728 x 90

-

نفرت جوانان از خدمت اجباری زیر پرچم نظام ولایت

-

درگیری جوانان تهران
درگیری جوانان تهران
جوانان ایران از هرچه نام ونشانی از این رژیم دارد بیزار هستند. یکی از نمودهای نفرت جوانان از رژیم و ارزشهای ارتجاعی آن، خودداری گسترده جوانان از خدمت اجباری در زیر پرچم نظام آخوندی است.
موضوع سربازی رفتن که در بسیاری از کشورها امری مرسوم و برای جوانان پذیرفته شده است، برای جوانان ایران نشان ننگ و عار می‌شود و این موضوع برای نظام مشکلی دردسرساز شده است. به گفته یک عضو کمیسیون امنیت مجلس رژیم تعداد مشمولان غایب از خدمت سربازی با مدت غیبت بیش از10سال، بیش از دو میلون و 400هزار نفر است.
مجلس رژیم قصد دارد اضافه بر جریمه سنگین 30 میلیون تومانی برای جوانان فراری از سربازی، آنان را از حقوق دیگر محروم کند. عضو کمیسیون تلفیق مجلس رژیم در این رابطه به خبرگزاری حکومتی ایسنا 5بهمن 93 گفته است برای سربازان فراری جریمه 30 میلیونی در نظرگرفته می‌شود و ضمنا این افراد از حقوقی مانند استخدام دولتی محروم خواهند شد، و «‌این افراد باید جرائمی پرداخت کنند که بتوانند از برخی تسهیلات شهروندی مثل انجام کار اقتصادی، داشتن دفترچه بیمه و برخی مسائل این‌چنینی استفاده کنند».
اقدامات ضد‌مردمی نظیر محروم کردن جوانان فراری از خدمت از به اصطلاح ”تسهیلات شهروندی“ در نظام ولایت منتهای عجز و درماندگی رژیم در برابر مقاومت جوانان را می‌رساند و نشان می‌دهد که معضل نرفتن به سربازی و فرار از خدمت سربازی توسط جوانان به یک معضل برای رژیم تبدیل شده است
فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح رژیم مبلغ خرید معافیت برای مشمولان غایب را بر اساس حضور در داخل یا خارج کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت تعیین کرده‌اند و در حال حاضر مبلغ ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان را مد نظر قرار داده‌اند.
دلیل دیگر روی آوردن دولت آخوندحسن روحانی به چنین اخاذیهایی ورشکستگی اقتصادی و کسر بودجه دولت در گل مانده‌اش برای سال 94 است، که در این رابطه در بودجه سال ۱۳۹۴ پیشنهاد فروش دوره سربازی مشمولانی که ۱۰ سال غیبت دارند را به مجلس داده است.
بر اساس بند «‌ط» تبصره شماره ۱۶ این لایحه که روز ۱۶ آذر به مجلس ارائه شد، آمده است: «‌به دولت اجازه داده می‌شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۱۰ ســال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت معاف نماید».
در این زمینه روزنامه نیویورک تایمز 5بهمن 93 می‌نویسد: ”ایران آن چنان از این مسأله (تحریمها) ضربه خورده است که در حال جستجو راههای مختلفی برای پر کردن خلأ بزرگ آن در بودجه‌اش می‌باشد و به مردان جوان گزینه خرید نظام وظیفه سربازی دو ساله که در ایران اجباری است را ارائه کرده است“.
در مورد سرکوب جوانان و تلکه‌ کردن  دولت آخوند حسن روحانی از آنان، روزنامه حکومتی همشهری 4بهمن 93 می‌نویسد: ”‌فروش جریمه سربازان غایب و فراری مهم‌ترین موضوع سخنان فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران و در حاشیه حضور در مرکز فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بود»
به نوشته این رونامه حکومتی سرکرده نیروی انتظامی سرکوبگر رژیم گفته است: «‌این موضوع فروش سربازی نیست بلکه یک جریمه است. شما می‌دانید که هر چند سال یکبار به غایبان عفو داده می‌شود. بنابراین نیروهای مسلح پیش‌بینی کرد حالا که قرار است عفو داده شود خیلی هم مجانی نباشد و یک جبران خسارت هم صورت بگیرد».
بدیهی است که جوانان کشور هم‌چنان که سیاستهای سرکوب این رژیم را در زمینه مسایل مختلف با شکست مواجه کرده‌اند، این بار نیز این سیاست ضد‌مردمی رژیم و این‌گونه شگردهای اخاذی آخوند‌ساخته را با شکست مواجه خواهند کرد، و از این موضوع حربه دیگری برای افزایش اعتراضات بیشتر علیه سیاستهای سرکوبگرانه و ضدمردمی رژیم خواهند ساخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37de92ed-0d0a-4c07-b391-f0f6d38463e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات