728 x 90

تنگه هرمز، به‌رغم تهدیدهای رژیم ایران باز می‌ماند

تنگه هرمز
تنگه هرمز

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۳تیر، در پی تهدید ضمنی حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران به بستن تنگه استراتژیک هرمز در خلیج‌فارس، ارتش ایالات‌متحده بار دیگر تعهد خود را مبنی بر باز‌نگه‌داشتن تنگه خلیج‌فارس برای تردد تانکرهای سوخت تکرار کرد.

 

کاپیتان بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، روز چهارشنبه به آسوشیتدپرس گفت که نیروی دریایی آمریکایی و متحدان منطقه‌یی آن " آماده هستند تا آزادی ناوبری و جریان آزاد تجاری را هر کجا که قانون بین‌المللی اجازه می‌دهد " تضمین کنند.

 

سه‌شنبه ۱۲تیرماه، حسن روحانی، در واکنش به سخنان برایان هوک مدیر طراحیهای سیاسی در وزارت‌خارجه آمریکا که گفته بود: «هدف ما در رابطه با تحریمهای نفتی این است که فشار را بر روی رژیم ایران افزایش دهیم تا درآمد آن از قٍبل نفت را به صفر برسانیم». این ایده را ارائه کرد که ایران می‌تواند صادرات [نفت] در این منطقه‌ را متوقف نماید. این در حالیست که آمریکا از توافق هسته‌یی با قدرتهای جهانی خارج شده‌ است.

 

بنا بر گزارشها، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران خامنه‌ای طی نامه‌یی که برای روحانی ارسال کرد، موضع او را مورد تقدیر قرار داد و نوشت دست ترا می‌بوسم. پاسدار سلیمانی مدعی شد نیروهای او " آماده هر گونه اجرای سیاستی " هستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

خاطر نشان می‌شود رژیم ایران در سالهای گذشته بارها به اقدامات تحریک‌آمیز در خلیج‌فارس دست‌زده و همچنین به بستن تنگه هرمز تهدید کرده است. در همین رابطه ژنرال دمپسی رئیس ستاد سابق نیروهای مسلح آمریکا در مصاحبه‌یی که در اردیبهشت ۱۳۹۴منتشر شده بود گفت: ما مشکلات زیادی با رژیم ایران داریم. قاچاق سلاح، توسعه موشکهای بالستیک، فعالیتهای سایبری و هرازگاهی تلاش آنها برای بخطر انداختن کشتیرانی آزاد.
وی در گفتگو با واشینگتن پست گفت: اگر تحریمها پایان یابد، یک اهرم حیاتی کنترل رژیم ایران از دست رفته است..... رژیم ایران برای مدت کافی در رابطه با برنامه اتمی خود بازی کرده است. باید متقاعد گردد که دخالت تراژیک منطقه‌یی آن باید پایان یابد.
اگر رژیم ایران فردو، هزاران سانتریفوژ و مواد انشقاق پذیر (که می‌تواند... مجدداً غنی شود) را نگه می‌دارد، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این رژیم همه اینها را رویهم سوار نکند. این کاری است که رژیم ایران برای دهه‌ها انجام داده و آنچه در عراق اتفاق افتاد. راست‌آزمایی و تست‌ توهم است، به‌خصوص که رژیم ایران مجبور نخواهد شد ابعاد نظامی برنامه خود را بگوید.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e377f31-7922-4ac6-bedb-e50ff9789c94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات