728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,هراس از قيام,

جامعه جوشان و زنگهای خطر برای دیکتاتوری ولایت‌فقیه

-

درگیری با نیروی انتظامی - آرشیو
درگیری با نیروی انتظامی - آرشیو
درگیری جوانان با مأموران انتظامی در حاشیه بازی والیبال، تجمع جوانان به‌مناسبت سالگرد قیام 18تیر، جنگ و گریز بین جوانان کرج و یگان ویژه، آزاد کردن دو جوان از دست مأموران سرکوبگر دولتی، تجمع سینماگران در مقابل خانه سینما، اعتراض زندانیان، تجمع اعتراضی کارگران، گشت ارشاد، طرح عفاف وحجاب و...
خبرهای بالا اگر ‌چه نشانگر تمامی اخبار مقاومت در جامعه تحت حاکمیت آخوندها نیست، اما همین اندک هم بیانگر این است که جامعه خشمگین، ناراضی، معترض و خروشان است، و این وضعیت جامعه در ایران است، جامعه‌ای در تب و تاب، در انتظار نقطه جوش و انفجار.
30تیر، جمعی از هنرمندان در مقابل وزارت ارشاد رژیم تجمع اعتراضی برگزار کردند. سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: وقتی به مطالب و درخواستها نرسند، این عصیان به وجود می‌آیند.27تیر، بیش از 100نفر از سینماگران در اعتراض به پلمپ خانه سینما در مقابل این تشکل سینمایی دست به تجمع زدند که با دخالت نیروی انتظامی به تشنج کشیده شد. 21تیـر، مأموران و دست‌اندرکاران دزد و چپاولگر رژیم در جریان مسابقه والیبال بین تیمهای ایران و آلمان، اقدام به فروش هزاران بلیت تقلبی، بیش از ظرفیت استادیوم والیبال در ورزشگاه آزادی کردند. تماشاگرانی که برای دیدن بازی ایران و آلمان خود را به مجموعه ورزشی آزادی رسانده بودند، به‌رغم داشتن بلیط، به‌دلیل پر بودن ظرفیت سالن یکساعت قبل از شروع بازی، اجازه ورود به سالن را پیدا نکردند. آنها در بیرون ورزشگاه دست به اعتراض زدند و با نیروی انتظامی درگیر شدند.
روز سه‌شنبه 18تیر جهانشهر کرج صحنه جنگ و گریز بین جوانان و نیروهای سرکوبگر یکان ویژه بود. وحشت رژیم از خبرهایی بود که جوانان قصد دارند آب بازی را در روز 18تیر تبدیل به یک اقدام اعتراضی و به شعاردادن برای گرامیداشت 18تیر نمایند. ورود یکان ویژه در این ماجرا، تبدیل به یک جنگ و گریز بین جوانان و نیروی سرکوب شد و این وضعیت از صبح تا ساعت 1500 ادامه داشت. روز یکشنبه 16تیر در تبریز، مردم یکی از مناطق، با شکل دادن یک تجمع اعتراضی موفق شدند دو جوان موتورسوار را که مأموران حکومتی به بهانه نداشتن کلاه قصد دستگیری آنها را داشتند نجات دهند. اینها نمونه‌هایی از حرکات اعتراضی در جامعه جوشان ایران بود که در همه‌ جا و در ارتباط با همهٴ اقشار به چشم می‌خورد. یعنی تمام مردم در مقابل دیکتاتوری ولایت‌فقیه که برای مهار این وضعیت خطرناک و به‌عقب انداختن نقطهٴ جوش و انفجار جز تشدید روزانهٴ سرکوب هیچ راه‌حلی ندارد. یکی از اهرمهای سرکوب رژیم علیه جوانان گشتهای سرکوبگر ارشاد و بهانه حجاب و عفاف است. یک آخوند جنایتگار به نام شریعتی تبار می‌گوید: ستون پنجم و سربازان استکبار خواسته یا ناخواسته جوانان و دختران بی‌حجاب و بد حجاب در جامعه هستند.
علی مطهری نماینده مجلس ارتجاع می‌گوید: تعلل وزیر کشور و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در مسأله حجاب و عفاف قابل گذشت نیست و به وزیر کشور اخطار می‌کنیم که اگر تعلل کند و این بهانه را بیاورد که احمدی‌نژاد و مشایی نمی‌گذارند در مجلس نهم وی را استیضاح خواهیم کرد
رژیم آخوندی در وحشت از گسترش اعتراضات مردمی، به‌خصوص دختران و زنان ایران، این طرحهای سرکوبگرانه را به راه می‌اندازد، اما واکنش مردم آن‌قدر خشمگینانه است، که یکی ا زمأموران رژیم در این رابطه می‌گوید: ساعت حول و حوش 5 بعدازظهر بود که نزدیک مرکز خرید پونک رسیدم. معمولاً هم اطراف مرکز خریدها و پاساژها پاتوق زنان و دختران بدحجاب است. با یکی از این زنان بدحجاب مواجه شدم و مثل همیشه که بر حسب تکلیف دینی، امر به معروف کردم. هنوز به نقطه آخر آن نرسیده بودم به یک‌باره، به سمت من حمله کرد. گلوی من را فشار داد و با دست دیگر شروع به چنگ انداختن به‌صورت من کرد و گفت:
این‌جا دیگه جای شماها نیست، این شماها هستید که باید از این‌جا بروید، ”اگر یک بار دیگر ببینمت می‌کشمت، مگر یک بار دیگر نبینمت، زنده نمی‌گذارمت.
اینها نشانه‌ها و زنگهای خطر برای دیکتاتوری ولایت‌فقیه، و نمودی از بن‌بست و سرکوب برای جنایتکاران حاکم بر میهن است، اگر این رژیم ذره‌یی از سرکوب کوتاه بیاید، سیل بنیان کن و خروش خشم مردم، اثری از این نظام پوسیده باقی نخواهد گذاشت، و اگر سرکوب را تشدید کند، با چنین واکنشهای خشمگینانه‌یی مواجه است که تکرار و استمرار آنها جامعه را به سرعت به‌سمت نقطه جوش و انفجار نهایی خواهد برد. به‌ویژه که مردم و مقاومت قدرتمند و سازمان‌یافته‌شان در انتظار و در کمین آن لحظه بیقرارند، و آتشفشان خشم خلق سرمداران جنایتکار و گزمگان سرکوبگر این حکومت را درامان نخواهد گذاشت و این جنایتکاران، روزی باید در محضر مردم ایران حساب جنایات خود را پس بدهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f30d90bd-f2bb-40bb-ac15-b69337c6ce0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات