728 x 90

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸؛ سخنرانی شخصیتهای ایرانی، اروپایی و عربی

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ۹تیر ۹۷
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ۹تیر ۹۷

قیام و ایران آزاد

با هزار اشرف و ارتش آزادی

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

پاریس۹تیر ۱۳۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)

 

حمایت از شوراهای مقاومت

و کانونهای شورشی

 

همبستگی ملی

برای سرنگونی فاشیسم دینی

روز شنبه ۹تیرماه ۱۳۹۷(۳۰ژوئن۲۰۱۸)، گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس برگزار شد. در اجتماع عظیم ایرانیان، هیات‌های نمایندگی از کشورهای مختلف جهان، شامل برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی، نمایندگان پارلمان‌ها، شهرداران، منتخبان مردم و کارشناسان و متخصصان بین‌المللی اوضاع ایران نیز شرکت داشتند. 
سخنرانان گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، بر حمایت خود از قیام مردم ایران و آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت، تاکید کردند و جامعه جهانی را به اتخاذ سیاست قاطع علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و ایستادن درکنار مردم به پاخاسته ایران فراخواندند.

 

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - دکتر حسین جهانسوز، عضو شورای ملی مقاومت ایران - هیأت متخصصان ایرانی

هموطنان عزیز امروز این گردهمایی پرشکوه را در شرایط بسیار ویژه‌یی برگزار می‌کنیم: گسترش اعتراضات در روزهای اخیر در تهران لرزه بر اندام رژیم آخوندی انداخته است. تظاهرات هموطنان در اهواز، در اصفهان و در کازرون، به‌ویژه در روزهای اخیر در تهران، صحت استراتژی مقاومت ایران و نقش تعیین‌کنندهٔ کانونهای شورشی در سازمان دادن و استمرار قیام را به نمایش گذاشت. بدین ترتیب بطلان نظریه‌هایی که قیام را تمام‌شده می‌پنداشتند به اثبات رسید. طی چهل سالی که از سلطه نظام آخوندی بر میهنمان می‌گذرد، اوضاع سیاسی چه در داخل و چه در مناسبات دیپلوماتیک، شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی، محیطی ایران هرگز به وخامتی که امروز دارد نبوده است به‌ویژه از آغاز سال جدید سقوط آزاد در همه زمینه‌ها شتابی مضاعف گرفته است. سیر شتابان تورم، افزایش سرسام‌آور نقدینگی، رشد انفجاری قیمتها، گسترش فزایندهٔ بیکاری و سقوط بی‌سابقه ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، توأم با فساد، دزدیها و غارت و چپاول ثروت مردم ایران از گردانندگان حاکمیت آخوندی شرایط انقلابی را ایجاد کرده است. هموطنان در سراسر کشور یک خواسته را فریاد کرده‌اند: سرنگونی رژیم آخوندی. آنها شعارهای مشابهی را فریاد کردند: مرگ بر خامنه‌ای؛ مرگ بر روحانی؛ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن. بله امروز خواسته‌ها و شعارهای مردم همان خواسته‌ها و شعارهای مقاومت ایران است. سرنگونی رژیم با همهٔ باندها و دسته‌جات جنایتکار آن. مردم ایران راه و مسیر خودشان را انتخاب کرده‌اند، نفی سازشکاران و نفی کسانی که چشم امید به نیروهای سرکوبگر بسیج و پاسداران جهل و جنایت دارند. آلترناتیو این رژیم نیرویی است که در پروسهٔ چهل سال گذشته پرچمدار مبارزه با رژیم بوده است. نیرویی که علیه دیکتاتوری شاه و شیخ بوده و ریشه‌های عمیق در میان مردم ایران دارد؛ نیرویی که از یک تشکیلات قدرتمند برخوردار باشد و دارای پلتفروم سیاسی اعلام‌شده برای ایران باشد، نیرویی که از اعتماد جامعه ایران برخوردار باشد، نیرویی که توان انتقال آرام قدرت را بعد از سرنگونی داشته باشد. ما متخصصان ایرانی مفتخریم که با اینچنین جنبشی یار و همراهیم. این آلترناتیوی است که می‌تواند حاکمیت مردم و تمامیت ارضی ایران را تضمین کند؛ متشکرم.

 

هیأت شهرداران فرانسوی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران – پاریس ۹تیر۹۷

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - ژان فرانسوا لوگاره را- شهردار منطقه یک پاریس

بنام هیأت نمایندگی منتخبان فرانسه، به همراه همکارم «ژان پیر مولر»، مشاور کمیته استانی استان «وال دواز» و رئیس مشترک «کمیته شهرداران فرانسه برای ایران دموکراتیک»،‌ و همراه با حدود صد تن از شهرداران و منتخبان فرانسه که در اینجا دیده می‌شوند، به حضورتان در فرانسه، مهد حقوق‌بشر، خیرمقدم می‌گوییم. با وفاداری به شعار محوری کشور ما که «آزادی،‌برابری، برادری» است. شعاری که بر سردر هر شهرداری نوشته شده، ما تصمیم به حمایت از مقاومت ایران گرفتیم. ما از تلاشهای خستگی‌ناپذیر این مقاومت برای برقراری یک دموکراسی در ایران حمایت می‌کنیم.

تعداد ۱۴هزار تن از ما (شهرداران) طی سالیان اخیر چنین تعهدی را پذیرفته‌ایم و به این تعهد پایبند خواهیم ماند،‌ تا پیروزی آرمان آزادی و رئیس‌جمهور آن، مریم رجوی.

برنامه ده‌ماده‌ای ایشان شامل تعهد به برقراری یک ایران آزاد، لغو حکم اعدام، برابری زن و مرد و جدایی دین از دولت است. این همان اصول و ارزشهایی است که به‌رغم هر اختلاف سیاسی بر آن وحدت داریم.

در این مبارزه تا آخر کنار شما خواهیم کرد، ‌برای آلترناتیوی دموکراتیک که توان سرنگونی استبداد مذهبی را دارد، استبدادی که مستمراًً منشأ تولید بی‌ثباتی در خاورمیانه و ناامنی در کشورهای ماست، به‌دلیل حمایتش از تروریسم و افراط‌گرایی و به نام اسلامی انحرافی.

قیامهایی که از اول امسال در شهرهای ایران رخ می‌دهد، اعتصابهای متعددی که حکومت آخوندها را فلج کرده، در گرگونیهای بزرگی را در کشورتان نوید می‌دهند. رنجها و فداکاریهای اعضای مقاومت شما، به‌زودی توسط مردم ایران و توسط تمام بشریت مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

امیدوارم روزی فرا برسد که رئیس‌جمهور شما مریم رجوی همان سخنان تاریخی ژنرال دو گل را در تهران تکرار کند که: «ایران مورد اهانت قرار گرفت، ایران را درهم شکستند، ایران را شهید کردند، ‌ولی ایران آزاد شد».

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - میشل دو ووکولور - نماینده مجلس ملی فرانسه

یک سال پیش، در حالیکه به‌تازگی انتخاب شده بودم و در برابر شما سخنرانی می‌کردم، فرانسه دستخوش تغییرات عمده سیاسی شده بود. امسال بار دیگر شما را باز می‌یابم، در حالیکه کشورتان دستخوش تکانهای شدید است، با قیامهای مردمی که در ماه ژانویه اخیر کشور را به لرزه درآورده و هنوز نیز در سراسر کشور ادامه دارند. خواسته آنها پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی است، ‌همان‌طور که در روزهای اخیر نیز در بازار بزرگ تهران و شهرهای بزرگ دیگر شاهد آن بودیم.

در همین دوران،‌ ما کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک را در مجلس فرانسه بازسازی کردیم و من افتخار ریاست آن‌را دارم. همراه همکارانم با گرایشات مختلف سیاسی، حول تفکر و امید دموکراسی واقعی در ایران گردهم آمده‌ایم برای پایان دادن به احکام مرگی که بی‌رحمانه توسط این رژیم اعمال می‌شود، برای برقراری یک دموکراسی واقعی که جدایی دین از دولت را رعایت کند، یک حکومت دموکراتیک واقعی که تضمین‌کننده برابری کامل بین زنان و مردان باشد.

ما از خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی دعوت به‌عمل آوردیم تا به مجلس بیایند تا تحلیلهای ایشان را بشنویم و از اقدامات ایشان برای ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کنیم.

به‌عنوان یک زن سیاستمدار از نقش جدی زنان در مقاومت ایران ابراز خرسندی می‌کنم و به‌ شهامت این زنان درود میفرستم. آنها با نیروهای سرکوبگر حکومت درگیر می‌شوند.

برای حمایت از خواست مردم ایران که آزادی است و از همت آنها برای رقم زدن این آزادی، ‌بهترین سخنانی که یافتم، این کلمات گاندی است:

«دموکراسی واقعی محصول تصاحب قدرت توسط برخی نیست، بلکه محصول، قدرت همه برای مخالفت با برخی است»

متشکرم

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - فیلیپ گوسلن، نماینده مجلس ملی فرانسه

سلام، سلام!

سلام به دوستان عزیز ایرانی، مهمانان عزیزی که از سراسر جهان آمده‌اید،

سلام به زنان و مردانی که در ایران ما را می‌شنوند، و نه فقط در اینجا و در ویلپنت.

سلام به زنان و مردانی که در سراسر جهان ما را می‌شنوند.

به‌عنوان نماینده مجلس فرانسه و همراه همکارانم در کمیته پارلمانی برای ایرانی دموکراتیک، ما تعداد زیادی در مجلس فرانسه هستیم که در ورای گرایشات سیاسیمان، سالیان طولانی است که از آرمان دموکراسی در ایران و آزادیهای بنیادین مردم ایران دفاع می‌کنیم.

آری، چون نگرانی ما باید معطوف به مردم، مردم ایران باشد؛ مردمی که سالیان طولانی این‌قدر رنج کشیده‌اند

مایه شعف ماست که در اینجا، در این گردهمایی بزرگ هستیم که حول مقاومت شکل گرفته تا از فداکاریهای شما تقدیر به‌عمل بیاورد.

ما خواهان شکوفایی شما هستیم؛ شکوفایی در کشور بزرگی که بالاخره از شر دیکتاتوری مذهبی رها شده باشد.

گذر زمان حق را به ما داد. امروز جهان قبول دارد که اوضاع کنونی باید تغییر کند. ما در ابراز نگرانیهای تکرار شده رئیس‌جمهورمان و وزیر امور خارجه آن سهیم هستیم. آری، حکومتی هست که مایه بی‌ثباتی منطقه است؛ و این حکومت، حکومت ایران است. و البته برنامه موشکهای بالستیک در این بی‌ثباتی سهم دارد.

اخیرا، کشور شما دستخوش تکانهای زیادی بوده و باید باز هم بیشتر تکان بخورد.

شما از حمایت ما برخوردارید.

همگی با هم، مبارزه کنیم برای ایرانی آزاد، ‌ایرانی آزاد از همین فردا! بگذارید ایران دوباره عظمت خود را باز یابد.

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - فرانسوا کلکومبه، بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه

دوستان عزیز.

ما، دوستان تاریخی مقاومت ایران هستیم ما امروز می‌توانیم پیشرفتهای بزرگ این گردهمایی سالانه گواهی دهیم از مبارزه برای به‌رسمیت شناساندن پیش‌ پا افتاده‌ترین حقوق خود در این کشور، فرانسه، تا دفاع از حقوق مردم کشور خودتان و دستیابی به دموکراسی.

این مبارزه امروز به ارائه یک جایگزین معتبر و دموکراتیک برای دیکتاتوری آخوندها ارتقا یافته است.

این مبارزه در ذهن و ضمیر فرانسه و فرانسویها جا دارد، مبارزه‌ای که با شما در آن همراه بودیم. مبارزه‌یی که فکر می‌کنم امروز نزدیک به پیروزی نهایی شده است. نسل جوان ایرانی که در اینجا بسیار زیاد هستند، بدون شک می‌دانند که وقتی در سال ۱۹۸۱(سال ۱۳۶۰)، هزاران دختر و پسر در جریان اعدام های انبوه در ایران به خاک افتادند. فرانسوا میتران و فرانسه بر اساس سنت و اعتقاد خود به سرزمین پناهندگی، رهبر تاریخی مجاهدین خلق، مسعود رجوی را در اینجا پذیرفت. مسعود رجوی آخرین زندانی سیاسی بود که از زندانهای شاه و قبل از سقوط حکومت سلطنتی آزاد شد. به یاد بیاوریم که او دو بار به اعدام محکوم شده بود و خمینی همواره او را دشمن شماره یک حکومت به حساب می‌آورد، زیرا مسعود رجوی تنها کسی بود که در مواجهه با دیکتاتوری مذهبی آخوندها خواستار یک انقلاب دموکراتیک بود و جوخه‌های مرگ کماکان در تعقیب او هستند. امروز هم‌چنان پیام های مسعود رجوی الهام‌بخش و موتور محرک رزمندگان و دوستداران آزادی در ایران می‌باشد. و اکنون با هم نگاه می‌کنیم به تصاویری که این گذشته و مسیری را که برای استقرار دموکراسی و رهایی مردم بزرگ ایران طی شده، به ما یادآوری می‌کنند.

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - تونه کلام نماینده پارلمان اروپا از استونی

دوستان عزیز، مهم است که بدانیم که این، رزم مشترک ما است. این مبارزه تنها برای آزادی ایران نیست. بلکه برای شرافت و همبستگی همه ما، همه کشورهای اروپایی و همه کشورهای جهان است.

من ده سال پیش، زمانی که اشرف در عراق بود از آن دیدار کردم. اشرف به یمن همبستگی و حمایت شما باقی ماند. و امروز هزار اشرف در خود ایران وجود دارند. و وظیفه ما است که از آنها حمایت کنیم. ما اینجا پارلمان اروپا را نمایندگی می‌کنیم. ما گروه دوستان ایران آزاد هستیم که سالها است وجود داشته است. تعداد ما در اینجا محدود است ولی از هر ۱۲نفر از ۷۵۱عضو پارلمان اروپا یک نفر به این گروه تعلق دارد.

چند ماه پیش بیش از ۲۰۰عضو پارلمان اروپا قطعنامه‌یی در حمایت از تغییر در ایران تصویب کردند. در حمایت از مردمی که همین دیروز هم تظاهرات کردند، برای آزادی، کرامت و حقوق اجتماعی و حقوق بشری. ولی مشکل این است که همه این طور نیستند. چند هفته پیش در استراسبورگ، نماینده عالی اتحادیه اروپا، خانم موگرینی گفت که جایگزینی برای توافق اتمی موجود و روابط موجود وجود ندارد.

به نظر من زمان آن رسیده که بفهمیم باید به این تصور پایان دهیم که جلادان، انسان و متمدن شوند. امروز راه دیگری نداریم، به‌عنوان منتخبان آزاد پارلمان از سراسر اروپا، فقط یک راه داریم و آن حمایت از برقرای آزادی و کرامت برای مردم ایران است.

گفتم که ما آینده مشترکی داریم. آینده شما، آینده ما خواهد بود تا در آزادی، کرامت و همبستگی زندگی کنیم. متشکرم.

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - آنا فورتیکا رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان اروپا، وزیر خارجه پیشین لهستان

مردم شکست ناپذیر ایران آزاد، به شما عمیقاً‌ درود می‌فرستم. درود می‌فرستم. به رهبر بزرگ شما مریم رجوی درود می‌فرستم. ما در پارلمان اروپا، ما در اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سراسر اروپا از تلاشهای او حمایت می‌کنیم، تلاشهایش برای آوردن عدالت و شکوفایی و مهمتر از همه، آزادی برای مردم ایران.

ما قهرمانان شما را در خاطر داریم. باور کنید ما در کنار شما می‌ایستیم برای دفاع از حقیقت و قرار دادن مسئولان قتل‌عام در ایران در برابر عدالت.

ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم که تحت سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند. ما به راستی تقدیر می‌کنیم از شجاعت و اراده آنها برای آزاد کردن میهنشان. ما در پارلمان اروپا در کنار شما ایستاده‌ایم. متشکرم.

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - داوید کلارینوال - رهبر گروه پارلمانی حزب لیبرال در پارلمان بلژیک

روز بخیر خانمها و آقایان

بسیار خوشوقتم که امروز، در این گردهمایی فوق‌العاده در پاریس، همراه شما هستم. اگر من در اینجا هستم به این خاطر است که سالهای زیادی از شما حمایت کرده‌ام و ما امروز بسیار خوشحالیم که اعضای سازمان مجاهدین حلق ایران در آلبانی در امنیت به‌سر می‌برند. هم‌چنانکه مشاهده می‌کنید، اپوزیسیون دموکراتیک ایران در اروپا از حمایت فراوانی برخوردار است و از جمله در کشور من بلژیک نیز از حمایت بسیاری برخوردار است. حداقل ۱۴۰نماینده از سنا و مجلس و همچنین مجالس منطقه‌ای، در تمام سطوح از مبارزه شما حمایت می‌کنند و این سند را امضا کرده‌اند.

من فکر می‌کنم دولتهای اروپایی از جمله دولت من باید این مقاومت را به‌رسمیت بشناسند چرا که رژیم ایران هیچ آینده‌ای ندارد و دولتها باید در کنار مردم ایران در مبارزه‌شان برای آزادی قرار بگیرند.

 

هیأت کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا - فلسطین، اردن، سوریه، مراکش، عربستان سعودی، تونس، عراق، بحرین،کویت، لبنان، یمن در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران – پاریس ۹تیر۹۷

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - نجات الأسطل، نماینده پارلمان فلسطین

خواهر مبارز، رئیس‌جمهور مریم رجوی، که خداوند ایشان را حفظ کند

خواهران وبرادران، اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران

حضار محترم و تمامی میهمانان برجسته و نامدار،

از سوی خودم و از سوی مردم فلسطین و به‌نام قدس مجروح، به شما دوردمی‌فرستم، و ارج می‌نهم بر نقش بسزایتان برای احقاق حقوق‌بشر و کرامت انسان و حقوق زنان و دموکراسی و حفظ کرامت انسانی. و به‌خاطر نقشی که در مبارزه برای (حقوق) زنان و کودکان مردم ایران ایفا می‌کنید.

ما در کنار شما هستیم در احترام به تمامی اصول سازمان ملل و حقوق‌بشر و حقوق زنان و دموکراسی و حفظ کرامت انسانی و حمایت شما از آنها و قرار دادن آن به‌مثابه یکی از پایه‌های مبارزه‌تان. بر شما پوشیده نیست که ما در فلسطین، در شرایط سخت و دشواری به‌سر می‌بریم، نقض مستمر حقوق مسلّم مردم فلسطین که این حقوق مورد تأیید نهادها و محافل بین‌المللی است.

بر شما پوشیده نیست دخالت حکومت ایران در امور فلسطین که تاثیر بسیار منفی در عدم تحقق آشتی و پایان دادن به چنددستگیها در فلسطین و در صحنه داخلی فلسطین گذاشته است. و نیز دخالتهایش در بسیاری از کشورهای عربی منجر به افزایش درگیریها در این کشورها شده است که منجر به حاکمیت فرقه‌گرایی بر حاکمیت مردم و دموکراسی شده است.

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن

خواهر بزرگوار، رئیس‌جمهور مریم رجوی مردم ایران همگی در مقاومت هستند و مابقی فرومایگانی از مزدوران مرتجع و منحطی هستند که مردمشان را می‌کشند. پیروزی شروع شده است. الآن فرو پاشی این باند فاسد شروع شده.

الان توطئه‌هایی وجود دارد. بشنوید. کسانی هستند که پسر شاه را بزک می‌کنند. همان‌طور که شاه را بزک کردند و انقلاب مصدق را ساقط کردند. تلاش می‌کنند که اپوزیسیون سازی کنند اما شکست خورده و سرافکنده خواهند شد. شما قادر به خنثی کردن این توطئه‌ها هستید.

برادران عزیزم

این رژیم با دخالت امور کشورهای عرب مشکلاتش را به خارج صادر می‌کند. این رژیم از بحرانهایش فرار می‌کند تا به مردم ایران این‌طور وانمود کند که گویی آنها برای شیعه می‌جنگند. این رژیم به شیعیان دروغ می‌گوید و شیعیان هیچ ربطی به این رژیم ندارند. من در مقابل شما به اعراب می‌گویم، کسانی که خواهان رویارویی با این باند فاسد حاکم بر ایران هستند باید از این مقاومت و مجاهدین حمایت کنند. چرا که نبرد یک نبرد مشترک علیه رژیم است.

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس - نجیمه طای طای، وزیر پیشین آموزش و پرورش مراکش

بسم الله الرحمن الرحیم والصلاه والسلام علی أشرف المرسلین

عزیزان، خواهران و برادران در مقاومت ایران

خوشحالم بابت حضورم در کنار شما طی بیش از ۱۰سال، مستمر و با اخلاص. من اعلام می‌کنم که امروز در این گردهمایی در نگاههایتان، نشانه‌های خیر و برکت را می‌بینم. طی بیش از ۱۰سال گذشته این امید و شوری را ندیده بودم. برای رژیم ولایت فقیه حاکم در ایران کار از کار گذشته است. فرزندان مردم ایران امروز، از زن و مردم و جوان و کودک از ملیتها و مذاهب و قومیتهای مختلف هر روز بدون آن که امیدشان را از دست دهند به خیابانها می‌روند. سلاحشان صدایشان است و نه تانک و هسته ای. آنها همگی یک ندا سر می‌دهند که فرامی‌خواند به آزادی ایران از رژیم آخوندی. اعلام می‌کنم که ما در کنار آرمان مقاومت ایران هستیم. پیروزی نزدیک است و نشانه‌های سرنگونی رژیم آخوندی دیده می‌شود. رژیم آخوندی دیگر اعتباری ندارد.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba5178d1-5de5-45ae-9a06-22f21635d878"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات