728 x 90

اخبار سوريه,

دمشق در حالت انتظار و ظهور آثار فروپاشی

-

سوریه  - دمشق
سوریه - دمشق
دیپلوماتها از بهم ریختگی در دستگاه اسد و فرار نزدیکان او خبر می‌دهند.

تلویزیون اورینت:
روزنامه واشینگتن پست نوشت رژیم اسد از هر زمان دیگر شکننده‌تر شده و بیشتر از هر زمان دیگری در 3سال گذشته به سمت فروپاشی می‌رود. این در پرتو دستاوردهای رزمندگان بر روی زمین بوده است، کما این‌که شاهدان صحنه از یک حالت انتظار در دمشق صحبت می‌شود که با سنگربندی و فرار دسته جمعی خانواده‌های بستگان و طایفه اسد همراه است.
دمشق در سکوت و حزن و اندوه است، سکوتی توأم با انتظار، اهالی آن می‌گویند رژیم اسد شروع به ایجاد سنگرهای ماسه‌ای و گذاشتن موانع در شهر کرده است. گویی در انتظار جنگ است. چه چیزی در حال آمدن است و رژیم از چه می‌ترسد. آنچه در ادلب رخ داد و عملیاتی که به آزادسازی شهر و حومه آن انجامید یک پیام برای دمشق دارد، آغاز یک پایان.
سفیر سابق آمریکا رابرت فورد می‌گوید: شدت نگرانی رژیم اسد در دمشق و سراسر سوریه از هر زمان دیگری آشکارتر است. ترورها و تصفیه‌های نزدیکترین حلقات درونی رژیم و فرار برخی از ناراضیان از آثار و علائم فروپاشی این رژیم است.
یک شهروند: رژیم کاملاً ورشکسته شده است، در همه زیربناها و..
ارزش لیره سوریه به‌شدت سقوط کرده است، خانواده‌های علوی از پایتخت به حومه ساحلی فرار می‌کنند. سردرگمی و بهم ریختگی در کاخ جمهوری حکمفرماست. پارلمانترهای بلژیکی صحنه‌هایی از داد و فریاد اسد و معاونانش و درگیری لفظی بین آنها را گزارش کرده‌اند.
عوارض این وضعیت در سطح بین‌المللی هم نمایان می‌شود. روزنامه واشینگتن پست نوشت: وضعیت دولت اسد لرزان و شکننده‌تر از هر زمان دیگری است. این رژیم بیش ازهر زمانی در معرض فروپاشی قرار دارد. نزدیکی ترکیه و عربستان سعودی را نمی‌شود در این موضوع نادیده گرفت. این نزدیکی به تشکیل ارتش فتح انجامید که نقش عمده‌ای در پیروزیهای اخیر ایفاء کرده است. این پیروزیها همراه با شقه‌های درونی در دستگاه اسد و خانواده‌اش باعث فروپاشی هر چه بیشتر ارتش و سیستم نظامی آن می‌شود. این وضعیت اسد را هرچه بیشتر به سمت رژیم ایران و حزب‌الشیطان می‌کشاند، در شرایطی که آنها هم در حال فرار و پس کشیدن هستند.
به این ترتیب رژیم اسد نمی‌تواند خود را از زیر بار ضرباتی که بر آن فرود می‌آید در ببرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53bdae57-6ba1-40ee-a94b-2c12a387f792"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات