728 x 90

محيط زيست ,

خودسوزی باتلاق روستای رومورز

-

باتلاق روموز
باتلاق روموز
ادامه خشکسالی در جنوب کرمان اعماق زمین در منطقه باتلاق رومورز در شهرستان جیرفت را شعله‌ور کرد. این پدیده موجب نشست زمین، خارج شدن دود از شکافهای باتلاق خشک شده و نگرانی ساکنان اطراف باتلاق شده است. به گزارش رسانه‌های حکومتی (12دی)، از کرمان، خشکسالی و ادامه این پدیده در جنوب استان کرمان مظاهر مختلفی را به همراه داشته است که می‌توان به شکافهای چندین کیلومتری در شهرستان عنبرآباد اشاره کرد که به همراه نشست زمین موجب بروز خسارت به منازل مسکونی نیز شده است این پدیده هر ساله در برخی از دشتهای عنبرآباد روی می‌دهد و گاه شکافهایی با طول چند کیلومتر و عمق چندین متر ایجاد می‌کند کارشناسان زمین‌شناسی دلیل بروز این پدیده را برداشت بی‌رویه آب از منابع زیر زمینی توسط بهره‌برداران و فرو نشست زمین می دانند.
اما این تنها پدیده‌ای نیست که جنوب استان کرمان به‌دلیل خشکسالی و بی‌آبیهای چندین ساله تجربه می‌کند. به گزارش رسانه‌های رژیم، میزان بارندگی در کرمان امسال نسبت به سال قبل 70 درصد کاهش یافته است و کم باران‌ترین شهرستانهای استان نیز در جنوب کرمان واقع شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38b7a5b2-ba95-400c-9d27-af9e41779c8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات