728 x 90

سوريه,

شکست نیروهای زبده اسد در حلب

-

 -
-
نظام اسد با از دست دادن جبهه‌های شمالی، تلاش می‌کند در حلب پیشرویهایی داشته باشد، اما با مقاومت رزمندگان ناکام می‌ماند.

تلویزیون اورینت:
رزمندگان در عملیاتی با استفاده از تاکتیک سرعت و غافلگیری، مراکز تجمع نیروهای اسد را در سه نقطه اصلی در مناطق «النقارین و شیخ نژار» زیر آتش گرفتند و مورد تهاجم قرار دادند. در این مراکز نیروهای زبده اسد به‌علاوه مزدوران داعش و دیگر گروه‌های بنیادگرا که به‌تازگی به این مناطق اعزام شدند مستقر بودند. این عملیات غافلگیرانهٴ رزمندگان باعث گرفتن تلفات زیادی از نیروهای دشمن شد.

یک فرمانده: جبهه «نقارین و شیخ نژار» نقاط متصل به هم هستند، یعنی مساحت تقریبی 7 یا 8 کیلو متر را در بر می‌گیرد، این نقطه را دروازه اصلی حلب می‌گویند، در حال حاضر کلیه عناصر اسد از بالا تا مزدوران دیگر در این منطقه حضور دارند. رژیم اسد بعد از شکستهای نظام در مناطق دیگر مثل القلمون، حلب قدیم، قلعه، العزیزه، شیخ سعید، که به لطف خدا به آنها تحمیل کردیم، اقدام به گسیل نیروهای زبده و آموزش دیده برای تصرف این محور استراتژیک کرده است، ولی تا این لحظه‌ این منطقه تحت کنترل رزمندگان است و راه هر گونه نفوذی را سد کرده‌ایم.
 


نظام اسد با مقاومت و تهاجم شدید رزمندگان در حلب روبه‌رو است که تا این اندازه انتظارش را نداشت. معبر سجاد، تله شیخ یوسف و بلندیهای جنوبی و مراکز مهم دیگر حلب در تسلط کامل رزمندگان است. نظام اسد تلاش می‌کند در محور شیخ نژار پیشروی کند.

به گفته کارشناسان، رژیم اسد با وجود اعزام این میزان نیرو هنوز نتوانسته به اهدافش برسد زیرا با مقاومت شدیدی از سوی رزمندگان مواجه است.

یک رزمنده: ما برای تحقق این پیروزیها شهدای عزیزی تقدیم کردیم و تمام آن با فداکاری به دست آمده است، ولی نظام اسد از همه امکانات یک کشور بهره می‌برد ضمن این‌که روسیه، رژیم ایران و عراق همه گونه پشتیبانی از او می‌کنند، جوامع بین‌المللی هم که سکوت پیشه کرده‌اند، ولی با همه این تفاصیل این فرصت بزرگی است که یکبار دیگر به این نظام ضربه بزنیم، این رژیم هم‌اکنون در ضعیف‌ترین نقطه قرار دارد و اگر با تمام قوا ادامه بدهیم آنها را در این نقطه سرنگون می‌کنیم کما این‌که تا به‌حال تعداد زیادی از مزدوران را اسیر و به هلاکت رساندیم و تجهیزات و ادوات و تانکهایی که در صحنه هستند تماماً غنائمی هستند که از خودشان گرفته‌ایم. بعضاً برای ما از جبهه‌های ساحلی و دیگر مناطق هم این‌گونه تجهیزات ارسال می‌شود.

نظام اسد برای این‌که توان مقابله و جنگ در جبهه ها را ندارد اقدام به پرتاب موشک و ریختن بمب بر روی مناطق مسکونی و کشتن مردم بی‌گناه و بی‌سلاح می‌کند که این جنایت علیه بشریت است، ولی بر روی زمین حتی نتوانسته به نقاط حساس نزدیک هم بشود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f62c841-7fff-4db4-ad96-14ce15657638"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات