728 x 90

هشدار پنتاگون به رژیم ایران در مورد تهدید خطوط کشتیرانی بین‌المللی

آبراههای بین المللی
آبراههای بین المللی

در حالی که ایالات متحده آمریکا بعد از بیرون کشیدن از توافق اتمی (برجام) در ماه مه در نظر دارد که تحریمهای اقتصادی شدیدی را علیه رژیم ایران اعمال کند و سایر کشورها و شرکتها ی بزرگ را نیز تشویق می‌کند که به آن بپیوندند، حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ولایت فقیه در سفر به سوئیس مدعی شد که در چنین صورتی آبراههای بین‌المللی را می‌تواند ببندد. مقامهای پنتاگون در این رابطه هشدار دادند.

سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سنتکام به تهدیدهای پوشالی حسن روحانی واکنش نشان داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کاپیتان «بیل اربن» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت نیروهای آمریکایی و متحدان منطقه‌یی این کشور «آماده تضمین آزادی کشتیرانی و گردش آزاد تجارت بر اساس قوانین بین‌المللی هستند.»

 

آسوشیتدپرس نوشت حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران روز سه‌شنبه گفت بعد از خروج آمریکا از توافق اتمی، این رژیم درصورتی‌که نتواند نفت صادر کند می‌تواند صادرات منطقه‌یی نفت را متوقف کند

در همین حال پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس بعد از این موضعگیری روحانی از وی قدردانی کرد و گفت دست وی را می‌بوسد.

 

وعده‌های دونالد ترامپ به‌شدت عمل علیه رژیم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸اردیبهشت از توافق هسته‌یی ایران خارج شد و اعلام کرد به‌دلیل نقض این توافق، آمریکا به‌زودی تحریمهای هسته‌یی علیه رژیم ایران را باز می‌گرداند و اولین دور این تحریمها در سیزدهم آبان خواهد بود که بر اساس آن تحریمهای نفتی و گازی بر روی رژیم باز خواهد گشت.

مقامهای خزانه‌داری آمریکا می‌گویند این تحریمها می‌تواند صادرات نفت ایران را دوبار کاهش شدید بدهد.

آمریکا می‌گوید رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در خاورمیانه است و کشورهای منطقه را بی‌ثبات کرده است.

 

برایان هوک مدیر طراحیهای سیاسی در وزارت‌خارجه آمریکا گفت: «هدف ما در رابطه با تحریمهای نفتی این است که فشار را بر روی رژیم ایران افزایش دهیم تا درآمد آن از قٍبل نفت را به صفر برسانیم. ما در تلاش برای به حداقل رساندن اختلال در بازار جهانی هستیم. ما مطمئنیم که ظرفیت کافی برای تولید نفت ذخیره جهانی وجود دارد.»

برایان هوک همچنین گفت تا کنون۵۰شرکت بین‌المللی قول داده‌اند که از ایران بیرون بکشند.

 

 

وعده‌های رودی جولیانی به رژیم ولایت فقیه

رودی جولیانی مشاور پرزیدنت دونالد ترامپ در همایش اپوزیسیون ایران در پاریس گفت: تحریمهای در نظر گرفته شده بر روی رژیم ایران تاثیر خود را گذاشته است. رودی جولیانی در همایش ایران آزاد گفت: «این می‌توانست قبلاً اتفاق بیفتد، می‌توانست ۸یا ۹سال پیش در قیام ۸۸اتفاق بیفتد، قیامی که دولت من بی‌شرمانه به آن پشت کرد...

 

رودی جولیانی افزود: «من به کشورهایی که به حمایت از رژیم ایران ادامه می‌دهند، و با آن معامله می‌کنند می‌گویم، که وقتی با رژیم ایران معامله می‌کنید، برای رژیمی قیمت می‌دهید که زنان را از حقوقشان محروم می‌کند، کودکان را از حقوقشان محروم می‌کند، مردم را به‌قتل می‌رساند به‌خاطر این‌که مذهب دیگری دارند، چگونه می‌توانید چنین کنید؟ پس فرق شما با تروریستها چیست وقتی که به آنها پول می‌دهید؟ و این رژیم را پشتیبانی می‌کنید؟ او افزود« همه ما می‌دانیم که اقتصاد ایران در حال سقوط آزاد است، در حال محو شدن است. این برای مردم ایران خیلی بد است، برای خواهران و برادران شما و برای خویشاوندان و دوستان شما. ولی من معتقدم که این بهایی است که آنها حاضرند مشتاقانه بپردازند، همان‌طوریکه شهدایمان با خون خود پرداختند. این بهایی است که آنها حاضرند بپردازند، چون رها شدن از سرکوب، همیشه از طریق خواست اقتصادی و خواست انسانی محقق می‌شود. این همان چیزی است که در انقلاب فرانسه عمل کرد، همان است که در انقلاب روسیه عمل کرد، انقلاب اصلی و انقلاب دوم. و این همان چیزی است که در کشور شما در جریان است. ما عکس مردی را دیدیم که نوشته‌ای را بلند کرده بود و می‌خواست که کلیه یا کبد خود را به ۵۰۰دلار بفروشد، این دولتی در آستانه سرنگون شدن است، چیزی که الآن باید انجام دهیم، این است که اراده خود را از دست ندهیم. باید مصمم‌تر باشیم. الآن زمان آن رسیده که فشار جدی را وارد کنیم».

 

مطالب مرتبط

 

دونالد ترامپ:‌ شورش در سراسر ایران به رژیم حاکم فشار آورده است

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d65d5275-e254-421e-b95a-6572825c14fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات