728 x 90

کنگره آمریکا: رژیم ایران باید از سیستم مالی جهانی قطع شود؛ جلسه استماع

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست اد رویس، دوتن از مقامهای ارشد وزارت خزانه‌داری و وزارت‌خارجه آمریکا شهادت دادند.

اد رویس: من نمی‌توانم بفهمم که چرا علیه نهادهای روسی که حمایت مادی از ماهان ایر رژیم ایران به‌عمل می‌آورند اقدامی صورت نگرفته است. این هواپیمایی تحریم شده رژیم ایران تسلیحات و نیرو به سوریه منتقل می‌کند ولی هنوز به سنت‌پترزبورگ و مسکو پرواز دارد. ما اشخاص و شرکتهای روسی که از ماهان ایر حمایت می‌کنند را باید در لیست تحریمها قرار دهیم. در ماه‌های آتی کمیته ما به کار با دولت بر سر این موضوع و دیگر تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

 

نقش تحریمها و مجازاتها در تغییر رفتار رژیم ایران

مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا: رژیم شرور دیگری که تحریمها و مجازاتها نقش کلیدی در تغییر رفتار آن دارد، ایران است. تحریم‌ها علیه رژیم ایران،این کشور را از سیستم اقتصاد جهانی قطع و فلج کرده است. در ۱۸اردیبهشت رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرد آمریکا به شرکت در توافق برجام که نواقص دارد ادامه نخواهد داد. وزیر پمپئو یک گروه کاری برای ایران ایجاد کرده و ۱۲تغییر مشخص در رفتار ایران را نام برده که در شهادت من برای این استماع آورده شده است. تیم‌هایی از وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری حالا به ۳۰کشور در سراسر جهان سفر کرده‌اند و با شرکاء و متحدانمان بر سر یک استراتژی جدید برای مقابله با ایران گفتگو کرده‌اند. رژیم ایران باید انتخاب کند. یا به پای میز مذاکره بیاید تا این مسائل را به‌صورت دیپلماتیک حل و فصل کند و یا با فشار اقتصادی بی‌امان روبه‌رو شود. تنها زمانی که ما تغییرات مطلوب بنیادین را مشاهده کنیم، کاهش فشار تحریم‌ها را مد نظر قرار خواهیم داد.

مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا

مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا

 

رژیم ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان است

مارشال بیلینگسلی Marshall Billingslea، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا: هر یک از کشورهای ایران، کره‌شمالی و روسیه چالش منحصر به‌فرد خود را برای آمریکا، متحدان ما و نظم جهانی دارد، اما برخی موارد مشترک هست که این ۳را بهم پیوند می‌دهد. ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان است. و آنها به تأمین مالی گروه‌هایی هم‌چون حزب‌الله، حماس و پول دادن به رژیم سوریه که مردمش را قتل‌عام می‌کند، ادامه می‌دهند، در عین این‌که برنامه موشکی خود را توسعه می‌دهند و بی‌ثباتی منطقه‌یی ایجاد می‌کنند. روسیه از طرف دیگر تسلیحات و سلاحهای دفاعی به ایران می‌دهد و حمایت زیادی از رژیم سوریه به‌عمل می‌آورد که به اسد اجازه هدف قرار دادن بیرحمانه مردمش را می‌دهد...

آقای رئیس شما در اظهارات‌تان به ماهان ایر اشاره کردید و من کاملاًً با شما موافق هستم. فقط ماهان نیست ولی ماهان شرکت هوایی اصلی نیروی قدس است. آنها سلاح، پول و شبه‌نظامیان خارجی را جابه‌جا می‌کنند.

مارشال بیلینگسلی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا

مارشال بیلینگسلی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا

 

الیوت انگل: اگر هر یک از خریداران عمده نفت ایران که چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی و اروپاست حاضر به کاهش شدید خرید خود نشوند آیا ما واقعاً آماده‌ایم که بانکهای آنها را از سیستم بانک جهانی قطع کنیم که مجازات اینکار تحت تحریم‌های آمریکاست؟.. و سؤال من این است که اینکار چگونه به هدف مهار ایران کمک خواهد کرد و روی روابط ما با این کشورها چه تأثیری خواهد گذاشت که برخی از آنها دوستان ما هستند؟

 

آماده دست زدن به جدی‌ترین اقدامات ممکن در رابطه با ایران هستیم

مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا: ما آماده دست زدن به جدی‌ترین اقدامات ممکن در رابطه با ایران هستیم. ما باید به رژیم ایران نشان دهیم توسعه برنامه اتمیش برای اهداف غیرقانونی را تحمل نمی‌کنیم. توافق ایران وسیله مناسبی برای پرداختن به رفتارهای بدخیم رژیم ایران نبود.

ما مشغول گفتگو با متحدان خود هستیم و هدف ما این است که خرید نفت خام ایران تا ۵نوامبر به صفر برسد. این هدفی حیاتی برای ما است و ما مشغول گفتگو با تمامی متحدان خود و از جمله کشورهایی که شما ذکر کردید هستیم. فروش نفت امری حیاتی برای این منظور است. ما آماده اتخاذ سخت‌ترین اقدامات علیه کسانی هستیم که در این زمینه با ما همکاری نمی‌کنند. وزیر پمپئو و وزیر منوچین به تیم‌های وزارت‌خارجه و خزانه‌داری گفتند که با هم سفر کنند و ما به ۳۰کشور سفر کرده‌ایم و با متناظرین خود در مورد خروجمان از برجام صحبت کرده‌ایم. ما تلاش داریم به آنها بفهمانیم که معنی اینکار برای آنها چیست... ما تلاش داریم به آنها توضیح دهیم ما باید به‌عنوان یک جامعه جهانی با هم کار کنیم تا به رفتارهای بدخیم ایران بپردازیم.

 

تلاش برای این‌که خرید نفت از رژیم ایران تا نوامبر به صفر برسد

الیوت انگل: چین بیشترین نفت ایران را خریداری می‌کند، آیا آنها تا ماه نوامبر به صفر خواهند رسید؟

 

مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا: ما مشغول کار با همه کشورها از جمله چین هستیم که به صفر برسند. ما روشن ساخته‌ایم که اگر به‌صورت یکپارچه عمل نکنیم رفتار رژیم ایران تغییر نخواهد کرد. برجام قرار نبود رفتار ایران را تغییر دهد. ما یک استراتژی جدید، یک لیست جدید از رفتارها داریم که رژیم ایران باید تغییر بدهد. ما برای رسیدن به این هدف نیاز به همکاری جهانی داریم.

 

حمایت کشورهای عربی از نامگذاری تروریستی کادر رهبری حزب‌الله لبنان

مارشال بیلینگسلی Marshall Billingslea، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا: در مورد ایران ما از حمایت گسترده برخورداریم. ما حمایت هر ۶کشور خلیج فارس را برای نامگذاری کادر رهبری حزب‌الله دریافت کردیم...

 

مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا: ما دریافتیم که قطع دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی جهانی توانمندی آن برای رد کردن پول به سازمانهایی مانند حزب‌الله را فلج می‌کند. یکی از اهداف کلیدی ما ممانعت از حمایت ایران از سازمانهایی مانند حزب‌الله است.

 

تد دویچ عضو کنگره آمریکا: شما گفتید هدف این است که صادرات نفت خام ایران تا ۵نوامبر به صفر برسد. ما در مورد تحریم‌های گزنده که قرار است ۴نوامبر بازگردد می‌دانیم... آیا شما فکر می‌کنید که تا ۵نوامبر صادرات نفت ایران به صفر برسد؟.. و اگر نشد آیا ما آماده اعمال تحریم روی دوستانمان که تحریم‌های اجرا نمی‌کنند، هستیم؟

 

صفر کردن صادرات نفت، بیشترین هزینه را به رژیم تحمیل می‌کند

مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا: ما برای رسیدن دوستانمان به این نقطه ۱۸۰روز فرصت دادیم یعنی تا ۵نوامبر. ما به شرکای خود این امکان را دادیم تا دنبال منابع انرژی دیگری بروند... ما در مجازات رژیم ایران جدی هستیم و صفر کردن صادرات نفت یکی از روش‌هایی است که ما مشخص کرده‌ایم بیشترین هزینه را به رژیم ایران تحمیل می‌کند.

 

تد دویچ: آیا ما شاهد این کاهش بوده‌ایم؟ آیا ما چنین چیزی از متحدانمان دیده‌ایم؟ آیا چین قدم‌هایی در این راستا برداشته؟.. و اگر به صفر نرسیم چه می‌کنیم؟

 

مانیشا سینگ Manisha Singh، دستیار وزیر خارجه آمریکا: ما شاهد همکاری از جانب متحدانمان بوده‌ایم. اگر به آن نرسیم ما آماده اعمال دور دوم تحریم‌ها هستیم.

 

سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی

مک‌کال عضو کنگره آمریکا: سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی، یک بازوی تروریستی است و در یک نقطه‌ای دولت در مورد نامگذاری آن به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی صحبت کرد. من لایحه‌یی به این منظور ارائه کردم و این‌که سپاه پاسداران تحریم شود. دولت در این رابطه در چه نقطه‌ای است؟

 

مارشال بیلینگسلی Marshall Billingslea، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا: سپاه پاسداران و عمده شرکتهای پوششی آن هم‌اکنون تحت تحریم‌های خزانه‌داری هستند و ما به هدف قرار دادن آنها به‌صورت بسیار تهاجمی ادامه می‌دهیم. در داخل سپاه پاسداران، البته نیروی قدس منبع واقعی شیطانی در حمایت از این سازمانهای مختلف تروریستی است و قاسم سلیمانی رهبر این گروه است. نکته دیگری که در مورد سپاه پاسداران بنظرم باید برجسته شود نقش آن در فساد داخلی در اقتصاد ایران است. این‌که سپاه پاسداران به تنهایی ۵میلیارد دلار از شهرداری ایران را دزدید.

لذا صرفاً تروریسم در خارج از کشور نیست. آنها صدها میلیون دلار را برای عملیات تروریستی در سطح جهانی جابه‌جا می‌کنند و تلاش دارند دست به‌قتل در اروپا بزنند. همچنین کارهایی که آنها درون اقتصاد ایران انجام می‌دهند باید در انظار قرار گیرد.

 

بویل عضو کنگره آمریکا: یکی از دلگرم‌ کننده‌ترین چیزهایی که من در ایران دیده‌ام چیزی است که در خیابانها اتفاق میافتد. این ایرانیان معمولی بسیار دلیر که به رژیم خودشان اعتراض می‌کنند، آنها به‌نظر من یک امید برای امکان تغییر این رژیم وحشتناک که از سال ۱۹۷۹ بر این کشور حاکم است، ایجاد می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36bcf595-755e-4018-b7ad-a014dd94137e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات