728 x 90

فروغ جاويدان,

زوزه‌های وحشت رژیم در سالگردهای فروغ جاویدان

-

عملیات کبیر فروغ جاویدان
عملیات کبیر فروغ جاویدان
زوزه‌های وحشت رژیم از حماسه کبیر میهنی فروغ جاویدان که لرزهٴ سرنگونی را بر سراسر پیکره رژیم انداخت، پایان‌ناپذیر است. و رژیم هر سال به‌خصوص در روزهایی که مصادف با این عملیات است، عربده می‌کشد و دم و سم بر زمین می‌کوبد و به همه جهانیان می‌گوید دیدید سرنگون نشدیم!
در حال حاضر یادمانهای موسوم به مرصاد، تنها به روزهای سالگرد آن مربوط نمی‌شود. بلکه رژیم علاوه بر برپا کردن یک نمایشگاه دائمی در محل عملیاتی فروغ جاویدان، یعنی تنگه چهارزبر، همه ساله مراسم گسترده‌یی در آنجا برگزار می‌کند و هزاران نفر را از سراسر کشور به تماشای آن می‌برد. جالب این‌که همین موضوع را با آب و تاب بسیار در شبکه‌های تلویزیونی خود پخش کرد.
برخی از موضع‌گیریهای مختلف رژیم طی سالیان گذشته پیرامون عملیات کبیر فروغ جاویدان به قرار زیر می‌باشد:

سرکرده لباس شخصیهای خامنه‌ای پاسدار سعید قاسمی-13آبان91

حال و روز این روزها بوی روزهای جنگ را میده، یادتان هست که آن پیرفرزانه تا ده پانزده روز قبل از پذیرش قطعنامه پذیرفت که امروز ایران کربلاست و اگر دشمنان ما بخواهند در مقابل دین ما بایستند در مقابل همه دنیای آنها خواهیم ایستاد، یادتان هست فتنه‌های پشت جبهه را به‌رغم گذشت پنج شش سال از داستانهای بنی‌صدر و مجاهدین خلق و ترورهای در داخل که هر کدامش به تنهایی می‌توانست انقلاب اسلامی را بزمین بزند

... یادتان هست جبهه ها خالی شده بود به‌دلیل همین تحلیلها و اتفاقاتی که همه عقب تحلیل می‌کردند دانشجوها می‌گفتند که بمانیم اینها که نمی‌خواهند عملیات کنند تلویزیون هاشمی خائن نشان می‌داد که جبهه پر است

... دشمن ضعف خط ما را شناسایی کرده بود ماههای آخر جنگ تقریباً هر دو هفته یکبار همین‌طور که صبح می‌آمدی سر کار می‌گفتند آقا خبر داری؟ سومار؟ فاو سقوط کرد؟ آقا خبر داری؟! چی شد؟ مهران! عملیات چلچراغ. منافقین آمدند گرفتند. ! اه مگر میشه آقا؟

... رفتند گفتند امام کف گیر ته دیگ خورده دیگر نمی‌شود. به‌راستی امام باید چه کار می‌کرد؟

واسه این است که وقتی که پذیرفت گفت که این جام زهر را نوشیدم و شد آنچه که شد.

تا آنجایی که یادم است با شیخ عیسی، حاج عیسی همان آبدارچی آقا روح الله را می‌گویم، می‌گفت دو روز پس از پذیرش قطعنامه هیچی نخورد، روز اول یا روز دوم چایی براش بردم گذاشتم جلوش گفتم آقا جون هیچی نخوردی یکدفعه بغضش ترکید قریب یکساعتی مرا در بغل گرفت و خودش را خالی کرد گفت حاج عیسی شهدا رفتند به مقامی که می‌خواستند رسیدند جانبازها هم اجرشان را می‌گیرند اسرا هم برمی‌گردند من چه کار کنم حاج عیسی؟ من چه‌کار کنم؟

پذیرفتیم پسرم، سلاحها پایین، حتی برای دفاع مشروع... ... . مع الوصف نامردها پست فطرتها قبول کردیم قطعنامه بین‌المللی کثیف شما را 598 که چه بشود؟

آقا آتش‌بس سلاح را گذاشتیم زمین و دستها بالا. آقا روح الله هم گفته بود این تاکتیکی نیست واقعاً پذیرفتیم اما آماده‌ایم ببینیم که دشمن چه شد آقا آقا چه شد؟ پذیرفتیم مثل همین روزها که فشار میاورند که 20 درصد و... فشار می‌گذارند که بپذیریم که آقا دلار شد 4000 تومان 10هزار تومان 20هزار توفان آقا دفاع مشروع نمی‌کنیم تجربه تاریخی چی شد؟

حمله کردند! کجا؟ عزیزی فرمود غرب مرصاد... فقط

سرپل ذهاب سقوط کرد. کرند غرب: سقوط کرد. تنگه‌ای داریم به نام تنگه پاتاق، که اگر نبردهای آریوبرزنی اتفاق بیافتد کسی برود در تنگه پاتاق این گلدان پلاستیکی را ول بده تو سر دشمن، دشمن نمی‌تواند از این تنگه عبور بکند، سقوط کرد! اسلام‌آباد: سقوط کرد. نبرد رسید به سی کیلومتری کرمانشاه در نقطه‌ای به‌نام تنگه چهارزبر که اسمش را گذاشتیم تنگه مرصاد، سقوط کرد! تاریخ نوشت پسرم ظرف گذشت این سه روز بعد از قطعنامه و دو روز بعد از آن، به یک اعتبار از شما بیش از 12هزار نفر و به یک روایتی دیگر بیش از 22هزار، دشمن از شما اسیر از شما گرفت. وقت نمی‌کردند سازمان مجاهدین خلق غنیمتیهای شما را جمع کنند.

فرمود آقای هاشمی که باید بعقب برگردیم جواب می‌دهیم آقا بکدام عقب برگردیم بعقب زمان شما؟

چرا برگردیم به زمان شما آقا جان برمی‌گردیم به قبل از شما بخواهیم برگردیم برمی‌گردیم به زمان ممد علی میرزا و ممد شاه و شاه رضا و رضا شاه دلار هفت تومان حالش را می‌کنیم.


آخوند احمد خاتمی در نمایش جمعه 29تیر 91: در سال 67، مجاهدین می‌خواستند بیایند کرمانشاه و از کرمانشاه هم بیایند تهران و نظام را ساقط کنند، تا 34 کیلومتری کرمانشاه هم آمدند.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه 30تیر 91: صیاد شیرازی معدوم: دل‌های ما را غم گرفته بود، از ستاد کل به من زنگ زدند و گفتند که دشمن از سرپل ذهاب و گردنه پاتاق با سرعت جلو می‌آید. رسیده‌اند به کرند و آنجا را هم گرفتند. بعد هم حرکت کرده به سمت اسلام‌آباد غرب، بعد هم کرمانشاه و همین طور دارد جلو می‌آید! پاسداران آمده و به من گفتند، در اسلام‌آباد بودیم که فهمیدیم مجاهدین آمدند و اسلام‌آباد را گرفتند. تازه من آنجا فهمیدم که مجاهدین آمده و اسلا‌م‌آباد را گرفتند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا 28اردیبهشت 91: یادمان عملیات مرصاد در تنگه مرصاد (چهارزبر) برگزار شد که جمعی از سرداران سپاه در آن شرکت داشتند. رئیس حوزه هنری در سخنان خود در این مراسم گفت باید بگویم اهمیت عملیات مرصاد کمتر از پیروزی خرمشهر نیست.

تلویزیون رژیم 7فروردین 91: یادمان عملیات مرصاد واقع در 40 کیلومتری کرمانشاه به سمت اسلام‌آباد غرب، پذیرای هزاران مسافر است. پیش‌بینی ما این است که نزدیک به 200هزار نفر بازدیدکننده داشته باشیم.

تلویزیون رژیم 6مرداد 90: یکی از کارشناسان سیاسی رژیم: اینها با هدف رسیدن به تهران، حرکت کردند، نیرو جمع کردند، سازماندهی کردند. حرکت کردند و آمدند، آمدند تا به‌اصطلاح چند کیلومتری کرمانشاه آمدند.

پاسدار ناصح، سرکرده وقت یکی از یکانهای سپاه: ما قطعنامه رو پذیرفتیم و بیست و هفتم تیرماه رسماً از رادیو تلویزیون اعلام شد. مجاهدین. روز بیست وهشتم اعلام آماده‌باش دادند. عملیات‌شون کی شروع شد؟ سوم مرداد. یعنی زمان اعلام آماده‌باش تا زمان عملیات یک هفته وقت بود.

آخوند سعیدی در نمایش جمعه قم اول مرداد 90: مجاهدین اقدام به حمله به ایران کردند، حدود 5000 مجاهد با تجهیزات کامل وارد خاک ایران شدند.

تلویزیون رژیم 7مرداد 89: ساعت ۳.۵ عصر حدود 4 الی 5هزار مجاهد به‌صورت ستونی به سمت شهر کرند حرکت کردند. 3ساعت بعد مجاهدین به کرند رسیده و بلافاصله به سمت اسلام‌آباد حرکت کرده و ساعت ۹.۳۰ شب اسلام‌آباد را هم گرفتند.

پاسدار شعبانی از سرکردگان سپاه در تلویزیون رژیم 7مرداد 89: ما جلوتر رفتیم، نگو اینها که جلو میآیند، مجاهدین هستند، من دستم را حتی به آهن نفربرشان هم گرفتم که سوار بشوم، فکر کردم اینها خودی هستند. به یکباره دیدم آرایش نفراتی که روی نفربر هستند، از دختر و پسر، این را نمی‌گفت، لذا من آمده با آقای هاشمی گفتم اینها مجاهدینند و عراق نیست.

پاسدار شعبانی در تلویزیون رژیم 5مرداد 86: خمینی پیامی را توسط احمد آقا به ما دادند که او پشت بیسیم خواند، او به سپاه گفت این‌جا نقطه شکست و پیروزی اسلام یا کفر است، باید متر به متر بجنگید.

پاسدار ویسی تلویزیون رژیم 12مرداد 89: مجاهدین حتی وزرا را مشخص کرده بودند، رئیس‌جمهور تعیین کرده بودند، مکانهای مدیریتی خودشان را مشخص کرده بودند، خیلی برنامه‌های وسیع و شناسایی تورهای بازرسی ما را کار کرده بودند.

پاسدار یاری تلویزیون رژیم 12مرداد 89: پیامی توسط احمد آقا از خمینی به سپاه داده شد مبنی بر این‌که به سپاه بگویید، وجب به وجب این خاک که در دست دشمن است، باید آزاد بشود. لذا بالغ بر 250 گردان نیرو به کرمانشاه رفتند.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه، اصلیترین نیروی حافظ رژیم ولایت‌فقیه طی گزارشی در تاریخ 3مرداد 90 به‌مناسبت سالگرد عملیات فروغ جاویدان با عنوان «امروز مهران، فردا تهران» ترس خود را از این عملیات برملا کرد و ضمن آن به سخنان رهبر مقاومت در اجتماع توجیهی عملیات کبیر فروغ جاویدان و طرح عملیاتی که در نهایت منجر به سقوط رژیم و فتح تهران می‌شود، پرداخته و می‌نویسد: نقشه بزرگی از ایران را آوردند... رجوی به جلوی نقشه رفت و جلسه بدینگونه ادامه یافت... این دفعه احتیاج به ماکت و کالک منطقه‌یی نداشتیم زیرا این بار قرار است به تهران برویم. ... البته نام آن را با عنایت به نام پیامبر اسلام «فروغ جاویدان» گذارده‌ایم.

خبرگزاری فارس2مرداد89:

رفسنجانی ـ در آن شرایط حساس به همراه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از قرارگاههای جنوب بودیم و قرار بر این شد که ایشان برای تمشیت امور در خوزستان بمانند و من برای سرکشی از وضعیت نیروها به جبهه غرب بروم. در مسیر خبر هجوم منافقین را در عملیاتی به نام فروغ جاویدان که عملاً ظلمت جاویدان شد دریافت کردم. این جانب به‌خاطر مسئولیت فرماندهی جنگ تا پایان رفع آن فتنه در کرمانشاه ماندم.

 

ارگان پاسدار رضایی (تابناک) 10مرداد89

پاسدار رضایی سرکرده سابق سپاه پاسداران: ناگهان تلفن از قرارگاه نجف زنگ زد که منافقین وارد سرپل ذهاب شدند. در این جا دیگر درنگ را جایز ندانستم پیش از آمدن به اسلام‌آباد تلفنی با آقای شمخانی و رشید که از من جدا شده بودند و به ستاد کل پیش آقای هاشمی‌ رفته بودند صحبت کردم که سریعاً خودتان را به باختران برسانید. و به آنها گفتم با این‌که الآن من فرمانده شما نیستم ولی به شما می‌گویم اگر دیر بجنبید خسارت بزرگی خواهیم دید. پیش از آن به یکی از مسئولان گفته بودند که منافقین از سرپل ذهاب عبور کرده و به سوی اسلام‌آباد می‌آیند ایشان به من گفته بود این جنگ روانی است و برای همین چشمم ترسیده بود که مسأله را جدی نگیرند. لذا به آنها گفتم با هواپیمای فالکون خود را به کرمانشاه برسانند. اگر نیروهایی که برای عملیات والفجر 10 به باختران رفته بودند در آنجا نبودند، و مثل سال گذشته در منطقه جنوب بودند، منافقین کرمانشاه را گرفته بودند.

 

کرمی‌راد نماینده مجلس ارتجاع ـ 1388

در طول 8هزار سال گذشته یعنی از ایران باستان تا به‌حال 8 عملیات بزرگ نظامی در دهلیز معبر خانقین ـ قصر شیرین ـ اسلام‌آباد ـ کرمانشاه انجام شده که آخرین آن عملیات فروغ جاویدان است.

 

تلویزیون رژیم ـ 6مرداد87:

سازمان منافقین آرام آرام سازماندهی نظامی را درست کردند که اونها هم ابتدا از عملیاتی محدود بعد وسعت عملیات اضافه شد آرام آرام دیدیم که وسعت عملیات در واقع و دامنه‌اش گسترش پیدا کرد. در جبهه میانی در واقع در جبهه جنوبی، و حتی در فکر می‌کنم خرداد ماه 67 بود که حتی شهر مهران را هم توانستند تصرف بکنند این عملیات عملیاتی بود با نام فروغ جاویدان که بعداً در جمهوری اسلامی به نام عملیات مرصاد معروف شد البته فروغ جاویدان اسمی بود که منافقین بر روی این عملیات گذاشته بودند. و هدف آنها هم در واقع سقوط تهران؛ تصرف تهران؛ و سرنگونی حکومت بود.

 

تلویزیون رژیم 5مرداد86:

ـ مرصاد یکی از بزرگترین دستاوردها ی حفظ ارزشهای اسلامی است. عملیات مرصاد را به‌لحاظ اهمیت جغرافیایی ـ زمانی و مکانی می‌توان درحد عملیات آزادسازی و فتح خرمشهر و یا همان عملیات بیت المقدس و حتی مهمتر از آن دانست چرا که شکست ما در خرمشهر می‌توانست تنها خوزستان را از ا یران جدا کند اما رسیدن پای منافقین به کرمانشاه به‌معنای تهدید جدی مجموعه نظام اسلامی بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/030bdbd1-5434-47c2-be61-b974e7ae08f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات