728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

فراخوان مشترک ۱۵۶۳۶ شخصیت متخصص از ۱۵ کشور جهان برای لغو محاصره ضدانسانی پزشکی

-

فراخوان مشترک ۱۵۶۳۶ شخصیت متخصص از ۱۵ کشور جهان
فراخوان مشترک ۱۵۶۳۶ شخصیت متخصص از ۱۵ کشور جهان
15636 شخصیت از کشورهای آمریکا، انگلستان، سوئد، ایتالیا، استرالیا، عراق، مصر، اردن، مراکش، عربستان، سوریه، امارات، ترکیه، افغانستان، و سودان، خواستار لغو کامل محاصره لیبرتی و اعلام آن به‌عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت سازمان ملل شدند

همزمان با افزایش فراخوانهای بین‌المللی برای رفع محاصره پزشکی در لیبرتی، تجمع فعالان حقوق‌بشر، حمایت شخصیتهای علمی، فرهنگی و اجتماعی شامل 7145 پزشک و کادر درمانی، 1015 وکیل و حقوقدان، 1205 استاد دانشگاه، 2025دانشجو، 2009 مهندس، 1469 دبیر و معلم، 768 کارمند را از کمپین خود برای ساکنان لیبرتی اعلام می‌کند و با تقدیر از تأیید انسان‌دوستانه 7145تن از پزشکان و کادرهای درمانی از این کمپین، همراه با سازمانهای بین‌المللی و بین العربی حقوق‌بشری خواهان لغو کامل محاصره لیبرتی به‌ویژه محاصره ظالمانه پزشکی هستند.

ساکنان سالهاست از یک محاصره ضدبشری در تمامی زمینه‌ها رنج می‌برند و محدودیتهای ضدانسانی پزشکی، شماری از بیماران را زجرکش کرده است. همچنین در دوره نخست‌وزیری مالکی طی حملات مختلف به اشرف و لیبرتی 116تن از ساکنان کشته و بیش از 1300تن مجروح و مصدوم شده‌اند و این در حالی است که ساکنان لیبرتی پناهندگانی هستند که از سالها قبل به‌طور قانونی در عراق هستند و در سال 2004 به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت قوانین بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شده‌اند. بنابراین استمرار این محاصره و محروم کردن آنها از حقوق خود از جمله تردد آزادانه برای دسترسی به خدمات پزشکی، نقض آشکار حقوق‌بشر و قوانین انسان‌دوستانه و مصداق جنایت علیه بشریت و همچنین نقض تعهدات دولت عراق به جامعه بین‌المللی است“.
امضا کنندگان این بیانیه، رفتار ضدانسانی با مجاهدین را خلاف تمامی ارزشها و سنتهای خود اعلام می‌کنند و مردم عراق را از آن مبرا دانسته و این‌گونه اعمال ضدانسانی و ظالمانه را کار باندهای باقیمانده از دوران مالکی می‌دانند که به اشکال مختلف دنبال اجرای دستورات رژیم ایران هستند.

تأکید بیانیه بر موارد زیرین:
به‌رسمیت شناختن کمپ لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد و تأمین حفاظت ساکنان با استقرار شبانه روزی یک واحد کلاه آبی در کمپ.
لغو کلیه تصمیمات سرکوبگرانه دولت مالکی علیه اشرفیها و ارجاع پرونده لیبرتی به ارگانها و افرادی در دولت عراق که تحت‌امر رژیم ایران یا گروه‌های وابسته به آن نباشند. تیم اداره کننده لیبرتی و افسرانی که هشت سال است در قتل و کشتار و اذیت و آزار ساکنان دست دارند باید تعویض شوند.
محاصره ضدانسانی لیبرتی، به‌طور خاص محاصره پزشکی و آزار و اذیت مأموران نخست‌وزیری سابق در رابطه با موضوعاتی هم‌چون ورود سوخت و مواد غذایی باید پایان یابد و وصل برق کمپ به شبکه سراسری و تأمین سوخت و لجستیک مورد نیاز ساکنان از طریق وزارتخانه‌های ذیربط عراقی باید تأمین شود، به‌ویژه که هزینه آن را خودشان می‌پردازند.
اموال و داراییهای به یغما رفته ساکنان در اشرف باید به آنها برگردانده شود یا غرامت آن پرداخت شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1d40001-6821-46dd-883f-9f419c90a9d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات