728 x 90

حملات سايبري,

سی.ان.ان: رژیم ایران پشت حملات سایبری

-

 -
-
تلویزیون سی.ان.ان ـ 16اکتبر ۲۰۱۲
در جنگ ایران و آمریکا، یک جبهه جدید باز شده است. آمریکاییها معتقدند (رژیم) ایران پشت حملات سایبری علیه بانکهای آمریکاست.
حمله سایبری علیه بانکهای آمریکایی تشدید چیزی است که مقامات می‌گویند جنگ در صحنه نبردی است که حتی دیده نمی‌شود…
این حمله وبسایتهای بانکها را ”آفلاین“ کرد و مانع برقراری برخی تبادلات مالی میان مشتریان و بانک شد.
البته به قول کارشناسان، این یک ضربه کاری نبود، ولی کسی که پشت این خرابکاری بوده، توجهات را جلب کرده است.
 


پانتا: ابعاد و سرعت این حمله غیرقابل‌تصور بود.
مقامات آمریکایی به سی.ان.ان گفتند (رژیم) ایران پشت این حمله بانکی بوده است. هر چند در حیطه توانمندی سایبری پشت چین و روسیه قرار دارد، ولی به قول یک منبع اطلاعاتی آمریکا، این کشور نگران افزایش توانمندی آنها در این زمینه است. علت این امر هم آن است که (رژیم) ایران یک رژیم با ثبات نیست.
 



جیم لوئیز، از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی می‌گوید: یک مقام چینی زمانی گفت یکی از مسائلی که شما (آمریکاییها) نباید نگران آن باشید این است که ما هرگز در وال استریت خرابکاری نخواهیم کرد. من پرسیدم چرا؟ او گفت، زیرا ما صاحب آن هستیم.

سی.ان.ان گفت، در حمله‌یی که علیه شرکتهای نفت و گاز در خاورمیانه حدود یک ماه پیش صورت گرفت، اطلاعات حدود 30هزار کامپیوتر کاملاً پاک شدند.
منابع آمریکایی انگشت اتهام را در رابطه با این حمله هم به سوی (رژیم) ایران نشانه می‌روند. یک مقام (رژیم) ایران تکذیب کرد که در این کار دخالتی داشته و گفت که ایران خودش نیز در گذشته قربانی این‌گونه حملات بوده است.
 



مهدی اخوان مهابادی، مدیر مرکز سایبراسپیس (رژیم) : معروفترین ویروسی که علیه ایران به‌کار گرفته شده، استاکس‌نت بوده است.

سی.ان.ان: استاکس‌نت یک ویروس کامپیوتری است که باعث شد هزاران سانتریفوژ ایران از دور خارج شوند. این تصور وجود دارد که آمریکا و اسراییل پشت این ویروس بودند.
ایالات متحده اکنون به بررسی زرادخانه سایبری خود رو آورده و شرایط واکنش نشان‌دادن آمریکا را بازتعریف می‌کند که چه زمانی یک واکنش نظامی در واکنش به یک حمله سایبری موجه است.

پانتا: اگر یک حمله فلج کننده سایبری علیه کشور ما صورت گرفت، مردم آمریکا باید حفاظت شوند. و اگر فرمانده کل قوا فرمان یک عکس‌العمل را بدهد، وزارت دفاع باید آماده باشد تا آن فرمان را اطاعت و به اجرا بگذارد.

سی.ان.ان گفت در رابطه با حمله اخیر علیه بانکهای آمریکا به گفته منابع اطلاعاتی، این حمله در سطحی نیست که باعث یک عکس‌العمل تلافی‌جویانه از سوی آمریکا شود. ولی اگر حمله علیه یکی از تأسیسات زیربنایی باشد، قضیه به کلی فرق می‌کند. مقامات می‌گویند هکرها در انتظار هستند و به تلاش خود ادامه می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/513b4cdd-75c4-405d-8a4e-40c32a1c29c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات