728 x 90

دخالتهاي رژيم,صدور تروريسم رژيم به كشورهاي ديگر,

جزییات جدیدی از همکاری رژیم ایران و القاعده

-

القاعده
القاعده
در جریان یک محاکمه در آلمان، جزییات جدیدی از اقدامهای تروریستی رژیم ایران و رابطه آن با شبکه القاعده فاش شد.

احمد والی صدیقی، یک آلمانی افغانی تبار، که به اتهام تروریستی در آلمان در حال محاکمه است، شهادت داد که رژیم ایران از تروریستهای القاعده حمایت می‌کند و به آنها پناه می‌دهد.
محاکمه صدیقی به اتهام عضویت در القاعده، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته در شهر کوبلنز آلمان برگزار شد.

صدیقی که ۳۷ سال دارد، در جریان یک مکالمه تلفنی توسط تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی آلمان «ب.ان.د» دستگیر شد. در جریان محاکمه این فرد معلوم شد که در سال ۲۰۱۰، گروهی از تروریستهای مقیم آلمان درصدد بودند که از راه پاکستان به آلمان باز گردند و مأموریت داشتند که اهداف اقتصادی در اروپا را مورد حمله قرار دهند اما نیروهای آمریکایی در کابل در سال ۲۰۱۰، صدیقی را در راه بازگشت به آلمان دستگیر کردند. او سپس برای محاکمه به آلمان مسترد شد.
صدیقی در دادگاه آلمان گفت که دو تن از همدستان وی به نامهای «رامی مکنزی» و «نامن مزیچه» برای گریز از دستگیری، از طریق وین به تهران رفتند. یک آژانس مسافرتی وابسته به رژیم ایران که دفتر آن در شهر هامبورگ در شمال آلمان است، سفر آنها به تهران را تدارک دید.
صدیقی در شهادت خود در دادگاه کوبلنز همچین افزود که مکنزی و مزیچه پس از رفتن به ایران با یک عضو «نهضت اسلامی ازبکستان» به نام «دکتر محمود» تماس گرفتند.
به گفته او، این دو پس از ورود به ایران، به شهر زاهدان انتقال یافتند زیرا نیروهای فعال در باندهای تروریستی، برای رفتن به افغانستان و پاکستان معمولاً از مسیر زاهدان عبور می‌کنند.
منابع موثق آلمانی مرتبط با دادگاه گفتند که این محاکمه وجود یک شبکه گسترده تروریستی از اعضای القاعده، رژیم ایران و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در اروپا، افغانستان و پاکستان را فاش کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86e0c86e-dfff-462d-a7a3-57d4a14009b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات