728 x 90

همایش قیام ایران در مسیر آزادی از نگاه رسانه ها

همایش جوامع ایرانیان - قیام ایران در مسیر آزادی - نیویورک
همایش جوامع ایرانیان - قیام ایران در مسیر آزادی - نیویورک

در همایش "سازمان جوامع ایرانیان آمریکا" که با نام "قیام ایران در مسیر آزادی" که در شهر نیویورک برگزار شد، خبرنگاران رسانه‌های مهم آمریکا و جهان حضور داشتند و به تهیه خبر و گزارش از آن پرداختند.

 

رژیم ایران، خطرناکترین و بزرگترین حامی تروریسم

تلویزیون فاکس‌ نیوز به‌طور زنده از محل برگزاری همایش نیویورک گزارش داد و مصاحبه خود با شهردار جولیانی را نیز پخش کرد.

جولیانی در این مصاحبه از جمله تأکید کرد: «رژیم ایران هم‌اکنون خطرناک‌ترین (رژیم) در جهان و بزرگ‌ترین حامی تروریسم است؛ اگر (در ایران) تغییر صورت گیرد، شاهد شروع پایان تروریسم خواهیم بود».

 

شورای ملی مقاومت ایران پاسخ دموکراتیک به رژیم ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس از نیویورک با تیتر «وکیل ترامپ «یاغی‌ها و قاتلان» ایران را زیر ضرب برد» گزارش داد:

شهردار پیشین نیویورک با اعضا و حامیان شورای ملی مقاومت ایران بزرگترین گروه اپوزیسیون رژیم ایران صحبت کرد.

جولیانی گفت (این جنبش) پاسخ دموکراتیک به رژیمی است که از باندهای غیرقانونی و جانی و کسانی که تظاهر می‌کنند افراد مذهبی هستند تشکیل شده است.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفت، از آغاز سال جاری، ایرانیان به‌طور مرتب دست به اعتراض و راهپیمایی علیه این رژیم آخوندی زده‌اند.

وی گفت ایران جدید، مبتنی بر انتخابات آزاد خواهد بود که منجر به جدایی دین از دولت، تأمین حقوق‌بشر از جمله مشارکت مساوی زنان در سیاست و حذف مجازات اعدام می‌شود.

 

حکومت سرنگون خواهد شد

خبرگزاری رویتر نیز گزارشی را از این جلسه تحت عنوان « جولیانی می‌گوید حکومت ایران سرنگون خواهد شد» منتشر کرد.

 

فراخوان به شورای امنیت برای توقف نقض حقوق‌بشر در ایران

ایلاف از لندن نیز در مطلبی به قلم اسامه مهدی با عنوان «فراخواندن شورای امنیت به دخالت جهت توقف نقضهای حقوق‌بشر در تهران» از جمله نوشت:

شخصیتهای ذی‌نفوذ آمریکایی کشورهای خلیج‌فارس را فراخواندند که به‌منظور جلوگیری از فعالیتهای رژیم ایران و طرحهای گسترش طلبانه‌اش و برای خلاصی منطقه از شر استبداد مذهبی مانعی ایجاد کنند. در همین حال مریم رجوی شورای امنیت را فراخواند که نقضهای فاحش حقوق‌بشر در ایران خصوصاً شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی را مورد رسیدگی قرار دهد.

نیویورک شاهد برگزاری کنفرانس «قیام ایران در مسیر آزادی» در حمایت از قیام مردم ایران بود. این کنفرانس توسط اپوزیسیون ایران و در همآهنگی با سازمان جوامع ایرانیان آمریکا (اویاک) ۴روز قبل از نشست روز چهارشنبه شورای امنیت برگزار شد.

شایان یادآوریست که در نشست شورای امنیت قدرتهای بزرگ به فعالیتهای خصمانه و بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه رسیدگی خواهند کرد.

 

کنفرانسی با شرکت شخصیتهای برجسته سیاسی و حمایت سنا و کنگره

در این کنفرانس بیش از ۱۵۰۰تن از ایرانیان مقیم ایالات متحده از جمله رؤسا و نمایندگانی از ایالات مختلف آمریکا و همچنین رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و ژنرال جیمز متیس مشاور سابق امنیت ملی و فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا و مایکل موکیزی وزیر دادگستری سابق دادگستری و برنارد کوشنر وزیر خارجه سابق فرانسه شرکت داشتند. از سویی جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا نیز یک پیام تلویزیونی به این کنفرانس فرستاد.

شماری از اعضای برجسته سنای آمریکا و نمایندگان کنگره طی پیام‌هایی به کنفرانس جوامع ایرانیان در نیویورک، حمایت خود را از اهداف آن اعلام کردند که از جمله می‌توان به سناتور چاک شومر رهبر دموکراتها در سنای آمریکا، سناتور روی بلانت، نایب‌رئیس کنفرانس جمهوریخواهان در سنا، سناتور جان کورنین، ناظم اکثریت سنا عضو کمیته‌های قضایی، اطلاعات و مالی، سناتور تام تیلیس عضو کمیته‌های قوای مسلح، قضایی و بانکداری، سناتور رابرت منندز رئیس دموکراتها در کمیته امور خارجی اشاره کرد.

همچنین تعدادی از اعضای برجسته مجلس نمایندگان از هر دو حزب از جمله ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا، برد شرمن و تد بو کار از اعضای کمیته خارجه و تام مک‌کلینتاک نماینده کنگره آمریکا اهداف این گردهمایی را تأیید کردند.

به سوی ایران آزاد و دمکراتیک

 

رژیم ایران در مقابل روند صلح خاورمیانه سنگ‌اندازی می‌کند

مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران طی یک پیام تلویزیونی به این کنفرانس، به بررسی تحولات پرشتاب ایران و چشم‌انداز یک ایران بدون استبداد مذهبی پرداخت.

وی تأکید کرد که تحولات پرشتاب ایران، چشم‌انداز ایران بدون استبداد دینی را روشن کرده است. وی ایالات متحده را به اخراج عاملان رژیم ایران از واشنگتن فراخواند و دولتهای غربی را به بستن سفارتهای رژیم ایران تشویق نمود و آنها را مراکز هدایت جاسوسی و تروریسم توصیف کرد.

جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت:‌ رژیم ایران تهدید موجود بشریت می‌باشد. این رژیم حقوق‌بشر را نقض می‌کند. معاهدات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و به سرکوب مردم خود ادامه می‌دهد.

جونز تأکید کرد: رژیم تهران در مقابل روند صلح در خاورمیانه سنگ‌اندازی کرده و دشمن آزادیست. این رژیم برای به‌دست آوردن هژمونی در یمن حرص و ولع داشته و امنیت خلیج‌فارس را تهدید می‌کند و جنگ فرقه‌یی در عراق و لبنان دامن می‌زند و تلاش می‌کند با شیوه‌هایی تروریستی پلی بین تهران و بیروت ایجاد کند.

 

از این رژیم بجز سرکوب انتظاری نیست و بایستی در مقابلش ایستاد

وی ادامه داد: نمی‌توان جز سرکوب انتظاری از رژیم ایران دات و بایستی در مقابل او یک قاطعیت بین‌المللی وجود داشته باشد تا اهداف و امیدهای مردم ایران محقق گردد.

رودی جولیانی وکیل و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ گفت: بایستی از یک نظام عادلانه در ایران و نه یک رژیم قاتل با ماسک دین، حمایت کرد. ما امیدواریم که خامنه‌ای یکی از بدترین قاتلان تاریخ سرنگون شود. جولیانی افزود: ما نباید به حسن روحانی اجازه دهیم که نیویورک را بی‌اعتبار کند. رژیم تهران از سرنگونی هراس دارد و ما فراموش نمی‌کنیم که آنها بسیاری از آمریکایی ها را کشته‌اند.

او ادامه داد:‌روحانی اصلاح‌طلب نیست او قاتل‌ تر از احمدی‌نژاد می‌باشد.... رژیم ایران تروریستها را در خارج حمایت می‌کند و برای کشتار غیرنظامیان در پاریس بمب می‌گذارد. این رفتار جنون‌آسا برای تبدیل کردن فرانسه به صحنه جنگ است.

جولیانی خاطرنشان کرد که ایرانیان بعد از آن که نسبت به اوضاع خود مایوس شدند در قیام مسالمت‌آمیز برای براندازی این رژیم به پیش می‌روند.. مقاومت ایران می‌تواند رژیم تهران را سرنگون کند.

 

برنارد کوشنر: یک آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم مذهبی وجود دارد

برنارد کوشنر وزیر خارجه سابق فرانسه گفت: اولین قربانی رژیم آخوندی مردم ایران هستند و نمی‌توانیم به‌عنوان فرانسوی ها این نقضها را نادیده بگیریم.

او تأکید کرد که رفتار خصمانه رژیم تهران در سوریه و لبنان از نظر اروپائیها و آمریکایی ها غیرقابل قبول است و یک آلترناتیو دموکراتیک برای این رژیم مذهبی وجود دارد.

او گفت:‌ مقاومت ایران یک طرح روشن برای جایگزینی این رژیم و یک دولت موقت شش ماه انتخابات برای مشخص کردن قانون اساسی جدید در اختیار دارد.

در رابطه با موضوع ایران و سرنوشت وضعیت کنونی کوشنر روشن ساخت که اروپا و ایالات متحده دلایل کافی برای یکپارچه شدن در اختیار دارند. دلیل اول این است که ما با یک دیکتاتوری مذهبی روبه‌رو هستیم که مردمش را سرکوب می‌کند و قربانیان اصلی این رژیم مردم ایران هستند. در کشورهای دموکراتیک ما نمی‌توانیم چشممان را بر روی این جنایتها ببندیم.

او تأکید کرد که این رژیم در تروریسم در اروپا دست دارد. در ژوئیه گذشته دولت بلژیک یک طرح تروریستی رژیم ایران برای حمله به گردهمایی پاریس که من نیز در آن شرکت داشتم را به شکست کشاند.

 

جولیانی: رژیم ایران سرنگون خواهد شد

آر.ت ۲۳سپتامبر ۲۰۱۸نیز با عنوان «وکیل ترامپ با گفتن ما سرنگونش می‌کنیم اجلاس قیام ایران را برشوراند» از جمله نوشت:

جولیانی در اجلاس قیام ایران که توسط جامعه ایرانیان آمریکایی در نیویورک برگزار شد گفت:”من نمی‌دانم ما چه موقع آنها را سرنگون خواهیم کرد. ممکن است چند روز دیگر، چند ماه، و یا دو سال دیگر باشد، اما این اتفاق خواهد افتاد. آنها دارند سرنگون می‌شوند مردم ایران به‌وضوح گفته‌اند دیگر بس است...

 

فراخوان به اخراج عوامل رژیم آخوندی و بستن مراکز هدایت جاسوسی و تروریسم

عکاظ ـ نیز در انعکاس گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا نوشت:

روز شنبه خانم مریم رجوی رهبر مقاومت ایران، ایالات متحده را به اخراج عوامل رژیم آخوندی از واشنگتن فراخواند و دولتهای غربی را به بستن سفارتهای رژیم ایران تشویق نمود و آنها را مراکز هدایت جاسوسی و تروریسم توصیف کرد.

خانم رجوی در جریان گردهمایی جوامع ایرانیان که برای حمایت از قیام مردم در داخل کشور برگزار شد گفت: ایران از لحظه‌ای مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ خود عبور می‌کند، رژیم آخوندی فروپاشیده است و بایستی خواسته‌های مردم در مورد آزادی و جدایی دین از دولت را به‌رسمیت بشناسند.

وی افزود: مردم ایران خواستار آزادی و از میان برداشته شدن استبداد می‌باشند و کانونهای شورشی مقاومت به پیشرفتهایی در داخل کشور دست یافته‌اند.

رجوی توضیح داد:‌ ترس رژیم حاکم بر تهران به‌دلیل نقش مقاومت ایران در رهبری اعتراضات روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

او افزود: تظاهرات برای نیل به سوی آزادی ادامه دارد.

 

رجوی: ایران از لحظه مهم و بنیادین تاریخ خود عبور می‌کند، آخوندها سرنگون می‌شوند

العین الإخباریه- ابوظبی ۲۲سپتامبر ۲۰۱۸نیز از جمله نوشت:

روز شنبه مریم رجوی رهبر مقاومت ایران از ایالات متحده خواست که عوامل رژیم ایران را از واشنگتن اخراج کند و همین‌طور از دولتهای غرب درخواست نمود که سفارتهای رژیم ایران که وی آنها را مراکز جاسوسی و تروریسم توصیف نمود، را تعطیل کنند.

مریم رجوی گفت: ”ایران از لحظه مهم و بنیادین تاریخ خود عبور می‌کند رژیم آخوندها سرنگون می‌شود و (شورای امنیت) بایستی خواسته‌های مردم برای آزادی و جدایی دین از دولت را به‌رسمیت بشناسند.

رجوی روز شنبه در جلسه ایرانیان در نیویورک که برای پشتیبانی از قیام مردم ایران تشکیل شده بود در یک پیام ضبط شده افزود: ”ایرانیان به آزادی بدون استبداد چشم دوخته‌اند و کانونهای مقاومت در داخل (ایران) پیشرفت می‌کنند و هراس آخوندهای حاکم به‌دلیل نقش مقاومت ایران در رهبری اعتراضات افزایش می‌یابد و تظاهرات در مسیر آزادی ادامه دارد“.

وی خاطرنشان ساخت: ”رژیم از نظر سیاسی و بین‌المللی در محاصره قرار گرفته و از نظر اقتصادی با فروپاشی مواجه است. در ۱۲ماه گذشته پول رسمی کشور بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است “.

 

آزادی در ایران و ثبات و امنیت منطقه و جهان موضوع واحدی است

رهبر مقاومت ایران همچنین تأکید کرد: ” آزادی در ایران و ثبات و امنیت در منطقه و جهان موضوع واحدی است و راه به‌دست‌آوردن آن به‌ زیر‌ کشیدن ولایت فقیه است و ضروری است که شورای امنیت فوراً به نقض وحشیانه حقوق‌بشر و مشخصاً شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی و صدور تروریسم و جنگ‌طلبی این رژیم به خاورمیانه رسیدگی کند“.

جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: رژیم ایران به‌دلیل عملکردهای خود و بی‌توجهی به حقوق‌بشر، تهدید بزرگی برای هستی بشریت است و منشور سازمان ملل ‌متحد را نقض و مردم خود را سرکوب می‌کند.

رودی جولیانی وکیل و مشاور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت: بایستی از مریم رجوی و مقاومت ایران حمایت نمود.

در همین زمینه برنارد کوشنر وزیر سابقه فرانسه نیز گفت: ”اولین قربانی رژیم آخوندی مردم ایران هستند و ما به‌عنوان فرانسوی ها نمی‌توانم این تجاوزات را نادیده بگیریم.

 

 

شهردار جولیانی: به واقع از سرنگون شدن بترسید

خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۲۳سپتامبر۲۰۱۸نیز در گزارش خود از گردهمایی جوامع ایرانیان در نیویورک از جمله نوشت:

شهردار سابق نیویورک با اعضا و حامیان شورای ملی مقاومت ایران بزرگترین گروه اپوزیسیون رژیم اسلامی ایران صحبت کرد.

جولیانی گفت بنابراین من به حکومت ایران می‌گویم باید به واقع از سرنگون شدن بترسید و ما فراموش نمی‌کنیم که شما می‌خواستید در خاک آمریکا دست به ارتکاب جرم بزنید.

جولیانی گفت سازمان مستقر در پاریس پاسخ دموکراتیک به رژیمی است که از باندهای غیرقانونی و جانی و کسانی که تظاهر می‌کنند افراد مذهبی هستند تشکیل شده است و این همه دستشان در خون است و این غیرقابل تصور است.

جولیانی گفت، « ایران مستحق آزادی و دموکراسی است».

هر ساله شورای ملی مقاومت ایران در جریان برگزاری مجمع عمومی ملل ‌متحد به نیویورک می‌آید تا در جلوی این نهاد بین‌المللی، علیه رهبران رژیم ایران دست به اعتراض بزنند.

مریم رجوی رئیس جمهور منتخب در تبعید شورای ملی مقاومت ایران گفت، از آغاز سال جاری، ایرانیان مرتباً دست به اعتراض و راهپیمایی علیه این رژیم آخوندی زده‌اند و پول ملی حدود دو سوم ارزش خود را از دست داده است.

او که از طریق ویدئو صحبت می‌کرد گفت: « رژیم از نظر سیاسی و بین‌المللی تحت محاصره است و از لحاظ اقتصادی در آستانه فروپاشی می‌باشد».

وی گفت ایران جدید، مبتنی بر انتخابات آزاد خواهد بود که منجر به جدایی دین از دولت، تأمین حقوق‌بشر از جمله مشارکت مساوی زنان در سیاست و حذف مجازات اعدام می‌گردد.

 

صبر مردم ایران از این رژیم بسر آمده

نیویورک تایمز نیز در گزارشی از گردهمایی جوامع ایرانیان در نیویورک نوشت:

جولیانی روز شنبه گفت «صبر مردم ایران طبعاً از این رژیم بسر آمده است، تحریمها جواب داشته‌اند. ارز ایران به ارزش صفر می‌رسد. اینها شرایطی هستند که به انقلابی موفق منجر می‌شوند».

جولیانی قبلاً توصیه کرده بود که ازسرگیری تحریمها با هدف تغییر رژیم صورت می‌گیرند. در یک کنفرانس در ماه ژوئن که برای شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس سخنرانی می‌کرد گفت سیاست ترامپ آیت‌الله‌های ایران را خفه خواهد کرد.

 

شورای امنیت بایستی خواسته‌های مردم برای آزادی را به‌رسمیت بشناسد

الیمن العربی ۲۲سپتامبر۲۰۱۸نیز در انعکاس خود از گردهمایی جوامع ایرانیان در نیویورک نوشت:

مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران گفت ایران از لحظه مهم و بنیادین تاریخ خود گذر می‌کند. وی در کنفرانس اپوزیسیون در نیویورک گفت: رژیم آخوندی سرنگون می‌شود و (شورای امنیت) بایستی خواسته‌های مردم برای آزادی و جدایی دین از دولت را به‌رسمیت بشناسد.

رجوی ادامه داد: ایرانیان به آزادی بدون استبداد چشم دوخته‌اند و کانونهای مقاومت در داخل (ایران) پیشرفت می‌کنند و هراس آخوندهای حاکم به‌دلیل نقش مقاومت ایران در رهبری اعتراضات افزایش می‌یابد و تظاهرات به در مسیر آزاد ادامه دارد.

 

جولیانی از مریم رجوی به‌عنوان زنی قهرمان یاد می‌کند

سایت رادیو آلمان نیز در انعکاس خود به این گردهمایی از جمله نوشت:
رودی جولیانی، وکیل ترامپ در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق، تحریمها علیه ایران را کارساز دانسته و گفت این تحریمها می‌توانند منجر به یک " انقلاب موفق" شوند.
جولیانی روز شنبه ۳۱شهریور در گردهمایی گروه "سازمان جوامع ایرانیان آمریکا" که برگزار کننده اصلی آن سازمان مجاهدین خلق بود، گفت: «من نمی‌دانم چه موقع آنها [حکومت ایران] را سرنگون می‌کنیم، شاید در چند روز، چند ماه یا چند سال آینده باشد، اما این اتفاق رخ خواهد داد
جولیانی در این گردهمایی با نام "قیام ایران در مسیر آزادی" که در شهر نیویورک برگزار شد، با اشاره به بحران اقتصادی و ناآرامی‌های ماههای گذشته در ایران گفت: «مردم ایران آشکارا خسته شده‌اند. تحریمها در حال جواب دادن هستند. ارزش واحد پول ملی در حال رسیدن به هیچ است...اینها شرایطی هستند که به سمت یک انقلاب موفق رهنمون می‌شوند».
رودی جولیانی که از سال ۱۹۹۴تا ۲۰۰۱سمت شهردار نیویورک را برعهده داشت، تیرماه امسال نیز با شرکت در نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق در پاریس، این سازمان را "آلترناتیو نیرومند" جمهوری اسلامی خوانده بود.
جولیانی روز شنبه همزمان با حضور در نشست نیویورک در توییتر نوشت: «رژیم [ایران] اعلام کرده که سازمان مجاهدین خلق تنها سازمانی است که به‌صورت واقع‌بینانه می‌تواند جایگزین آنها شود
او در ادامه توئیت خود از مریم رجوی، رئیس این سازمان به‌عنوان "زنی قهرمان" یاد کرد.

مقالات مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e81ae98a-65cb-4d47-81f1-748c5f77cb97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات