728 x 90

-

بیانیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران به‌مناسبت چهل‌و یکمین سالگرد حماسه سیاهکل

-

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران
سازمان چریکهای فدایی خلق ایران
به‌مناسبت چهل‌و یکمین سالگرد حماسه سیاهکل، در ۱۹بهمن سال ۱۳۴۹، سازمان چریکهای فدایی خلق ایران بیانیه‌یی صادر کرد.
بیانیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران درباره حماسه سیاهکل، یادآوری می‌کند: «در ۱۹بهمن سال ۱۳۴۹ یک دسته پارتیزانی به فرماندهی رفیق علی اکبر صفایی فراهانی به پاسگاه ژاندارمری شهرک سیاهکل در منطقه لاهیجان حمله کرده و آن را خلع‌سلاح ‏کردند. با این حرکت بن‌بست‌شکنانه، جنبشی نوین و انقلابی با برافروختن مشعل آزادیخواهی در شب تیره دیکتاتوری متولد شد.
درجریان نبردهای پس از حماسه سیاهکل که تا اوایل اسفند همان سال ادامه داشت، فدائیان دلیر، رفقا رحیم سماعی و مهدی اسحاقی به‌شهادت رسیدند و تعدادی نیز به اسارت درآمدند. بیدادگاههای نظامی دیکتاتوری شاه در مقابل عملیات جسورانه رزمندگان دلیر فدایی، ۱۳تن از برجسته‌ترین فرزندان انقلابی میهن ما را به اعدام محکوم کرد. در سحرگاه ۲۶اسفند ۱۳۴۹ رفقا غفور حسن‌پور اصیل، علی اکبر صفایی فراهانی، احمد فرهودی، جلیل انفرادی، محمدعلی محدث قندچی، ناصر سیف دلیل صفایی، هادی بنده خدا لنگرودی، شعاع الدین مشیدی، اسکندر رحیمی مسچی، محمدهادی فاضلی، عباس دانش بهزادی و هوشنگ نیری به جوخه‌های اعدام سپرده شدند.
شهدای رستاخیز سیاهکل راهی که آغاز کننده آن بودند را با پیکارهای خونین و با قبول هزینه‌های آن تا سپیده دم روز ۲۶اسفند ادامه دادند

بیانیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران می‌افزاید:
ما سیمای حماسه آفرینان سیاهکل را در قیام جوانان ایران در سال ۱۳۸۸ و در قیامهای بهمن و اسفند سال ۱۳۸۹ مشاهده کردیم. آنها که با خیزشهای حماسی خود پایه‌های استبداد مذهبی و سلطنت مطلقه خامنه‌ای را به لرزه درآوردند، آنهایی که با فریاد «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «مرگ بر خامنه ای» و «زنده باد آزادی»، اقتدار ولی‌فقیه را به سخره گرفتند، آنهایی که برخلاف سازشکاران و فرصت طلبان دل به تغییر و تحول از درون نظام ولایت فقیه نبستند، آنهایی که تن به حقارت ندادند و بر طناب دار بوسه زدند، درس حماسه‌سازی رستاخیز سیاهکل را به‌روز کردند».

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران در بیانیه خود درباره تحولات بهار عرب و تأثیر آن بر ایران از جمله خاطرنشان می‌کند:
در روز ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۰ (۲۶آذر ۱۳۸۹)، محمد بوعزیز، جوان ۲۶ساله تونسی در اعتراض به تعرض پلیس بن علی، خود را به آتش کشید و شعله‌های برافروخته شده از گوشت و پوست و استخوان او به خرمن خشم و نفرت مردم تونس جرقه زد و دیری نپائید که زنان و مردان تونسی و به‌ویژه جوانان با انقلاب یاسمین، رژیم بن علی را سرنگون و گام اول برای تحقق خواسته‌های خود را پشت سرگذاشتند.
پس از آن، دیکتاتوری حسنی مبارک با قیامهای مردم مصر و در کانون آن تحصن شبانه‌روزی میدان التحریر، سرنگون شد. قیام مردم لیبی و به‌ویژه خیزش مردم بنغازی که منجر به آزادسازی این شهر شد، در ادامه خود و با دخالت نظامی ناتو سقوط دیکتاتوری معمر قذافی را در پی داشت. در روزهای گذشته علی عبدالله صالح، دیکتاتور یمن نیز سرانجام تسلیم اراده مردم شد و با عذرخواهی از رفتار سرکوبگرانه خود، کشور را ترک کرد. هم‌اکنون کانون اصلی تحولات منطقه در سوریه و در قیام پرشور و مداوم مردم علیه دیکتاتوری بشار اسد قرار دارد. پیروزی مردم سوریه در مبارزه علیه دیکتاتوری بشار اسد، موقعیت ژئوپولیتیک خاورمیانه و به‌ویژه رژیم ایران را به کلی دگرگون خواهد کرد و هم از این زاویه است که خامنه‌ای در یک موضعگیری ننگین و ارتجاعی، حرکت انقلابی مردم سوریه را وابسته به غرب اعلام کرد. در استراتژی دفاعی رژیم جمهوری اسلامی، آن‌گونه که سرکردگان رژیم بارها به‌روشنی بیان کرده‌اند، سوریه جزیی از عمق استراتژیک نظام ولایت فقیه است.

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران در بخش پایانی بیانیه خود به‌مناسبت سالگرد حماسه سیاهکل تأکید می‌کند:
ما به تمامی زنان و مردان ایران ‏زمین که برای آزادی، دموکراسی، صلح، پیشرفت، عدالت و جدایی دین از ‏دولت مبارزه می‌کنند درود می‌فرستیم و خاطره تمامی کسانی که در راه تحقق خواستهای ترقیخواهانه مردم ایران جان باختند را گرامی می‌داریم. ‏ما با مبارزه مردم ایران علیه استبداد، فقر، جهل و تبعیض اعلام همبستگی می‌کنیم.
سازمان چریکهای فدایی خلق ایران برای آزادی بدون حد و مرز بیان و اندیشه، آزادی اطلاع‌رسانی و نفی هرگونه سانسور، آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی و لغو شکنجه و اعدام، رفع تمامی اشکال تبعیض جنسیتی از زنان و برابری کامل زن و مرد در تمامی عرصه‌های حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و قضایی، برخورداری اقوام و ملیتهای ساکن ایران از حقوق مساوی و بدون تبعیض در همه‌ی پهنه‌های دولتی و اجتماعی و لغو هرگونه تبعیض مذهبی مبارزه می‌کند و از همه جنبشهای اجتماعی برای تحقق این خواسته‌ها و از تلاش مدافعان بهبود محیط زیست برای جلوگیری از نابودی طبیعت و حفاظت و بهسازی محیط زیست بر اساس توسعه پایدار حمایت می‌کند.
ما از خواست کارگران ایران برای حق اعتصاب و حق ایجاد تشکلهای مستقل کارگری و نظارت سازمان بین‌المللی ‏کار بر حقوق کارگران ایران حمایت می‌کنیم و همبستگی خود را با مبارزه کارگران و مزدبگیران ایران اعلام می‌کنیم.‏ ما از کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد، از سازمان جهانی کار و از همه‌ی سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری در سراسر جهان می‌خواهیم که رژیم حاکم بر ایران را به‌خاطر نقض قوانین مربوط به حقوق کار و دستگیری فعالان کارگری محکوم کنند.
سازمان چریکهای فدایی خلق ایران در بیانیه خود می‌افزاید: ما خواستار اقدام بیدرنگ شورای امنیت ملل‌متحد به‌منظور جلوگیری از نقض حقوق‌بشر در ایران و بازدید آقای احمد شهید از زندانهای ر‍ژیم جمهوری اسلامی و ملاقات با خانواده شهدا و زندانیان سیاسی هستیم.
ما از حقوق مسلم زنان و مردان ساکن در کمپ اشرف حمایت کرده و هرگونه جابه‌جایی اجباری و اخلال در حل مسالمت‌آمیز مسأله پناهندگی آنان و غارت اموال آنها از جانب دولت نوری المالکی را محکوم کرده و خواستار دخالت شورای امنیت ملل‌متحد برای حل مسالمت‌آمیز این مسأله هستیم. انتقال ساکنان کمپ اشرف به زندانی موسوم به کمپ «آزادی»، نقض آشکار حقوق‌بشر و قوانین و میثاقهای بین‌المللی است. حکومتی که با توپ، تانک و هواپیماهای آمریکایی به قدرت رسیده و رژیم ایران نیز به‌طور روزمره و برنامه‌ریزی شده و به اشکال مختلف آشکار و پنهان در امور آن دخالت می‌کند، نمی‌تواند و نباید به بهانه «حق حاکمیت»، حقوق خدشه‌ناپذیر هزاران زن و مرد ایرانی را برای تحقق سیاستهای خامنه‌ای پایمال کند.
سازمان چریکهای فدایی خلق ایران قیام همگانی و استفاده از تمامی اشکال مبارزه را حق مسلم مردم ایران می‌داند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28c623f0-5fd1-4b1a-b1eb-07f2e7c15715"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات