728 x 90

نهمین ژنرال ارشد روس کشته شد /جنگ در اوکراین

اوکراین در جنگ
اوکراین در جنگ

سخنگوی ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت، در شرح آخرین تحولات نظامی شصت و ششمین روز جنگ در جبهه‌های مختلف اوکراین گفت: واحدهای مسلح اوکراین در منطقه خارکیف، طی چند رشته عملیات تهاجمی در روز شنبه موفق شدند کنترل شهرکهای ورخنیا روهانکا ، روسکا لوزووا، اسلوبیدسک، و پریلسنه را باز پس بگیرند.

 

 

واحدهای مسلح اوکراین هم‌چنین طی یک عملیات شبانه در اولین ساعات بامداد یکشنبه، موفق شدند تهاجمات دشمن را در محور دونتسک خنثی کنند. در این عملیات یک تانک روسی به همراه تسلیحات نظامی موجود منهدم و تعدادی از نیروهای روسیه نیز کشته شدند.

 

 

طی مجموعه عملیات تک و پاتک بیست و چهار ساعت گذشته ارتش اوکراین موفق شد ۹رشته تهاجم نیروهای اشغالگر را خنثی کند. طی این عملیات هشت تانک، یک سامانه توپخانه، بیست و چهار نفربر، یک خودروی تجهیزات ویژه و پنج کامیون لجستیک شامل دو تانکر نیروهای روسیه منهدم شدند.

 

روز شنبه سروان کالامار، معاون فرمانده نیروهای اوکراینی موسوم به «هنگ آزوو Azov» محاصره شده در شهر ماریوپل، طی یک پیام ویدئویی گفت به‌منظور انتقال غیرنظامیان به خارج از آن منطقه، با نیروهای روسیه برای یک آتش‌بس موقت به توافق رسیدند. وی گفت: در ساعت ۱۹۰۰روز شنبه موفق شدیم طی یک عملیات نجات که توسط نیروهای هنگ آزوو صورت گرفت تعدادی از زنان سالمند و کودکان را با طناب از لابلای آوارها بیرون آورده و به خارج از ماریوپل بفرستیم.

 

 

بر اثر حملات سنگین نیروهای اوکراینی به پایگاههای روسیه، نهمین ژنرال ارشد روس کشته شد.

روزنامه سان چاپ انگلستان طی گزارشی نوشت. در یک حمله به پایگاه بلیتزد متعلق به نیروهای روسیه، ژنرال آندره سیمونوف Andrei Simonov، فرمانده لشکر نیروهای مسلح ترکیبی که جدیدترین فرمانده ارشد این کشور است کشته شده است.

 

 

وزارت دفاع انگلستان روز یکشنبه گفت: روسیه در شهر اشغال شده خرسون، هر گونه بازگشت به سیستم اداری اوکراین را ممنوع کرد و اعلام نمود ظرف چهار ماه آینده، واحد ارز در این شهر به روبل تغییر خواهد یافت. قرار است استفاده از روبل روسیه از امروز در خرسون به جریان بیافتد. وزارت دفاع انگلستان افزود: این اقدامات نشان‌دهنده قصد روسیه برای اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی درازمدت و قوی در خرسون است.

 

 

روز یکشنبه ۱۱اردیبهشت، نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به‌منظور دیدار و ملاقات با زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین وارد کی‌یف شد. زلنسکی ضمن استقبال از پلوسی در دفتر ریاست‌جمهوری گفت این سفر حاوی پیامی بسیار قوی از حمایت کنگره آمریکا و پشتیبانی دو حزبی این کشور از دولت و مردم اوکراین است.

نانسی پلوسی اظهار داشت «ما از جنگ شما برای آزادی قدردانی می‌کنیم. ما نیز در این جبهه با شما هستیم. جنگ شما جنگ همه است. بنابراین ما متعهد هستیم که تا پایان آن در این جبهه با شما باشیم».

 

 

زلنسکی شنبه شب در پیام خود به مردم اوکراین ضمن تجلیل از مرزبانان مسلح اوکراینی، به‌خصوص مرزبانان مستقر در ماریوپل گفت: روسیه با تقویت نیروهایش در شرق تلاش دارد فشار بر دونباس را افزایش دهد. آنها تاکنون بیش از ۲۳هزار نفر را در این جنگ بیهوده، از دست داده‌اند. آنها اکنون برای تلفات باز هم بیشتر آماده می‌شوند، چرا که همان نیروهای شکست‌خورده ماههای مارس و آوریل را که فاقد روحیه هستند با افرادی دارای مهارتهای نظامی پایین تقویت کرده‌اند. نیروهای اوکراین تاکنون هزار تانک و نزدیک به دویست هواپیما و بیش از ۲۵۰۰نفر بر زرهی روسیه را از بین برده‌اند. مسلماً روسیه باز هم از این ادوات و تجهیزات در انبارهایش دارد، اما ارتش آنها به‌لحاظ امکانات ضعیفتر از گذشته است تا آنجا که نمی‌تواند تعداد ادوات و تجهیزات نظامی مورد نظر را در رژه مسکو به نمایش بگذارد.

زلنسکی در ادامه این پیام ضمن اشاره به تماس تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر بریتانیا افزود: ما راجع به همکاریهای مشترک در همه زمینه‌ها به‌خصوص دفاعی صحبت کردیم. من آنها را نسیت با اوضاع جنگ در جبهه‌های شرق و هم‌چنین ماریوپل آگاه کردم. ما هم‌چنین در مورد پیوستن اوکراین به‌عنوان بخشی از تمامیت اروپا به اتحادیه کشورهای اروپایی گفتگو کردیم.

زلنسکی در پایان پیام خود گفت: ما باز هم باید بجنگیم و این جنگ را تا بیرون کردن اشغالگران از خاکمان ادامه دهیم. ما به این هدف خواهیم رسید و اوکراین آزاد خواهد شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c0a384c-ceba-4c63-a99f-fbe7ae621c5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات