728 x 90

بحران و رویارویی در منطقه در پی ترور هنیه در تهران

بحران و رویارویی در منطقه
بحران و رویارویی در منطقه

در حالی که بحران منطقه و خطر گسترش جنگ ادامه دارد، خبرگزاری فرانسه گزارش داد لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در آناپولیس با اشاره به حمله موشکی شبه‌نظامیان رژیم ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در عین الاسد عراق که منجر به مجروح شدن ۷ تن از پرسنل این پایگاه گردید، گفت: «اشتباه نکنید، آمریکا تهاجم به پرسنل خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد».

 

مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا به فاکس نیوز گفت: بدون شک تنشها در منطقه بسیار شدید است... اما این تنشها حاصل عملکردهای رژیم ایران است، از جنوب لبنان تا شمال اسرائیل، رخدادهای غزه و کرانه غربی همه اینها یک منشأ مرکزی دارد. مگر این‌که آمریکا با یک اقدام عملی در مقابل این رژیم، به‌عنوان تهدید اصلی تروریسم بایستد. تهدیدی که نه تنها برای منطقه، بلکه برای آمریکا نیز به حساب می‌آید. مادام که رژیم ایران احساس می‌کند آزادانه می‌تواند از طریق نیابتی‌هایش به اسراییل صدمه بزند، این بحرانها ادامه خواهد داشت، چرا که آنها فکر می‌کنند دست بالا را دارند و دولت کنونی آمریکا هم عقب نشسته. بنابراین برای دست زدن به تشدید تنشها آماده می‌شوند...

پمپئو در قسمت دیگری از این مصاحبه گفت: وقتی شما در مقابل رژیم ایران قاطعیت نشان دهید، مانند زمانی که ما قاسم سلیمانی را از میان برداشتیم، رژیم ایران حواسش را جمع می‌کند و سیاست بازدارندگی ما در مقابل آن پیش می‌رود. زبان زور، تنها زبانی است که این رژیم می‌فهمد. نمی‌توان به آن گفت بیا با هم کنار بیاییم، ما شما را می‌شنویم، و چیزهایی از این قبیل که اکنون کامالا هریس مطرح می‌کند. این رویکرد فقط باعث ادامه جنگ و تهدیدات خواهد شد.

(تلویزیون فاکس نیوز:۱۶مرداد)

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: حماس روز سه‌شنبه، یحیی سینوار، فرمانده حماس در غزه را به‌عنوان رهبر سیاسی جدید و جانشین هنیه معرفی کرد.

خبرگزاری فرانسه افزود: سینوار از طرف اسراییل متهم است که فرماندهی و طراحی تهاجم ۷ اکتبر علیه اسراییل را به عهده داشته است.

یکی از اعضای ارشد حماس به خبرگزاری فرانسه گفت با انتخاب سنوار به‌عنوان رهبر حماس، ما این پیام را به اسراییلمی‌فرستیم که حماس به جنگ خود ادامه می‌دهد.

ساعاتی پس از اعلام یحیی سینوار به‌عنوان رهبر جدید حماس، آنتونی بلینکن در یک کنفرانس رسانه‌یی به خبرنگاران گفت: او تصمیم‌گیرنده اصلی در مورد انعقاد آتش‌بس بوده و هست. بنابراین فکر می‌کنم واقعاً برعهده اوست که تصمیم بگیرد به آتش‌بسی که بسیاری از فلسطینیها آشکارا نیاز مبرم به آن دارند، کمک کند یا نه.

 

الیز استفانک نماینده کنگره آمریکا طی بیانیه‌یی در مورد حمله مورد حمایت رژیم ایران به پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: از روز اول، سیاست مماشات دولت بایدن - هریس در قبال رژیم ایران، منابع و چراغ سبز را برای انجام حملات علیه نیروهای آمریکایی به حکومت سردمدار حامی تروریسم در جهان ارائه کرده است. جو بایدن و کامالا هریس کمپین فشار حداکثری ترامپ را معکوس کردند که اجازه داد صادرات نفت ایران به‌سرعت افزایش پیدا کند و برای رژیم ایران دسترسی به ۱۶ میلیارد دلار از کاهش تحریم‌ها را فراهم کردند.

وی افزود: در سال ۲۰۲۰، پس از حمله نیروهای مورد حمایت رژیم ایران به نیروهای آمریکایی، ترامپ، قاسم سلیمانی را از صحنه حذف کرد و باعث شد رژیم ایران رفتارهای تشدید کننده خود را متوقف کند.

 

حسن نصرالله رئیس حزب‌الله رژیم در لبنان در سخنرانی روز سه‌شنبه خود گفت: حزب‌الله، ایران و یمن ملزم به واکنش هستند و دشمن در انتظار این واکنش است. دشمن گمان می‌کند هر صدای بلندی، واکنش بوده است. ما با تأنی رفتار می‌کنیم و انتظار یک هفته‌یی «اسرائیل» برای واکنش بخشی از مجازات است.

اکنون تهدید حزب‌الله و ایران باعث شده تمامی «اسرائیل» در نگرانی به سر ببرد. پاسخ ما به تنهایی یا با همراهی جبهه مقاومت در پیش است.

 

پاسدار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران گفت: اسراییل نمی‌داند چه ساعتی، چه روزی و یا چه هفته‌یی در آینده باید در انتظار چه چوابی باشند.

وی افزود وحشتی که در بین اسرائیلها است از زمان اقدام نظامی علیه آنان سنگین‌تر است.

 

از سوی دیگر سایت خبر آنلاین متعلق به پاسدار علی لاریجانی نوشت: دولت اسراییل عمداً نظام را در موقعیت شرمساری در برابر فلسطینیها قرار داده تا از رهگذر این ترور که تنها چند ساعت بعد از مراسم تحلیف پزشکیان انجام شد احتمال انتقامجویی نظام را نیز به حداکثر برساند اما آغاز جنگ و تشدید درگیریها در اسراییل به طرق مختلف در خدمت منافع نتانیاهو خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6630c5f2-c265-47de-b0e1-d19e64806225"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات