728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

مقتدی صدر: مالکی از قضاییه عراق برای پیشبرد اهدافش استفاده می‌کند

-

مقتدی صدر
مقتدی صدر
به گزارش تلویزیون الجزیره مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق عملکرد نوری مالکی در هدف قرار دادن نمایندگان و ارگانهای مطبوعاتی مخالفان را محکوم کرد. وی در خطبه جمعه در مسجد کوفه در نجف گفت سیاست دولت مالکی در را برای بنای دیکتاتوری در عراق باز می‌کند.

مقتدی صدر، گفت: ”ما این اقدام مستبدانه را که صورت گرفته محکوم می‌کنیم به‌ویژه بعد از این‌که از قضاییه به‌عنوان ابزاری برای آن استفاده می‌کند. پس ما خواستار استیناف فوری و بدون تأخیر این حکم هستیم والا مطلقاً پسندیده نخواهد بود“.

الجزیره افزود: صدر نسبت به پیامدهای سیاستهایی که آن را دیکتاتوری و وقیحانه توصیف می‌کرد هشدار داد، سیاستهایی که همه مخالفان را دربرگرفته و حتی نهادهای مطبوعاتی را مستثنی نکرده و منجر به کنار گذاشتن آنها از سیاست شد. وی نسبت به استمرار به‌کارگیری قضاییه به‌عنوان ابزاری برای اجرای این سیاست‌ها هشدار داد و گفت که این امر منجر به نتایج ناپسند خواهد شد.

مقتدی صدر گفت: ”صدای اپوزیسیون حق است و باید ادامه یابد، به‌رغم این‌که دولت مالکی از طریق دور نگه‌داشتن برخی صداها از مجلس نمایندگان یا غیره یا بستن برخی تلویزیونهای ماهواره‌یی یا از طریق اخراج آنها به خارج از کشور و اجازه دادن به صداهای دیگر که نه تنها با آنها مخالفتی ندارد بلکه به آنها پاداش می‌دهد و تقویت می‌کند. می‌دانید که دور نگه‌داشتن این صداهای سیاسی از صحنه عراق یا دور نگه‌داشتن آنها از کریدورهای سیاسی در را برای ایجاد دیکتاتوری و تشدید آن باز می‌کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cc633a4-18d1-4e6b-988d-6ab9dfcca3c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات