728 x 90

مگا بانک تایوان مبادلات مالی با رژیم ایران را متوقف می‌کند

بانک مگا تایوان
بانک مگا تایوان

به گزارش خبرگزاری رویتر ۳۰مهر۹۷ یک مقام ارشد بانک مگا گفت:‌«بانک بازرگانی بین‌المللی مگا» تایوان پس از تحریمهای ۱۳آبان علیه رژیم ایران، سازو کار تسویه مالی بین تایوان و ایران را انجام نخواهد داد.

این منبع افزود: سه نفر در رابطه با این موضوع به خبرگزاری رویتر گفتند بانک بین‌المللی تجارت مگا پرداختهای خود در رابطه با مکانیزم شفاف‌سازی بین تایوان و ایران را بعد از ۱۳آباان پایان می‌دهد.

 

قطع بانکهای ایران از سوئیفت امری ضروری است

در حالی که دولت ترامپ برای اعمال شدید تحریمهای توافق اتمی علیه بانکهای ایرانی آماده می‌شود بخشی از این تلاش قطع رژیم ایران از سوئیفت خدمات پیام‌رسانی مالی جهانی است که با مقاومت اروپا و برخی در وزارت خزانه‌داری مواجه است.

ویکلی استاندارد ۱۹مهر۹۷

یک گزارش تحقیقاتی که توسط مارک دوبوویتس در بنیاد دفاع از دموکراسیها نوشته شده و در میان سیاستمداران روز پنجشنبه ۱۹مهرماه توزیع شد با این مقاومت مقابله کرده و استدلال می‌کند که قطع ایران از سوئیفت که یک (سرویس) خدمات رسانی حیاتی برای تسهیلات برون مرزی است، و در اختیار ویکلی استاندارد قرار گرفته که نکته به نکته به اعتراضات احتمالی در مورد لغو سوئیفت پاسخ می‌دهد.

سند می‌گوید رژیم ایران بدون آن که کنترل شود از هر و سیله‌ای که بتواند برای ادامه تأمین تروریسم استفاده می‌کند.

همچنین این سند استدلال می‌کند، قطع بانکهای ایران از سوئیفت برای نظام تحریمهای کنونی آمریکا که علیه ایران ساخته شده امری ضروریست. قطع تهران از این خدمات بخش کانونی فشار اقتصادی علیه‌ این کشور بود که منجر به توافق اتمی ۲۰۱۵شد. بانکهای ایرانی در سال ۲۰۱۶مجدداً وصل شدند.

 

بانک‌های آلمان معامله شرکتهای متوسط با رژیم ایران را فلج کرده‌اند

به گزارش سایت رادیو آلمان روز چهارشنبه ۱۱مهرماه، بانکهای آلمان معامله شرکتهای متوسط با رژیم ایران را فلج کرده‌اند.

شمار اندکی از بانکها حاضر به انتقال پول‌های مرتبط با رژیم ایران هستند و شرکتهای آلمانی هم به پول معامله خود با ایران نمی‌رسند.

از جمله شرکتهایی که فعالیتشان با رژیم ایران را متوقف کرده‌اند شرکت تعاونی خدمات مالی و بانکداری "دی زد بانک" با ۹۰۰شعبه بانکداری، که نقل و انتقال‌های مالی مرتبط با ایران را متوقف کرده است.

 

بانکها حاضر به انتقال پول برای رژیم ایران نیستند

همچنین روزنامه آلمانی هندلزبلات روز دوشنبه ۹مهرماه گزارش داده بود که به‌خاطر نگرانی از عواقب نقض تحریمهای آمریکا، از میان دست کم ۹۰۰بانک آلمانی به‌علاوه شمار کثیری از بانکهای اتریشی، فقط ۴۰تا ۵۰بانک حاضر به انتقال‌های مالی مرتبط با معاملات تجاری با ایران هستند.

به گزارش این روزنامه معتبر آلمانی پرداختهای مالی، از جمله در آلمان، مدتهاست که به‌خاطر تحریمهای جدید آمریکا با مشکلات جدی مواجه شده‌اند. هلموت گوتلیب، رئیس شعبه بانک ملی ایران در هامبورگ آلمان، گلایه کرده است که: «۸۰تا ۸۵درصد تمامی پرداخت ها به مؤسسات آلمانی بازگردانده می‌شوند.»

این موضوع را هلنه رانگ، رئیس هیأت مدیره انجمن شرکتهای آلمانی فعال در خاور نزدیک و خاورمیانه نیز تأیید می‌کند و می‌گوید: «بانکهای دارای مجوز کامل آلمان اما با سهام یا صاحبان ایرانی، در برابر این معضل قرار گرفته‌اند که بانکهای آلمانی پرداخت هایشان را دیگر در داخل آلمان نمی‌پذیرند.»

 

رئیس بانک سرمایه‌ گذاری اروپا: نمی‌توانیم خطر رابطه مالی با ایران را بپذیریم

ورنر هویر، رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا گفت: به‌رغم حمایت اتحادیه اروپا نمی‌توانیم به‌خاطر رژیم ایران ریسک کنیم.

 

یورونیوز ۱۰مهر۹۷:

هویر در مصاحبه با وبسایت Devex گفت: «من فشار بعضی از دولتهای کمیسیون اروپا و دیگران را می‌فهمم که به ما می‌گویند; مطمئن باشید که ما حمایت لازم را انجام می‌دهیم. حمایت از صنایع اروپایی و غربی برای رفتن به ایران و سرمایه‌گذاری در آنجا چیزی است که ارزش فکر کردن دارد [منتها] آنچه بعضی از همکاران سیاستمدار ما در فهمش با مشکل مواجه هستند این است که بانک سرمایه‌گذاری اروپا احتمالاً بدترین ابزار برای چنین کاری است چرا که تغذیه کننده انحصاری ما بازارهای مالی بین‌المللی است.»

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا در ادامه گفت: «دولت‌های عضو [اتحادیه] اگر می‌خواهند از شرکتهای تجاری که به ایران می‌روند حمایت کنند، باید ابزارهای دیگری را برگزینند که به آسانی توسط آمریکا قابل هدف‌گیری نباشند. من کاملا از هدف این دولتها پشتیبانی می‌کنم اما این ابزار اشتباه است و این دلیلی است که چرا ما این کار را نخواهیم کرد.»

 

بانک سرمایه‌گذاری اروپا که مرکز آن در لوکزامبورگ قرار دارد بانک اتحادیه اروپا است و مالکان آن ۲۸کشور عضو این اتحادیه هستند. این بانک بزرگترین نهاد عمومی اعطا کننده وام در جهان به‌شمار می‌رود.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca8ec2b6-a7a7-4328-92b2-73140ce795bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات