728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها، از میان رسانه‌های رژیم ۲۱اردیبهشت ۹۱

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
مهمترین خبر روزنامه‌های حکومتی پنجشنبه 21اردیبهشت ۱۳۹۱، تصویب کلیات بودجه سال91، توسط مجلس ارتجاع است. روزنامه‌هایی که خط ولی‌فقیه را منعکس می‌کند، تلاش کرده‌اند نشان دهند هم با تیتر و هم با عکس که گویا بر سر تصویب بودجه بحثهای داغی بین موافقان و مخالفان درگرفته؛

کیهان: مجلس کلیات بودجه 91 را تصویب کرده/ بحثهای داغ بودجه در خانه ملت
حمایت: روز داغ مخالفان و موافقان
فرهیختگان: روز پرترافیک بهارستان/ پس از گذشت چهار ماه کلیات بودجه 91تصویب شد

اما از عنوانها و مطالب سایر روزنامه‌ها به خوبی پیداست که این بودجه سرهم‌بندی شده، به‌طور کاملاً صوری و شکلی و حتی بدون اعلام رقم کل هزینه‌ها و درآمدها، یعنی پایه‌یی‌ترین عنصر هر بودجه، تصویب شده، چرا که مجلس توسط ولی‌فقیه موظف شده بود آن را به سرعت تصویب و ماستمالی کند:

جمهوری اسلامی: تصویب کلیات لایحه بودجه سال91، بدون اعلام رقم کل هزینه‌ها و درآمدها
شرق: در غیاب آرای یک سوم نمایندگان رخ داد / عبور کلیات بودجه 91 از برخ «رد»
جهان صنعت: با افزایش اتکا به نفت؛ کلیات بودجه 91، بدون سقف تصویب شد
سیاست روز: بودجه بدون رقم تصویب شد / هدفمندی هم‌چنان در ابهام
رسالت: در جلسه علنی دیروز مجلس، کلیات لایحه بودجه سال 91 تصویب شد
تهران امروز: در جریان مذاکرات بودجه‌یی مجلس آشکار شد/ ناکامی 92درصدی در اشتغال 5/2میلیونی
مردم‌سالاری: رأی شکننده مجلس به کلیات بودجه 91

از میان گزارشهای این جلسه مجلس در روزنامه‌های مختلف، قسمتی از گزارش روزنامه حکومتی مردم‌سالاری با عنوان «رای شکننده مجلس به کلیات بودجه 91» را از نظر می‌گذرانیم:
«… بررسی کلیات لایحه بودجه سال 91 کل کشور که به‌دلیل تأخیر دولت در ارائه لایحه به مجلس، سرانجام دیروز با مدتها تأخیر آغاز شد و به‌رغم مخالفتهای متعدد با بودجه، با رأی شکننده‌ نمایندگان تصویب شد. بسیاری از نمایندگان مجلس انتقادات فراوانی را نسبت به‌نحوه تنظیم بودجه از یک‌سو و نوع رفتار دولت با آینده قیمت‌ها در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها داشتند.
… احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس گفت که اتکای بودجه امسال به درآمدهای نفتی 35 درصد افزایش یافته است».

عجیب این‌که بخش اصلی و تعیین کننده بودجه، یعنی اجرا یا عدم اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه‌ها، مورد توافق قرار نگرفته و معوق و بلاتکلیف مانده است. مردم‌سالاری در ادامه همان گزارش بودجه می‌افزاید:
«روز گذشته همچنین جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از دولت و مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابهامات اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد که بنا بر گزارش‌های رسیده بدون نتیجه‌گیری به‌صورت ناتمام رها شده است».

روزنامه حکومتی ابتکار نیز تحت عنوان «مجلس و دولت باز هم به نتیجه نرسیدند؛ / جلسه ناتمام درباره فاز دوم هدفمندی» در این باره می‌نویسد:
«صحن مجلس روز گذشته شاهد جلسه‌ای میان نمایندگان دولت و مجلس با حضور رئیس‌جمهور بود تا نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه در آن بررسی شده و نتیجه‌یی نزدیک به نظر دو طرف به دست بیاید و راه برای اجرای بهتر این طرح بزرگ فراهم شود، اما ظاهراً این جلسه نیز مانند برخی دیگر از جلسات اقتصادی دولت و مجلس در چند سال گذشته ناتمام ماند».

کتک‌کاری یک نماینده مجلس ارتجاع و ضرب و شتم یک خبرنگار توسط او جلو چشم سایر اعضای مجلس هم در روزنامه‌ها انعکاس زیادی پیدا کرده به‌خصوص که وی از نمایندگان طرفدار احمدی‌نژاد است

ابتکار: جنجال جدید کوچک‌زاده در مجلس
اعتماد: ورود ادبیات خاص از دولت به پارلمان
کوچک زاده باز هم بایک خبرنگار درگیر شد
«شب عید است می‌خواهیم صفا کنیم»، «آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود»، «می‌دانم کجایشان سوخته است»، «آن ممه رو لولو برد»، «آب را بریزید اونجایی که سوخته است»، «یک کلام از مادر عروس». … اینها بخشی از عباراتی است که محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری خود از استفاده آنها سود برده است.

اعتماد پس از این مقدمه به سوابق نماینده تیغکش مورد بحث می‌پردازد و می‌افزاید:
کافی است در موتور جست‌وجوی اینترنت عبارت «دعوای کوچک‌زاده» را جست‌وجو کنید تا لیست بلند بالایی از فایل‌های صوتی دعوای وی با لاریجانی و مطهری گرفته تا اخباری از این دست را مشاهده کنید. مجلسی که از توهین رئیس‌جمهور به خود گلایه دارد باید به روزهایی نگاه کند که احمدی‌نژاد در مجامع بین‌المللی عباراتی را به‌کار می‌برد که قابل ترجمه هم نبودند. پارلمان باید روزهایی که دعوای فیزیکی نمایندگان را مشاهده کرد، واکنشی نشان می‌داد تا امروز یک نماینده به هر دلیلی اقدام به برخورد فیزیکی با خبرنگاران و فحاشی نکند.

در پایان جا دارد برخی عناوین فرعی یا عناوین صفحات داخلی روزنامه را نیز از نظر بگذرانیم:
ابتکار: انتقاد آملی لاریجانی از بی‌انصافی درباره عملکرد مجلس هشتم / دفاع از برادر
تهران امروز: خیز زود هنگام مجلس نهمی‌ها برای استیضاح
تهران امروز: در کتاب خاطرات حسن روحانی روایت شد: روزی که احمدی‌نژاد می‌خواست پول آژانس اتمی را بدهد
جمهوری اسلامی: سازمان بازرسی خواستار ارائه مستندات طرح انتقال آب خزر از سوی دولت شد
جهان صنعت: فزایش 20 درصدی مشاغل کاذب در یک سال گذشته
جمهوری اسلامی: هزینه 40 درصد درآمد ماهانه کارگران را می‌بلعد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d338fe2f-909e-4b95-b3ee-c1aae373c0a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات