728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - معاون دانشگاه علوم پزشکی آبادان: اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود

کرونا در ایران
کرونا در ایران

کریمی معاون دانشگاه علوم پزشکی آبادان: اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود

کریمی معاون دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به‌مرگ و میر بیماران کرونا در آبادان که به‌دلیل سیاست جنایتکارانه خامنه‌ای در ممنوعیت ورود واکسن به ایران، به یک فاجعه منجر شده است، گفت: اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود.

هم‌چنان روند ابتلا به‌بیماری، بستری و فوتیها در جنوب غرب خوزستان افزایشی است و ظرفیت بیمارستانها تکمیل است.

 

کمبود پرستار ICU مشکل جدی بیمارستانها

طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا طی سخنانی که خبرگزاری حکومتی ایسنا منتشر کرد، گفت: تعداد ورودی بیماران کرونا به بیمارستان ما هنوز خیلی زیاد است.

در حال حاضر حدوداً ۲۵۰نفر مراجعه روزانه داریم و نزدیک ۲۵ الی ۳۰نفر هم در روز بستری می‌شوند و ترخیصی‌ها هم حدوداً دو تا ۳نفر است. اکنون ۵۰درصد تخت‌های بیمارستان شامل ۲۳۰ تخت در اختیار بیماران کرونا است و حدود ۱۸۰بیمار بستری داریم.

طالب‌پور تأکید کرد: هم‌چنان مشکل کمبود تخت در بخش ICU احساس می‌شود و متأسفانه تعداد زیادی از بیماران بدحال در بخش‌ها مانده‌اند؛ چرا که ICU‌ها همگی پر هستند. بیماران بدحال می‌شوند و نیاز به دستگاه و تجهیزات دارند، دستگاه توسط سیستم تأمین شده است؛ اما نیروی انسانی برای ایجاد ICU جدید وجود ندارد و پرستارانی که ICU را بچرخانند خیلی کم هستند و حتی با وجود این‌که با رقم‌های بیشتر هم پیشنهاد کار در این بخش را ارائه کردیم اما کسی نمی‌آید که بتوانیم ICU جدید ایجاد کنیم. ما در شرایط عادی هم پرستار ICU کم داشتیم زیرا یک پرستار شاغل در ICU به اندازه یک پزشک عمومی باید مهارت و تبحر داشته باشد و باسواد باشد (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۰شهریور).

 

گزارش روزهای بحرانی بهشت زهرا در نیم قرن اخیر

سعید خال مدیرعامل بهشت زهرای تهران گفت حتی در طول سال‌های (جنگ)، سیل تهران، زلزله بم و رودبار چنین اعداد و ارقامی در متوفیان دیده نشده بود. ما درگیر یک بحران بی‌سابقه در طول ۵۰سال اخیر هستیم.

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرای رژیم گفت: از ابتدای اسفند سال۹۸ سازمان بهشت زهرا (س) درگیر بحرانی بی‌سابقه و غیرقابل تصوری شد که در طول ۵۰سال گذشته نظیر این بحران را تجربه نکرده بود. این بحران چند ویژگی داشت. اول این‌که بی‌سابقه‌ترین بحرانی بود که بهشت زهرا (س) تاکنون تجربه کرده بود. دوم به‌لحاظ عدد و رقم غیرقابل تصور بود. ما در طول سال‌های دفاع مقدس، سیل تهران، زلزله‌های بم، رودبار و منجیل هیچگاه این عدد و رقم را نداشتیم (خبرگزاری حکومتی ایمنا ۹شهریور).

 

جولان کرونا در سیستان و بلوچستان و ۲۴۵۶نفر قربانی این ویروس

شمار جان‌باختگان کرونایی در سیستان و بلوچستان به دوهزار و ۴۵۶نفر رسید. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این‌که در ۲۴ساعت گذشته، شش بیمار جدید بر اثر ابتلای به ویروس کرونا فوت کرده‌اند گفت: تاکنون شمار جان‌باختگان با تست مثبت ابتلا به کرونا در استان به دو هزار و ۴۵۶نفر رسیده است.

میری علی آباد گفت: در شبانه روز گذشته ۴۱۲مورد مبتلا به کرونا تشخیص داده شده و آمار مبتلایان به ۱۱۸هزار و ۲۱۵نفر در سطح استان رسیده است (خبرگزاری حکومتی صدا و سیما ۱۰شهریور).

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16c3451c-4ce7-4d3d-90f4-60ee3c5c1e18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات