728 x 90

انفجارات عراق,

خشم مردم عراق از مالکی به‌خاطر استمرار بمب‌گذاریها

-

انفجار بمب در چند شهر عراق
انفجار بمب در چند شهر عراق
چطور ممکن است با وجود هشت نقطه پست و بازرسی خودرو انفجاری رد شود و هیچ‌کدام آن را کشف نکنند، معلوم است که نیروهای امنیتی خودشان با بمب‌گذاران همدست هستند. این دولت مالکی دولت فاسدان و دزدهاست. این اظهارات خانواده‌های قربانیان انفجارهای اخیر بغداد است. گزارشی از الشرقیه:
مردم زعفرانیه عراق شهدای انفجارهای جنایتکارانه را در میان موجی از خشم تشییع کردند. خشم ناشی از بی‌عملی مقامهای دولتی درباره موج انفجارها و کشتارها:
یک شهروند: «این دولت فقط دولت فساد و دزدی است کجا امنیت برقرار می‌شود؟ ، دو سال است وزیر دفاع وجود ندارد وزیر کشور وجود ندارد، کجا امنیت برقرار می‌شود، فقط جوانانمان رفتند. کسی هم مسئولیت نمی‌پذیرد و هر کدام مسئولیت را گردن دیگری می‌اندازند، خودشان هستندکه این کارهارا انجام می‌دهند».

خانواده‌های قربانیان انفجارهای خونین بغداد با سر دادن شعارهایی خواستار طرحهای امنیتی جدید برای حفاظت از شهروندان شدند آن هم بعد از این‌که به اثبات رسید طرحهای امنیتی شکست خورده و جواب ندارند. آنها همچنین خواستار حسابرسی از کسانی شدند که در انجام وظایفشان کوتاهی دارند. خانواده‌های قربانیان خواستار پایان دادن به فساد در ارگانهای امنیتی شدند. فسادی که در سطح فرماندهان و افسران گسترش یافته و موجب فروپاشی وضعیت امنیتی گردیده است.
یک شهروند: صدتا لشگر این‌جا است، برو همین میدان نگاه کن ارتش با چه فشردگی ایستاده است می‌خواهی بروی نمی‌توانی رد بشوی، والله دیروز قبل از انفجارهای بعد از افطار رفتم برای بنزین زدن، 8 تا نقطه بازرسی بود، 8 نقطه بازرسی، برگشتم این‌جا ساعت 10 انفجار شد چگونه رد شده‌اند. ، صدتا فاجعه این‌جا رخ داده است، ندیدیم یک مسئول این‌جا بیاید.
یک شهروند: مگر می‌شود در نیم متری نقطه بازرسی انفجار شود؟ یکی بیاید نگاه کند، این چقدر با پست بازرسی فاصله دارد؟ نیم متر است؟ بعد فقط گلنگدن می‌کشند می‌گویند جلو نیا، برادر شهید رفته آنجا، آنوقت آن سرهنگ سلاح می‌کشد می‌گوید جلو نیا، نمی‌گوید این برادر شهید است.
یک شهروند: ما نه نیاز به امنیت داریم نه نیاز به دولت داریم، این عشایر دو سال این‌جا بودند هیچ اتفاقی نیافتاد به‌محض این‌که دولت آمد این وضعیت شد همانها که هر کدام 4-5 شناسنامه دارند و کاری هم به عراق ندارند، آنها می‌خواهند ما را رهبری کنند؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6c2b95c-59b2-42c1-8883-b0455da0e9f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات