که برای صلح، آزادی، رهایی از خشونت، برابری زن و مرد و حقوق‌بشر تلاش می‌کنند.
همهٴ ما – فارغ از این‌که مبدأء ما کجاست – یک جبهه مشترک علیه بنیادگرایی می‌سازیم، ما تظاهرات می‌کنیم و خواستار پس‌زدن و به عقب‌راندن همهٴ تروریستها می‌شویم، همهٴ نیروهایی که به خشونت دامن می‌زنند، حال در سوریه باشد، در عراق، در یمن یا هر جای دیگر.
ما همچنین نیاز داریم و می‌خواهیم یک علامت قوی در حمایت از کسانی بفرستیم که در کمپ لیبرتی هستند، سرکوب می‌شوند و آزادی‌شان سلب شده است.
پاسخ و یا بهتر بگویم آلترناتیو ما، یک اسلام بردبار است، یک اسلام صلح‌طلب، اسلامی که مشخصهٴ آن بشردوستی باشد و نه دامن‌زدن به خصومت. و این آن اسلامی است که توسط خانم رجوی نه تنها نمایندگی می‌شود، بلکه این‌را راه و رسم خود قرار داده است. شما نگاهی به برنامه 10 ماده‌یی او بیندازید.
کشتار انسانها باید متوقف شود. از زمان روی کارآمدن روحانی 1500نفر در ایران اعدام شده‌اند. هر کس در قبال آن سکوت پیشه کند، خود را شریک جرم می‌کند. از این‌رو ما آرام نخواهیم گرفت تا این مشکلات برطرف شوند.
بیایید و تجربه کنید که ما تا کجا می‌توانیم قوی باشیم و تا کجا می‌توانیم از کسانی که مورد ظلم واقع شده‌اند پشتیبانی کنیم. من روی شما حساب می‌کنم.

سناتور آردلین بن اونی - دبیرکمیته سیاست خارجی سنای رومانی
من خیلی خوشحالم که از چنین مبارزه‌یی حمایت می‌کنم. این یک مبارزه برای آزادی و حقوق‌بشر است. من اهل رومانی هستم و با حکومت استبدادی آشنا هستم. در چنین کشورهایی آزادیها و حقوق‌بشر مورد احترام قرار نمی‌گیرد. در ایران هم حقوق‌بشر و آزادیها مورد احترام قرار نمی‌گیرند. به همین دلیل از سازمانهایی که برای این حقوق مبارزه می‌کنند خیلی حمایت می‌کنم.
من خیلی به فعالیتهایی که شما برای افزایش هوشیاری نسبت به رژیم ایران انجام می‌دهید علاقه مندم؛ چون این رژیمی است که به انسانها احترام نمی‌گذارد. این مبارزه‌ای است برای انسانها و شرافت انسانی. ما همگی باید به این هدف احترام بگذاریم و برای آن بجنگیم. چرا که برای آرمان خودمان می‌جنگیم.
شرکت در گردهمایی مقاومت ایران در سال گذشته یک تجربه بسیار جالب بود؛ حضور تعداد زیادی در یک گردهمایی که همگی خواهان یک ایران آزاد بودند. بسیار مهم است. رژیم ایران اکنون در حال ایجاد مشکلات بسیار زیادی در سراسر جهان است. شما شاهد گفتگوها و مذاکرات دیپلوماتیک حول برنامه اتمی رژیم ایران بوده‌اید. در این مذاکرات نباید آزادی و حقوق‌بشر نادیده گرفته شود.
ما به‌عنوان کشورهای دموکراتیک باید مانع حکومتهایی بشویم که حقوق‌بشر و آزادیها را رعایت نمی‌کنند. رژیم ایران به آزادیها، حقوق‌بشر، آزادی تردد و آزادی بیان احترام نمی‌گذارد. پیام گردهمایی امسال این است که باید ایران را آزاد کنیم. این اصلی‌ترین پیامی است که باید به این رژیم بفرستیم. این بسیار مهم است که بدانیم رژیم ایران دیگر نمی‌تواند افکار عمومی یا کشورهای دموکراتیک را فریب بدهد. به همین دلیل بسیار مهم است این پیام را قوی‌تر و قاطع‌تر کنیم و باید جبهه‌یی از مقاومت را با همهٴ کشورهایی که به ارزشهای آزادی اعتقاد دارند تشکیل بدهیم؛ یعنی همان ارزشهای اروپا که ما در شورای اروپا نیز همانها را ترویج می‌کنیم.

فرانسوا کلکومبه ـ بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه
از آنجا که بخش بزرگی از آیندهٴ خاورمیانه در ایران بازی می‌شود و نیز آیندهٴ جهان و به‌خصوص غرب. من همواره بر این عقیده بوده‌ام که باید رژیم ایران را تغییر داد و مردم ایران توانایی انجام کارهای بزرگی را دارند، اما در حال حاضر بسیار رنجدیده هستند و توانایی آنچه را که باید انجام دهند، ندارند. در نهایت مجاهدین تنها جنبشی هستند که می‌توانند این میزان از مردم را گردهم بیاورند، حتی کسانی که کاملاً در یک خط نیستند، باید بیایند و ایرانیان با هم جمع شوند تا نشان بدهند که تعدادشان زیاد است و حول چند ارزش بنیادی، یعنی برابری بین زن و مرد، آزادی و دموکراسی، توافق دارند. این برنامه کافی است که برای آن یک روز را در پاریس باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bee912d1-ba72-4a6b-9983-d492d302c416"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات