728 x 90

تحریم ایران، هدف به صفر رساندن درآمد نفت

استخراج نفت
استخراج نفت

ایالات متحده آمریکا بعد از بیرون کشیدن از تواقق اتمی (برجام) در ماه مه در نظر دارد که تحریمهای اقتصادی شدیدی را علیه رژیم ایران اعمال کند و سایر کشورها و شرکتها در سراسرجهان را تشویق می‌کند که به آن بپیوندند.

برایان هوک مدیر طراحیهای سیاسی در وزارت‌خارجه آمریکا گفت: « هدف ما در رابطه با تحریمهای نفتی این است که فشار را بر روی رژیم ایران افزایش دهیم تا درآمد آن از قٍبل نفت را به صفر برسانیم. ما در تلاش برای به حداقل رساندن اختلال در بازار جهانی هستیم. ما مطمئنیم که ظرفیت کافی برای تولید نفت ذخیره جهانی وجود دارد».

برایان هوک همچنین گفت تا کنون۵۰شرکت بین‌المللی قول داده‌اند که از ایران بیرون بکشند.

 

در بحبوحه تظاهراتهای جاری در ایران علیه وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی اپوزیسیون تبعیدی دولت کنونی تهران در پاریس برای ایران آزاد گردهمایی برگزار کردند. رودی جولیانی مشاور قانونی پرزیدنت دونالد ترامپ در این همایش گفت تحریمهای در نظر گرفته شده تاثیر خود را گذاشته است.

 

رودی جولیانی در همایش ایران آزاد گفت: « این می‌توانست قبلاً اتفاق بیفتد، می‌توانست ۸یا ۹سال پیش در قیام ۸۸اتفاق بیفتد، قیامی که دولت من بی‌شرمانه به آن پشت کرد. شرم بر آن دولت. اما این بار، وقتی که قیام در ماه دسامبر و ژانویه شروع شد، چند ماه پیش، رئیس‌جمهور آمریکا، که با جنجالهای زیادی مواجه است که آیا خوب است توییت کند یا نه، تلفن کوچکش را دور بیندازد، و او توییت کرد و از تظاهر کنندگان حمایت کرد.

 

معامله با رژیم ایران را متوقف کنید

رودی جولیانی افزود: من به کشورهایی که به حمایت از رژیم ایران ادامه می‌دهند، و با آن معامله می‌کنند می‌گویم، که وقتی با رژیم ایران معامله می‌کنید، برای رژیمی قیمت می‌دهید که زنان را از حقوقشان محروم می‌کند، کودکان را از حقوقشان محروم می‌کند، مردم را به‌قتل می‌رساند به‌خاطر این‌که مذهب دیگری دارند، چگونه می‌توانید چنین کنید؟ پس فرق شما با تروریستها چیست وقتی که به آنها پول می‌دهید؟ و این رژیم را پشتیبانی می‌کنید؟ گروه‌های زنان به‌طور خاص، در سراسر جهان، باید خواستار توقف معامله شرکتها با این رژیم شوند، باید تحریم شوند، و ما باید معامله با آنها را متوقف کنیم. همه ما می‌دانیم که اقتصاد ایران در حال سقوط آزاد است، در حال محو شدن است. این برای مردم ایران خیلی بد است، برای خواهران و برادران شما و برای خویشاوندان و دوستان شما. ولی من معتقدم که این بهایی است که آنها حاضرند مشتاقانه بپردازند، همان‌طوریکه شهدایمان با خون خود پرداختند. این بهایی است که آنها حاضرند بپردازند، چون رها شدن از سرکوب، همیشه از طریق خواست اقتصادی و خواست انسانی محقق می‌شود. این همان چیزی است که در انقلاب فرانسه عمل کرد، همان است که در انقلاب روسیه عمل کرد، انقلاب اصلی و انقلاب دوم. و این همان چیزی است که در کشور شما در جریان است. ما عکس مردی را دیدیم که نوشته‌ای را بلند کرده بود و می‌خواست که کلیه یا کبد خود را به ۵۰۰دلار بفروشد، این دولتی در آستانه سرنگون شدن است، چیزی که الآن باید انجام دهیم، این است که ارادهٔ خود را از دست ندهیم. باید مصمم‌تر باشیم. الآن زمان آن رسیده که فشار جدی را وارد کنیم».

 

شرکتهای اروپایی به خواست دولتهایشان تن نمی‌دهند

سایر دولتهای امضا کنندگان توافق اتمی با رژیم ایران (برجام) از جمله دولت آلمان و دولت فرانسه نسبت به توافق متعهد مانده‌اند، اما شرکتهای طرف قرارداد به‌دلیل تحریمهای ثانویه آمریکا علیه رژیم ایران مشغول قطع روابط تجاری خود با رژیم ایران هستند، از جمله غول‌های اقتصادی مانند توتال و زیمنس طی بیانیه‌هایی گفته‌اند که اگر مشمول مسونیت نشوند ایران را ترک خواهند کرد

 

فرماندار پیشین نیومکزیکو بیل ریچاردسون نیز در همایش ایران آزاد که توسط اپوزیسیون ایران در پاریس برگزار شد شرکت کرده بود، هشدار داد که آمریکا نباید متحدان اروپایی خود را در مجازات کردن ایران به حاشیه براند.

 

تغییر عظیم در ایران در راه است

بیل ریچاردسون در همایش ایران آزاد گفت: « هر خبری که در مطبوعات می‌خوانید در رابطه با کمبود آب، فساد، کمبود یک انتخابات آزاد، اعدام ها، قطع مستمری و نا‌آرامی‌های سیاسی گسترده است. می‌دانید چرا؟ برای این‌که نقطه پایان نزدیک است و چیزی که شاهد آن هستید یک تغییر عظیم است. مانند بسیاری از همکارانم در اینجا که در پشت سرم مشاهده می‌کنید، دموکرات، جمهوریخواه، سناتورها، ژنرالها، فعالان اجتماعی، رهبران سیاسی از اقصی نقاط آمریکا، می‌خواهم که شما بدانید همان‌طور که سناتور توریسلی گفت، آمریکا از شما حمایت می‌کند، و من در پشت صحنه رهبران کشورهای جهان شامل قانونگذاران، نخست وزیران، رهبران تقریباً همه کشورهای غربی اروپایی، آفریقایی و رهبران ملیتهای آسیایی را می‌بینم که از شما حمایت می‌کنند. در این جا بسیاری رهبران برجسته حضور دارند این واقعه در رابطه با شماست، شما سرچشمه تغییر در ایران هستید. نسل جوان، زنان، مقاومت، جوانان شرکت‌ کننده در اینجا و من می‌خواهم به شما بگویم که بسیاری از مردم سؤال می‌کنند که آیا آلترناتیوی در مقابل دیکتاتوری آخوندی وجود دارد؟ و جواب است که بله. این آلترناتیو نیروی مقاومت است، مجاهدین خلق است، خانم رجوی است و همین طور شما هستید. و به شما می‌گویم که دلیلش چیست، چون شما کسانی بو دید که علیه شاه جنگیدید، شما علیه دیکتاتوری جنگیدید، علیه دیکتاتوری مذهبی، شما در سنگرها جنگیدید و کشته شدید و شما نماینده یک پلاتفرم هستید، یک پلاتفرم دموکراتیک برای آزادی و دموکراسی. شما از تساوی حقوق زن و مرد حمایت کردید، شما از منشور سازمان ملل و حقوق‌بشر حمایت کردید، شما از برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه حمایت کردید، شما از بخش خصوصی حمایت کردید، شما از ابطال قوانین قصاص حمایت کردید، شما از دموکراسی و این‌که نسل جوان بتواند در آینده فرصتهای شغلی داشته باشد حمایت کردید. پس من به‌عنوان دوستتان در اینجا به شما می‌گویم: قدرت در دست شماست، قدرت در دست تک به تک شما در اینجا است، و هر کدام از شما هزاران نفر در ایران را نمایندگی می‌کند که می‌گویند نه به دیکتاتور و اصلاح طلب. نقطه پایان نزدیک است، پایان نزدیک است. ».

 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران نیز در تلاش برای حفظ توافق اتمی (برجام) در تور مسافرتی اروپایی، در سوئیس به‌سر می‌برد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4da9360-d3f5-4dda-a86a-60a8ebe9ce16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات