728 x 90

پاسدار اسماعیل کوثری: اگر صادرات نفت ایران را منع کنند تنگه هرمز را می‌بندیم

پاسدار اسماعیل کوثری
پاسدار اسماعیل کوثری

بنا بر گزارش یورونیوز پنجشنبه ۱۴تیر ماه ۹۷پاسدار اسماعیل کوثری، از سرکردگان سپاه پاسداران، تهدید کرده است که در صورت جلوگیری از صادرات نفت ایران، این کشور مانع از عبور کشتی‌های نفتی از تنگه هرمز خواهد شد.

 

آخرین اخبار وضعیت تحریمها و رژیم ایران را در سایت مجاهدین بخوانید

 

تحریمهای نفتی - تهدید به بستن تنگه هرمز

پاسدار کوثری گفت: «اگر قرار بر منع صادرات نفت ما باشد، اجازه خروج نفت به دیگر نقاط دنیا از طریق تنگه خلیج‌فارس را نمی‌دهیم».

این مهره رژیم در سپاه پاسداران در ادامه گفت: « ۲۰درصد نفت جهان از تنگه خلیج‌فارس عبور می‌کند و دنیا به این نفت نیاز دارد و هر اقدام خصمانه‌ای از طرف آمریکا هزینه‌های گزافی برای آنها به‌دنبال دارد».

پیشتر آخوند روحانی سخنانی را با همین مضمون عنوان کرده بود.

رئیس‌جمهور رژیم روز سه‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در سوئیس طی اظهاراتی که بستن تنگ هرمز در صورت تحریم نفتی ایران تعبیر شد گفته بود: آمریکایی‌ها ادعا کرده‌اند که می‌خواهند صادرات نفت ما به‌طور کامل متوقف شود. آنها معنای این ادعا را درک نمی‌کنند زیرا برای ایران بی‌معنی است که در حالی که نفت منطقه صادر می‌شود، نفت ایران صادر نشود.

 

تحریمهای نفتی- حمایت قاسم سلیمانی از بستن تنگه هرمز

در پی این سخنان پاسدار تروریست قاسم سلیمانی، سرکرده سپاه تروریستی قدس رژیم ایران، با ارسال پیامی به آخوند حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم نوشت: «آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر این‌که اگر نفت ما صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که... نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است».

 

تحریمهای نفتی - آمریکا تنگه هرمز بسته نخواهد شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۳تیر، در پی تهدید ضمنی حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران به بستن تنگه استراتژیک هرمز در خلیج‌فارس، ارتش ایالات‌متحده بار دیگر تعهد خود را مبنی بر باز‌نگه‌داشتن تنگه خلیج‌فارس برای تردد تانکرهای سوخت تکرار کرد.

توضیحات بیشتر را در سایت مجاهدین بخوانید

 

کاپیتان بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، روز چهارشنبه به آسوشیتدپرس گفت که نیروی دریایی آمریکایی و متحدان منطقه‌یی آن " آماده هستند تا آزادی ناوبری و جریان آزاد تجاری را هر کجا که قانون بین‌المللی اجازه می‌دهد" تضمین کنند.

 

 

آخرین اخبار وضعیت تحریمها و رژیم ایران را در سایت مجاهدین بخوانید

 

تحریمهای نفتی فشار را بر روی رژیم ایران افزایش می‌دهد

تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران از ۱۳آبان به مرحله اجرا درمی‌آید و ایالات متحده اعلام کرده است که به با تشویق کشورها به قطع خرید نفت از ایران و اعمال تحریم‌های ثانویه صادرات نفت ایران را متوقف خواهد کرد.

دونالد ترامپ در پی خروج از برجام ۱۲شرط برای مذاکره مجدد با ایران تعیین کرده است که از این تعداد، ۸شرط مستقیماًً به برنامه موشکی سپاه پاسداران و دخالتهای منطقه‌یی این نهاد بازمی‌گردد.

 

مجله تایم هم چند روز پیش در رابطه با تحریمهای نفتی آمریکا علیه رژیم ایران مطلبی را درج کرده بود ذیلا قسمتهایی از این مطلب به‌نقل از سایت مجاهدین را مشاهده می‌کنید.

 

تحریمهای نفتی -کاهش صادرات نفت

مجله تایم می‌نویسد انتظار می‌رود ترامپ در اروپا رهبران این قاره را برای پیوستن به تحریمهای اقتصادی علیه ایران تحت فشار بگذارد، از جمله تحریمها با هدف کاهش صادرات نفت ایران به صفر.

به نوشته مجله تایم دونالد ترامپ هشدار داده است اگر متحدان اروپایی به تحریمهای آمریکا علیه ایران نپیوندند، تحریمهای ثانویه را علیه هر شرکتی که با ایران تجارت کند به اجرا می‌گذارد. رئیس‌جمهوری آمریکا امیدوار است این رویکرد رهبران اروپایی را وادار کند که پشت او متحد شوند.

 

تحریمهای نفتی رساندن صادرات نفت ایران به صفر

چند روز پیش هم برایان هوک مدیر طراحیهای سیاسی در وزارت‌خارجه آمریکا گفت: « هدف ما در رابطه با تحریمهای نفتی این است که فشار را بر روی رژیم ایران افزایش دهیم تا درآمد آن از قٍبل نفت را به صفر برسانیم. ما در تلاش برای به حداقل رساندن اختلال در بازار جهانی هستیم. ما مطمئنیم که ظرفیت کافی برای تولید نفت ذخیره جهانی وجود دارد».

برایان هوک همچنین گفت تا کنون ۵۰شرکت بین‌المللی قول داده‌اند که از ایران بیرون بکشند.

 

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91f79ef5-99ee-420d-9d81-a5b276bb75c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات