728 x 90

شقه دروني رژيم,

روزنامه لبنانی السفیر: «حذف رفسنجانی: پایان نظام جمهوری اسلامی»

-

آخوند رفسنجانی
آخوند رفسنجانی
روزنامه لبنانی السفیر در مقاله‌ای با عنوان «حذف رفسنجانی: پایان نظام جمهوری اسلامی» نوشت: حذف یکی از مهمترین و آخرین منصبهای این مرد در نظامی که خود خشت خشت‌اش را بنا نهاده، نشانگر عمق بحرانی است که رژیم ایران با آن رو به‌ روست و راه‌حلها و سازشهای نصف و نیمه قادر به حل آن نیست.

روزنامه السفیر می‌نویسد:
«صف بندی روز به روز شدیدتر می‌شود، ... رفسنجانی با اهانت بیرون نرفت اما او را بیرون کردند. اسناد و منابعی منتشر شد که می‌گفت رفسنجانی پیش‌بینی کرده بود که علی خامنه‌ای رهبر کنونی نظام به‌خاطر ابتلا به بیماری سرطان می‌میرد و به پست بالای او نظر دوخته بود، زیرا فکر می‌کند بیش از هر روحانی دیگری سزاوار آن است.

روزنامه لبنانی السفیر، با اشاره به‌نحوه برکناری رفسنجانی از ریاست خبرگان ارتجاع، نوشت: «پایان کار شوربختانه رفسنجانی شبیه پایان کار زین العابدین بن علی و حسنی مبارک نیست اما هم‌چون پاسخی به آنان است: نهاد حاکمیت در ایران اعلام می‌کند از این لحظه به بعد، کسانی را که در منطقه میانه خاکستری ایستاده‌اند و دوره آنها منقضی شده است، تحمل نخواهد کرد و در نتیجه و مهمتر از آن، از این پس کسانی را که گاه‌به‌گاه در زیر عبای شیخ، ساکت پنهان می‌شدند تحمل نخواهد کرد.

روزنامه السفیر در بخش پایانی مقاله خود در مورد برکناری رفسنجانی افزود:
پایانی سخت برای کسی که حتی در سکوت و هراسش، یکی از ارکان رژیم ایران بود، پیش است، رژیمی که روز به روز فرو می‌ریزد و هشدار می‌دهد که مبارزه دشوارتری پیش است، مبارزه‌ای میان مراجع سیاسی و دینی و امنیتی و نسل جوانی که بر این باور است که با خروج رفسنجانی، نظام جمهوری اسلامی، پیوندش را با واقعیت ها و نیز با تنها فرصتش، از دست داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67ce2a3a-a02c-436e-8cbc-d0b78b3f8d93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات