728 x 90

بن بست اتمي,

خبرگزاری آسوشیتدپرس: ارزیابی پیشرفت در بن‌بست مذاکرات اتمی‌ ده ساله مشکل است

-

مذاکرات رژیم آخوندی با کشورهای 5+1 در ژنو
مذاکرات رژیم آخوندی با کشورهای 5+1 در ژنو
خبرگزاری آسوشيتدپرس در پایان دو روز مذاکره رژیم با کشورهای 1 + 5 گزارش داد: کمبود جزئیات در مورد دستاوردهای این گفتگوها، باعث می‌شود ارزیابی پیشرفت در بن‌بست مذاکرات ده ساله اتمی با رژیم ایران مشکل گردد.

این خبرگزاری افزود: طرحی که رژیم ایران روز سه‌شنبه ارائه داد روی خواست کشورهای غربی برای توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم و سایر فعالیتهای اتمی رژیم ایران که می‌تواند برای ساخت بمب اتم به‌کار رود متمرکز بود.

رژیم ایران خواستار آن است که تحریمهای عذاب آور بین‌المللی بر اساس یک توافق که پیشتر این رژیم تمایلی به کسب آن نداشت، لغو شوند. این توافق می‌تواند شامل پذیرش افزایش مانیتورینگ جهانی بر روی برنامه اتمی رژیم ایران و کاهش برنامه غنی‌سازی متمرکز باشد

رژیم تهران اصرار می‌کند تمایلی به تولید سلاح اتمی ندارد. با این وجود هم تحریمها و هم مشوقهای قدرتهای غربی برای کاهش برنامه غنی‌سازی خود را که می‌تواند برای ساخت سلاح مورد استفا‌ده قرار بگیرد، رد کرده است.

خبرگزاری آسوشيتدپرس سپس اظهارات یکی از اعضای هیأتهای مذاکره‌کننده غربی و یک عضو هیأت مذاکره‌کننده رژیم که هر دو خواستار ناشناس ماندند را نقل می‌کند و می‌نویسد: طرح جدید رژیم ایران کاهشی هم در زمینه سطح غنی‌سازی و هم تعداد سانتریفوژهای را ارائه می‌کند. این کاهش مسأله‌یی است که برای قدرتهای غربی یک خواست کلیدی محسوب می‌شود.

یک مقام ایرانی گفت هر طرحی در سه مرحله اجرا خواهد شد که بین 6ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید.

تلویزیون دولتی ایران که نظرات دولت را منعکس می‌کند گفت رژیم ایران پیشنهاد داده است سطح غنی‌سازی اورانیوم را به بحث بگذارند. این گزارش همچنین حاکی است که رژیم ایران در صورتی‌که غرب حق غنی‌سازی اورانیوم را برای آن به‌رسمیت بشناسد حاضر به پیوستن به پروتکل الحاقی می‌باشد. این پروتکل به نحو مؤثری تأسیسات اتمی رژیم را در معرض بازدید و مانیتورینگ قرار می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a14c0900-bc8b-42b2-b8ef-9c74b61b6909"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات