728 x 90

ليبرتي,

نامه سازمان حقوق‌بشری روسیه «سیتی زن واچ» به بانکی مون هشدار نسبت به بحران آب در کمپ لیبرتی

-

کمپ لیبرتی
کمپ لیبرتی
بوریس پوستینسف، رئیس سازمان حقوق‌بشر روسیه به‌نام ”سیتی زن واچ“ در شهر سنت پیترزبورگ روسیه، در نامه‌ای، خطاب به بان کی‌مون، دبیرکل ملل متحد، ضمن اعتراض شدید نسبت به وضعیت وخامت‌بار کمبود آب در کمپ لیبرتی که در حال حاضر با گرمای هوای بالای 55 درجه سانتیگراد در کشور عراق، تعداد ۲۰۰۰تن از ساکنان جابه‌جا شده از کمپ اشرف را درخود جای داده است، خواستار دخالت فوری وی گردیده است.
در این نامه خطاب به بان کی‌مون آمده است: بدین وسیله نگرانی خودمان را از وضعیت نقض حقوق انسانی ساکنان در کمپ لیبرتی در عراق بیان کنیم. … همزمان با افزایش فوق‌العاده دمای حرارت در عراق، ساکنان کمپ لیبرتی به‌دلیل معطلیهای زیاد تانکرها در سیطره خروجی کمپ و ازدحام بالا در تنها ایستگاه آب موجود برای تأمین آب با کمبود جدی آب روبه‌رو می‌باشند. با توجه به این‌که همه خدمات عمومی ساکنان از جمله نیازهای اولیه بهداشتی و تولید مواد اولیه زندگی مانند یخ و نان و طبخ غذا برای ۲۰۰۰نفر در داخل کمپ انجام می‌شود ساکنان با مشکلات جدی مواجه هستند و در برخی مواقع آن را حتی جیره‌بندی نیز کرده‌اند. دولت عراق وعده داده بود که تا قبل از ماه رمضان آب کمپ را به شبکه آب سراسری در شهر بغداد وصل خواهند کرد. ولی تا کنون هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است. این در حالی است که ساکنان بارها به نمایندگان دولت عراق و یونامی اعلام کرده‌اند که آماده پرداخت هزینه لوله‌کشی هستند. تأمین حداقل آب مورد نیاز و ضروری در این شرایط، در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین چالشهای ساکنان کمپ لیبرتی می‌باشد. ما از شما درخواست می‌کنیم که در این امر حیاتی و انسانی دخالت عاجل کرده و از دولت عراق بخواهید که هر چه سریعتر جهت وصل کمپ لیبرتی به شبکه آب شهری در بغداد طبق التزامات خودش و هزینه ساکنان اقدام نماید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10876f8b-f8a1-44e6-b97f-d7540bdd3e35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات