728 x 90

گزارشگران بدون مرز: ایران بزرگ‌ترین زندان زنان روزنامه‌نگار در جهان

گزارشگران بدون مرز - عکس از آرشیو
گزارشگران بدون مرز - عکس از آرشیو

بنا بر تازه‌ترین گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران با ۱۰روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زن که در بازداشت به‌سر می‌برند به بزرگترین زندان جهان برای زنان روزنامه‌نگار تبدیل شده است.

این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود از موج تازه‌یی از بازداشت و سرکوب روزنامه‌نگاران و شهروند−خبرنگاران در ایران خبر داده است. بنا بر این گزارش رژیم ایران در رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها ۲۰۱۹ از میان ١٨٠کشور جهان در رده ۱۷۰ قرار دارد. اما زمانی که سخن بر سر فشار بر زنان خبرنگاران است، رژیم ایران به ته جدول سقوط می‌کند.

به گفته مسئول دفتر ایران و افغانستان این سازمان «ایران که بیش از این یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران بود، امروز به بزرگترین زندان جهان برای فعالآن رسانه‌ای زن تبدیل شده است.»

او به زندانی بودن ۱۰روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار اشاره می‌کند و گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران را فراخوانده است که «به فوریت برای آزادی این زندانیان و وضعیت فاجعه‌بار آزادی رسانه‌ها در ایران اقدام کند.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/992140b1-59cf-41e7-a637-f6937e4b68e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات