728 x 90

صدور کیفرخواست دادستانی آمریکا علیه هکر وابسته به سپاه پاسداران

هکر - عکس از آرشیو
هکر - عکس از آرشیو

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه ۱۰ اسفند خبر از صدور کیفرخواست علیه علیرضا شفیعی‌نسب، هکر وابسته به سپاه پاسداران رژیم ایران داد.
بر اساس کیفرخواست صادره این هکر وابسته به سپاه پاسداران متهم به سازماندهی حملات سایبری علیه نهادهای دولتی آمریکا، پیمانکاران دفاعی و دو شرکت مستقر در نیویورک شده است.
وی که در استخدام شرکت «محک رایان افراز»، وابسته به سپاه پاسداران در پوشش ارائه خدمات امنیت سایبری کار می‌کرد، نقش کلیدی در طراحی حملات سایبری ایفا کرده و از ترفندهایی مانند رمزگیری، تله‌گذاری ایمیلی و مهندسی اجتماعی استفاده کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود از قول دستیار دادستان کل آمریکا تأکید می‌کند که این اتهام‌ها اکو سیستم فاسد سایبری جمهوری اسلامی را نمایان می‌کند که برای چنین افرادی امکان فعالیت سایبری علیه کشورهای دیگر را فراهم می‌کند.
خاطر نشان می‌شود که پیش‌تر وزارت امور خارجه آمریکا با تعیین جایزه ۱۰میلیون دلاری در قالب برنامه «پاداش برای عدالت» از افرادی که درباره اقدامات مخرب سایبری علیرضا شفیعی‌نسب اطلاعات دارند خواست اطلاعات خود را به این مرکز ارسال کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc91efb2-adfb-44f2-8670-4899c5467e05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات