728 x 90

همایش سالانه مقاومت ایران در پاریس، گفتگو با دکتر سنابرق زاهدی

سنابرق زاهدی
سنابرق زاهدی

مانند هر سال مخالفان ایرانی در پاریس جمع شدند و پرچم سرنگونی رژیم ولایت فقیه را برافراشتند.

موضوع جدید این بار این بود که ماهیت اهداف تجمع‌کنندگان تفاوت داشت.

شخصیتهای سیاسی بین‌المللی تاثیر‌گذار شامل شخصیتهای آمریکایی و اروپایی و عرب به مدت سه روز در مورد خطر رژیم ایران در منطقه و نحوه حمایت از اپوزیسیون ایران گفتگو کردند

به عقیده این شخصیتها رژیم ولایت فقیه به پایان راه رسیده و زمان آن شده که یک جایگزین دموکراتیک روی کار بیاید.

 

سرنگونی رژیم ایران تنها راه بهبود اوضاع منطقه

آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در حاشیه این همایش گفت وضعیت منطقه خاورمیانه در صورتی بهتر می‌شود که رژیم آخوندی سرنگون شود. ما می‌دانیم که فشارهای اقتصادی بر روی این رژیم شروع به تاثیر‌گذاری کرده است. قیمت ریال پایین آمده و کار به جایی رسیده که مردم به‌دلیل فقر اعضای بدنشان را به ۵۰۰دلار می‌فروشند.

کمیته همبستگی عربی اسلامی دعوت کرد که با تشکیل یک کمیته سرنگونی رژیم با مقاومت ایران، سپاه پاسداران و رهبران آنها به محاکمه کشیده شوند.

 

اتحاد عمل با مقاومت ایران

جمال مو حسن نماینده پارلمان بحرین: «من نماینده مردم بحرین هستم و با شعار واحد و پرچم واحد و رهبری واحد خواهان اتحاد عمل با مقاومت ایران هستم تا این‌که این مقاومت بتواند موفق شود. »

تلاش برای جلوگیری از برگزاری این همایش در پاریس با شکست روبه‌رو شد. تلاش برای عملیات تروریستی توسط اسدالله اسدی توسط پلیس بلژیک هم خنثی شد و امیر سعدونی و همسرش نسیم نومنی دستگیر شدند.

 

موسی افشار عضو کمیسیون روابط خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت: «این رژیم توسط اسدالله اسدی که سر دسته هسته تروریستی رژیم ایران بود بهترین امکان را برای عملیات تروریستی انتخاب کرده بود.»

وزارت‌خارجه رژیم ایران در اعتراض به دستگیری دیپلومات متهم، سفیر بلژیک و فرانسه و کاردار آلمان را فراخواند و مقاومت ایران نیز خواهان دستگیری عوامل سپاه پاسداران شد.

 

تشکیل جبهه همبستگی

گزارشگر العربیه در این رابطه گفت همایش مقاومت ایران در پاریس این خواسته‌ها را داشت. یکی تشکیل جبهه همبستگی برای جایگزین کردن استبداد دینی، حمایت از قیام در داخل ایران، اخراج عناصر سپاه پاسداران از منطقه و کار برای جایگزین دموکراتیک ایرانی غیراتمی و صلح‌دوست.

در رابطه با تفاوت همایش امسال با همایش سال‌های گذشته مقاومت ایران، دکتر سنابرق زاهدی مسؤل کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران گفت اینگونه همایش‌ها طی ۱۴سال برگزار شده ولی همایش امسال با همایش سالهای گذشته تفاوت داشت امسال قبل از هر چیز می‌بینیم که مردم ایران علیه باندهای حاکم در کشورمان یعنی نظام ولایت فقیه و فاشیسم دینی قیام کرده‌اند. در کلیه شهرهای ایران همه مردم خواهان سرنگونی این رژیم و برپایی یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند که با همسایگانش در مسالمت باشد.

این موضوع اول است. در ثانی وضعیت انفجاری که این روزها در ایران می‌بینیم وضعیت جدیدی است که ایران طی سالیان به خود ندیده است.

دکتر سنابرق زاهدی در ادامه گفت: چیزی که در این تظاهرات جدید است این است که محرومان و گرسنگانی که این رژیم همیشه می‌گفت پشتیبانش هستند به خیابانها آمده‌اند و بازار تهران که می‌بایست حامی این رژیم باشد قیام کرده و به خیابان آمده می‌گوید مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر روحانی و مرگ بر ولایت فقیه، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و تمامی سیاستهای این رژیم را محکوم می‌کنند.

 

چشم انداز قیام مردم ایران

از نظر شما این وضعیت به کجا خواهد رفت؟

دکتر سنابرق زاهدی: در واقع ما به مردم و مقاومت خودمان تکیه می‌کنیم. چرا که مردم ما سرنگونی این رژیم را می‌خواهند و میلیونها بار و در بیش از ۱۴۰شهر و تمامی استانهای ایران این را تکرار کرده‌اند. مردم این شهرها و استانها به خیابانها آمده‌اند و شعار سرنگونی رژیم را داده‌اند. در ثانی، ما بر روی مقاومت ایران تکیه می‌کنیم که پیشینه مبارزاتی‌اش علیه دو رژیم دیکتاتوری شاه و آخوندها بیش از پنجاه سال است. این مقاومت در راه دموکراسی و آزادی کشورمان بیش از ۱۲۰هزار شهید داده.

 

در مسیر متحد کردن اپوزیسیون ایران به چه نقطه‌ای رسیده اید؟

دکتر سنابرق زاهدی: اپوزیسیون ایران متحد است. شورای ملی مقاومت ایران که در سال ۱۹۸۱تأسیس شد تمامی‌ بخشهای جامعه و قومیتهای ایرانی را در بر دارد. علاوه بر این هم جبهه همبستگی ملی وجود دارد.

آیا شما با تظاهر کنندگان تهران به‌ویژه تجار ارتباط دارید؟

دکتر سنابرق زاهدی: میان ما و آنها بیشتر از هماهنگی وجود دارد. ما از پنج سال پیش تا کنون و به‌طور مشخص از دو سال پیش تا کنون بر روی بازسازی شبکه هایمان در ایران تمرکز کرده‌ایم و همان‌گونه که می‌دانید شوراهای مقاومت که در بخشهای مختلف مردم ایران حضور دارند به‌ویژه در کارخانه‌ها و کارگاهها و دانشگاهها و محله‌ها حضور دارند. همین‌طور کانونهای شورشی هم وجود دارند. این کانون ها هستند که قیام های مردمی را در این روزها سازماندهی می‌کنند. شما می‌بینید شعارهایی که در شهر اهواز یا اصفهان و کازرون داده می‌شود یکی هستند. این شعارها و این خواسته‌های یک شکل معنی‌اش این است که سازماندهی این حرکات اعتراضی توسط گروهی مشخص انجام می‌شود.

 

ضرورت قاطعیت در قبال رژیم ایران

نظر شما در مورد موضع اروپا نسبت به ایران چیست؟ آیا بیشتر بر روی موضع اروپا حساب می‌کنید یا آمریکا و با کشورهای همجوار چه تنظیمی خواهید داشت؟

دکتر سنابرق زاهدی: بگذارید که از آخر شروع کنیم. ما فکر می‌کنیم که ما و مردم خاورمیانه که هم از رژیم ولایت فقیه رنج برده‌ایم در کنار مردم این کشورها هستیم. در ارتباط با اروپا هم متأسفانه باید گفت اگر می‌خواهید موضع اروپا را ببینید باید اوضاع این روزها را نگاه کرد. رژیم ولایت فقیه و اطلاعات رژیم ایران دست به طراحی یک عملیات تروریستی در پاریس به‌عنوان یکی از مهمترین شهرهای اروپا زد و در عین‌حال سفرای این کشورها را فرا می‌خواند. بنظرم این موضع بسیار زشت است.

به نظر ما دولت اوباما برای رژیم آخوندی بزرگترین پشتیبان بود که بتواند هم فعالیت هایش را در کشورهای خاورمیانه گسترش بدهد و هم قیام مردم ایران را سرکوب کند. رژیم ایران این پشتیبان را از دست داده. رژیم ایران در داخل خودش می‌گوید دوران اوباما برای ما دورانی طلایی بوده و این دوران تمام شده. بله امروز می‌بینیم که سیاست قاطعانه‌ای علیه این رژیم وجود دارد و ما هم از هر سیاست قاطعانه علیه این رژیم استقبال می‌کنیم.

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f972d1ca-fd61-4364-8114-7d70b48db0a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات