728 x 90

سوريه,

تا پایان سال جاری میلادی، حدود ۷۰۰هزار آواره سوری به خاک کشورهای همسایه پناه می‌برند

-

کمپ پناهندگان سوری - آرشیو
کمپ پناهندگان سوری - آرشیو
تلویزیون سی.ان.ان ـ 29سپتامبر ۲۰۱۲:
- طولانی شدن جنگ در سوریه باعث شد صدها هزار نفر آواره شوند. ملل‌متحد می‌گوید تا پایان سال جاری میلادی، حدود 700هزار آواره سوری به خاک کشورهای همسایه پناه می‌برند. ترکیه مجبور شده است بسیاری از این پناهجویان را بازگرداند. برای این آوارگان زندگی تنها در یک کلمه خلاصه می‌شود، ”ناامیدی“.
گزارش شده این آوارگان زیر سایه درخت زیتون و روی خاک می‌خوابند. طی یک ماه گذشته، بیش از 5هزار آواره سوری در شمال کشور یک کمپ خودساخته ایجاد کرده‌اند، خانواده‌هایی که به‌خاطر جنگ آواره شده‌اند. نه مجموعه بهداشتی وجود دارد و نه آبی که بتوان آن را نوشید.
یوسف می‌گوید: من بیش از یک ماه است در این محل و زیر درختان زیتون زندگی می‌کنم. این‌جا زندگی برای کودکان بهداشتی نیست. وقتی خانه من زیر بمباران خراب شد، مجبور شدم به این‌جا بیایم. این‌جا صحبت مردم فقط درباره موشک‌باران و بمباران و کشت و کشتار است. اسامه حمدو از حلب به این‌جا آمده است. مرام، دختر دو ساله او بر اثر انفجار بمبی در خانهاش به‌شدت سوخت. انفجار بمب این دختر خردسال را کر کرده است. بدن این کودکان پوشیده از نیش حشرات شده است. برخی نیز به بیماریهای مختلف از جمله تب و اسهال مبتلا شده‌اند. در این کمپ خودساخته برای این جمعیت، پزشکی وجود ندارد. این کمپ کثیف با مرز ترکیه تنها 100 متر فاصله دارد. این آوارگان می‌خواهند به ترکیه بروند. ترکیه به مدت بیش از یک سال آوارگان سوری را پذیرفت و در کمپهای به خوبی تهیه شده، از آنها مراقبت کرد. ولی با افزایش جمعیت آوارگان به بیش از 87هزار نفر، ترکیه به بستن آنچه زمانی ”سیاست درهای باز“ برای آوارگان سوری می‌نامید، روی آورده است. این مردم ناامید در انتظار اجازه ورود به ترکیه هستند… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c94b1f06-dbe6-4aec-8d74-4e896bbbbf87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات