728 x 90

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن: رژیم ایران نقش اصلی را در تشدید تنشها در دریای سرخ بازی می‌کند

تیم لیندرکینگ
تیم لیندرکینگ

تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن، روز دوشنبه ۱۹ شهریور در گفتگو با العربیه، رژیم ایران را عامل اصلی تشدید تنشها در دریای سرخ دانست.
لیندرکینگ در این گفتگو با بیان این‌که «نشت نفت از نفتکش یونانی سونیون محیط‌زیست یمن را نابود خواهد کرد» افزود که شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در یمن، نباید مأموریت نجات نفتکش یونانی «سونیون» را هدف بگیرند. 

خاطر نشان میشود که شبه نظامیان حوثی پیشتر کشتیهای کمک رسانی که برای اطفاء حریق اقدام کرده بودند را مورد حمله قرار داده است.

روز سه‌شنبه، مأموریت دریایی اتحادیه اروپا برای پاسداری از امنیت کشتیرانی تجاری در دریای سرخ، ضمن هشدار درباره خطر وقوع فاجعه زیست‌محیطی بی‌سابقه در منطقه، اعلام کرده بود که شرایط برای یدک کشیدن نفتکش یونانی آتش‌گرفته بر اثر حمله حوثی‌ها، نامساعد است.
این نفتکش یونانی با محموله‌ای نزدیک به یک میلیون بشکه نفت در آب‌های نزدیک به سواحل یمن در دریای سرخ هدف حمله حوثی‌ها قرار گرفته و در سایه ادامه تهدیدات و حملات شبه‌نظامیان نیابتی مورد حمایت تهران، تلاش‌ها برای جلوگیری از نشت نفت و آلودگی در این منطقه دریایی، تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62ad1c13-bb5d-4005-b6bf-3ea8e6f2b913"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات