728 x 90

جان‌باختن سارا دلدار از بازداشت شدگان قیام ۱۴۰۱

جان‌باختن سارا دلدار
جان‌باختن سارا دلدار

جان‌باختن سارا دلدار از بازداشت شدگان قیام ۱۴۰۱ بر اثر عفونت ناشی از اصابت گلوله پاسداران خامنه‌ای

بنا به گزارشهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، سارا دلدار از بازداشت شدگان قیام ۱۴۰۱ به‌دلیل عفونت ناشی از شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای در جریان قیام ۱۴۰۱ جان باخت.

سارا دلدار که در زندان لاکان رشت زندانی بوده در دیماه ۱۴۰۲، به‌صورت مشروط به‌منظور درمان آزاد شده بود اما بعد از گذشت ۹ماه از آزادی مشروط بر اثر گسترش عفونت ناشی از وجود ساچمه در بدن و سرش روز شنبه ۱۷شهریور در بیمارستان رشت جان باخت.

سارا دلدار پرستار شجاعی بود که در جریان قیام سراسری سال ۱۴۰۱، به مجروحان رسیدگی می‌کرد.

وی پیش از این در پیج خود نوشته بود: فردا روزی که یک سال پیش از دادگاه مستقیم به زندان لاکان رشت برده شدم هیچ حس و درد و ترسی نداشتم یا حتی نگفتم با خودم کاش این کار را نمی‌کردم چون من کاری نکردم جز این‌که زخمی‌ها را نجات دادم و جراحی کردیم و سکوت نکردم در برابر وجدانم و جز قلمی که جز راستی هیچ ننوشت.

مأموران اداره بدنام اطلاعات آخوندی، در آستانه سالگرد قیام ۱۴۰۱ به خانواده سارا دلدار فشار آورده‌اند که درگذشت او را علنی نکنند. به همین دلیل مراسم تدفین وی تنها با حضور تعداد کمی از افراد خانواده‌اش انجام شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e38498bd-3374-4244-b3af-0173d81c04c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات