728 x 90

لیست گذاری و تحریم بیش از ۷۰ بانک و مؤسسهٔ مالی غارتگر رژیم ایران

کلان‌ضربة اعمال تحریم‌های جامع نفتی و بانکی علیه دیکتاتوری آخوندی

آرشیو
آرشیو

بیش از ۷۰بانک و مؤسسه مالی غارتگر دیکتاتوری آخوندی و مؤسسه‌های تابعه خارجی و طرف معامله‌های چپاولگر داخلی به‌خاطر حمایت از ارگانهای سرکوب و سانسور و صدور تروریسم مشمول لیست‌گذاری و تحریم شده‌اند.

تحریم‌های جامع نفتی و بانکی آمریکا علیه رژیم که از روز پنجم نوامبر، ۱۴آبان اجرایی شده و به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، شدیدترین تحریم‌های تاریخ علیه یک حکومت به‌شمار می‌رود، شامل لیست‌گذاری و تحریم بیش از ۷۰۰مهره، نهاد، شرکت، از جمله بانکها و مؤسسات مالی و همچنین هواپیما و هواپیماسازی و کشتی‌های دیکتاتوری آخوندی است که همگی به‌نحوی مستقیم یا غیرمستقیم، در خدمت اقدامات سرکوبگرانه رژیم در داخل و یا دخالتهای، تروریسم و برنامه‌های موشکی و اتمی رژیم قرار دارند.

این تحریم‌ها که در همان روز ۱۴آبان در فدرال رجیستر، روزنامه رسمی ایالات متحده آمریکا نیز به ثبت رسید شامل لیست‌گذاری دهها بانک و مؤسسه مالی رژیم است که از جمله در خدمت سپاه خامنه‌ای و نیروی تروریستی قدس، نیروی سرکوبگر انتظامی و صدا و سیمای آخوندی هستند.

در این رابطه وزارت خزانهداری در بیانیهٔ خود اعلام کرد که بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط با رژیم و مؤسسه‌های تابعه خارجی و داخلی آنها را لیست‌گذاری و یا شناسایی کرده و در لیست اس.دی.ان. (کسانی که به‌طور ویژه لیست‌گذاری شده‌اند) قرار داده است.

 

بیانیهٔ خزانه‌داری تصریح کرده است: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی... به‌طور معمول گزارشات خبری و تبلیغات دروغین شامل اعتراف‌های اجباری زندانیان سیاسی را پخش می‌کند... صدا و سیمای جمهوری اسلامی... بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۶۲۸مورخ فوریه ۲۰۱۳به‌دلیل محدود کردن یا عدم اجازه به جریان آزادانه اطلاعات به مردم ایران یا از سوی مردم ایران، لیست‌گذاری شد... و در سانسور چندین رسانه و پخش اعترافات زندانیان سیاسی دست داشته است».

به گفته خزانه‌داری آمریکا، بانک دی به‌خاطر حمایت و پشتیبانی از بنیاد غارتگر و فاسد موسوم به شهید لیست‌گذاری شد که از پشتیبانان مالی تروریست‌های رژیم در منطقه، هم‌چون حزب‌الشیطان لبنان است و خود آن از ژوئیه ۲۰۰۷لیست‌گذاری شده است.

 

بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی رژیم که لیست‌گذاری و تحریم شده‌اند، از جمله عبارتند از:

بانک مرکزی ایران

بانک ملی

شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی

فیوچر بانک (بانک آینده بحرین) وابسته به بانک ملی

ام.بی. بانک MB Bank مسکو وابسته به بانک ملی

ملی بانک پی.ال.سی. MELLI BANK PLC لندن، وابسته به بانک ملی

بانک آرین

بانک آینده

بانک توسعه صادرات ایران

بانک قوامین

بانک گردشگری

بانک سپه

بانک سپه اینترنشنال

پست بانک وابسته به بانک سپه

بانک صنعت و معدن

بانک ایرانی-اروپایی هندلز بانک وابسته به بانک صنعت و معدن

بانک تجارت

بانک سامان

بانک سرمایه

بانک اقتصاد نوین

بانک فرست ایست اکسپورت مالزی FIRST EAST EXPORT BANK وابسته به بانک ملت

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c31f512-2cd0-4f0c-a981-b9822fd9d9c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات