728 x 90

ند پرایس: هیچگونه لغو تحریمی تنها به‌عنوان شیرین کردن لقمه و صرفاً برای پیشبرد مذاکرات در میان نیست

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

در واکنش به تلاشهای رژیم برای باج‌خواهی و امتیاز گیری در مذکرات اتمی، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تأکید کرد که هیچگونه لغو تحریمی فقط به‌خاطر تشویق برای گفتگو و آمدن به پای میز مذاکره در میان نیست.

ند پرایس گفت: ما بارها گفته‌ایم و اکنون کاملاً تصریح می‌کنم که مایل نیستیم هیچگونه کام یکجانبه‌ای را تنها به‌عنوان شیرین کردن لقمه و صرفاً برای پیشبرد مذاکرات برداریم. آنچه برای آمریکا و دیگر اعضای پنج به‌علاوه یک مفید است، تنها بازگشت متقابل به متابعت از برجام است.

وی افزود: رابرت مالی فرستاده ویژه در مورد ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی و با همتایان چینی و روسی ما و نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس دیدار داشته و تأکید کرد که رژیم ایران باید به متابعت از برجام بازگردد.

سخنگوی وزارت‌خارجه به خبرنگاران گفت: ما به‌وضوح گفته‌ایم که گام‌های تحریک‌آمیز هسته‌یی رژیم ایران برای ما و شرکای ما بسیار نگران‌کننده است. ما هم‌چنین کاملاً تصریح کرده‌ایم که این‌گونه تنشهای هسته‌یی رژیم ایران هیچ نتیجه‌یی ندارند و هنگامی که مذاکرات هفته آینده در وین از سر گرفته شود، این تنشها هیچ اهرمی برای مذاکره در اختیار رژیم ایران نخواهد گذاشت و هیچ امتیاز برای رژیم ایران نخواهد بود.

ند پرایس افزود: تلاش برای بازگشت به میز مذاکره چیزی نیست که ما بخواهیم برای مدت بی‌پایانی به آن ادامه دهیم، زیرا رژیم ایران طی آن مدت سرانجام به نقطه‌یی از پیشرفت هسته‌یی خواهد رسید که دیگر برجام کارآیی خود را از دست خواهد داد. نه برای آمریکا و نه برای جامعه بین‌المللی. بنابراین پنجره مذاکرات در حال بسته شدن است. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا - اول آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6be1629-9170-4439-8886-9c66ee47a522"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات