728 x 90

تروریسم رژیم ایران در اروپا

تروریسم رژیم ایران در رستوران میکونوس
تروریسم رژیم ایران در رستوران میکونوس

بنا‌به گزارشهای منابع اطلاعاتی غربی و بنیادهای فکری اروپایی تروریسم مأموران ایرانی یا گروه‌های افراطی تحت حمایت ایران در اروپا به سال ۱۹۷۹بر می‌گردد زمانی که حکومت آخوندها بر سر کار آمد. این حملات در اواسط دهه هشتاد افزایش یافت. در زیر برخی از این حملات آمده است.

گلف نیوز۱۳تیر۹۷:

  • ۱۲مه۱۹۸۴: یک خودرو مملو از مواد منفجره نزدیک یک دفتر بلیت فروشی خطوط هوایی عراق در نیکوزیای قبرس منفجر می‌شود. گروه‌های مخالف عراقی تحت حمایت ایران مسئولیت آن را می‌پذیرند.
  • ژوئیه۱۹۸۴: سه شیعه لبنانی افراطی یک هواپیمای ایر فرانس که از فرانکفورت به پاریس پرواز می‌کرد را می‌ربایند و آن را به سمت تهران منحرف می‌کنند.
  • اوت۱۹۹۴: یک فرد مسلح به یک تاجر کویتی در یک شهر پر رفت آمد اسپانیا حمله می‌کند و راننده وی را می‌کشد.
  • سپتامبر۱۹۹۴: یک مهندس سعودی در همین شهر ترور می‌شود. تماس گیرندگان جهاد اسلامی مسئولیت هر دو حمله را می‌پذیرند.
  • دسامبر۱۹۹۴: زیر خودروهای چهار دیپلومات عراقی در آتن یونان بمبهایی پیدا می‌شوند. یک متخصص یونانی در حالیکه تلاش می‌کرد یکی از بمبها را خنثی کند، کشته می‌شود. یک گروه مخالف عراقی تحت حمایت ایران مسئولیت می‌پذیرد.
  • ۱۳ژوئیه ۱۹۸۹: مأموران اطلاعات ایران در وین عبدالرحمن قاسملو، دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران را ترور می‌کنند.

 

ترور کاظم رجوی در سوئیس

۱۹۹۰: تروریستهای رژیم ایران پروفسور کاظم رجوی، یک مدافع حقوق‌بشر و برادر بزرگتر رهبر اپوزیسیون ایران مسعود رجوی، را در سوئیس به‌قتل می‌رسانند. در آخر سال ۱۹۹۲ دو مرد که در ترور رجوی دست داشتند در پاریس دستگیر می‌شوند. سوئیس درخواست استرداد آنها را می‌کند اما در دسامبر ۱۹۹۳ فرانسه هر دو قاتل را به ایران بر می‌گرداند و "دلا‌‌ئل مرتبط به منافع ملی کشورمان" را ذکر می‌کند. بعداً فاش شد که رژیم ایران تهدید به حملات تروریستی روی اهداف فرانسوی کرده بود اگر که فرانسه تصمیم می‌گرفت این فراریان را استرداد کند – تهدیدهایی که فرانسه "به‌شدت جدی گرفت".

اینها تنها گوشه کوچکی از عملیات تروریستی رژیم ایران در خارج کشور است. عملیاتی که تا همین امروز هم ادامه دارد و آخرین مورد آن طرحی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس بود که خنثی شد و شکست خورد.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb92a374-bec0-425f-b88b-788524e86a1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات