728 x 90

سوريه,بكارگيرى سلاح شيميايى,جنايات جنگي,

وزیر امور خارجه فرانسه خواهان محاکمه سران رژیم اسد شد

-

ژان مارک آیرو٬ وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با بان کی‌ مون دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری
ژان مارک آیرو٬ وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با بان کی‌ مون دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری
وزیر امور خارجه فرانسه جرایم رژیم اسد در سوریه را غیرقابل انکار دانست و گفت مرتکبان این جرایم باید محاکمه شوند. ژان مارک ارو وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، در یک نشست خبری از تصمیم شورای امنیت برای تمدید فعالیت کمیته‌ تحقیق در مورد به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه خبر داد.

وی این تصمیم شورای امنیت سازمان ملل‌متحد را مثبت دانست و گفت: استفاده مستمر رژیم اسد از سلاحهای شیمیایی که مغایر تعهدات و قوانین بین‌المللی است، انکار پذیر نیست و باید مرتکبان این جرایم محاکمه شوند.

خاطرنشان می‌شود پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط آمریکا مبنی بر تمدید مدت خدمت اعضای کمیته مذکور برای ادامه فعالیت‌های خود که امروز به پایان رسیده است، در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به اتفاق آرا تصویب شد.

این کمیته در مدت فعالیت یک ساله خود و در نتیجه تحقیقاتی درباره حملات انجام شده با استفاده از سلاحهای شیمیایی که شورای امنیت سازمان ملل‌متحد بررسی آنان را درخواست کرد، در سه حمله رژیم اسد و یک حمله دیگر انجام شده از سوی گروه تروریستی داعش از سلاحهای شیمیایی استفاده شده است.

سازمان منع تکثیر تسلیحات شیمیایی نیز پس از صدور گزارش این کمیته، رژیم اسد را برای نخستین بار محکوم کرده بود. هیومن رایتس واچ، شورای امنیت سازمان ملل‌متحد را به اعمال تحریم علیه مقامات ارشد رژیم اسد که اجازه استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را می‌دهند، فراخوانده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/643c1e9e-e791-4488-8507-3b679e7cf58f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات