728 x 90

پیامدهای اعلام و ثبت ساز و کار جدید اروپایی برای تجارت با رژیم در تشدید بحران حکومت آخوندی

ساز و کار جدید اروپا (اینستکس)
ساز و کار جدید اروپا (اینستکس)

علی مطهری نایب رئیس مجلس آخوندی، که ریاست جلسه روز یکشنبه ۱۴بهمن مجلس ارتجاع را برعهده داشت، در واکنشی نومیدانه در رابطه با اعلام ساز و کار جدید اروپایی برای تجارت با حکومت آخوندی، اعلام کرد که چون این سازو کار مشروط به تن‌دادن به اف.ای.تی.اف است، وزارت‌خارجه رژیم باید عکس‌العمل نشان بدهد:

 

علی مطهری، مجلس رژیم ۱۴ بهمن ۹۷

امروز دنیا اجرای این سازو کار را مشروط به پیوستن ایران به معاهده بین‌المللی FATF دانسته است، نوعی دخالت در امور داخلی ایران است و وزارت‌خارجه باید عکس‌العمل مناسب نشان دهد. و اروپا باید به همه تعهدات خود طبق بیانیه ماه مه ۲۰۱۸وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی عمل کند.

 

گزارشی درباره پیامدهای اعلام و ثبت سازو کار جدید اروپایی برای تجارت با رژیم در تشدید بحران حکومت آخوندی:

ثبت سازو کار اروپا تحت عنوان اینس تکس، به مصداق ضرب‌المثل «از قضا سرکنگبین صفرا فزود»، به جای آرامش، آشفتگی و سراسیمگی در ولایت خامنه‌ای ایجاد کرده، و به جای نزدیکی در رابطه رژیم با اروپا، بر تنش و تقابل افزوده است.

کیهان خامنه‌ای ۱۴بهمن با ترس و نگرانی نوشت: اروپا « اجرای همین وعده تقریباً هیچ و بی‌ارزش اینستکس را هم مشروط به اجرای کامل مطالبات اکشن پلن FATF از ایران یعنی (CFT و پالرمو) کرده‌اند. ضمنا گویا قرار است بیانیه اروپا درباره اظهار نگرانی جدی نسبت به برنامه موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران هم منتشر شود که متضمن گروکشی و شرط‌گذاریهای جدید است».

 

حسین سلامی جانشین سرکردهٔ سپاه ارتجاع ۱۳بهمن۹۷ هم با سراسیمگی، به بلوف و تهدید روی آورد و گفت:

اگر اروپایی‌ها یا دیگران بخواهند بر اساس یک توطئه خلع‌سلاح موشکی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنند ما مجبور می‌شویم به یک جهش استراتژیک رو بیاریم. و ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی نکنند.

 

این در حالی است که یک روزنامه هم‌سو با باند روحانی تحت عنوان «شروط غیررسمی اروپا برای ایران»، ترس و ضعف و مات شدن نظام آخوندی را به گونه‌یی دیگر بازتاب می‌کند و می‌نویسد:‌ « در بیانیه سه کشور اروپایی در خصوص اینستکس تنها پیش‌شرط پذیرش FATF توسط ایران به صراحت آمده و پیش‌شرط‌های دیگر از جمله محدود شدن برنامه‌های موشکی و حضور ایران در یمن به صراحت نیامده است». این روزنامه نتیجه گرفته «اروپاییها قصدشان این است این سازو کار را شروع کنند. سازو کاری که زمینه مذاکره با نظام را در خصوص مسائل موشکی فراهم می‌کند. احتمالاً اگر چنین چیزی باشد مذاکره به‌معنای رسمی نخواهد بود. این روزنامه خاطرنشان کرده اقدام اروپاییها شاید «زمینه ساز توافق کلی تری با نظام در مورد موشکی یا حتی بحثهای منطقه‌یی باشد» و یادآوری می‌کند: « بحثهای منطقه‌یی نیز احتمالاً در مورد یمن است که خود نظام قبل از اروپایی‌ها پیشنهاد داده بود».(روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۳بهمن۹۷)

 

واکنشهای متناقض باندهای حاکمیت آخوندی، باهمه آشفتگی خود در یک چیز فصل‌مشترک دارد: ترس و سراسیمگی و فقدان هر گونه راه‌حلی برای برون‌رفت از بحرانهای حاد درونی و بیرونی که هر چه زمان می‌گذارد رژیم را بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c292e01-ae0e-4e67-bbe8-0e4e5f2add6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات