728 x 90

جریمه یک میلیارد و صد میلیون یورو یک بانک فرانسوی به‌دلیل نقض تحریمهای آمریکا

بانک فرانسوی سُوسیته ژنرال
بانک فرانسوی سُوسیته ژنرال

بانک فرانسوی سُوسیته ژنرال به‌دلیل نقض تحریمهای آمریکا علیه رژیم آخوندی و انجام مبادلات مالی با این رژیم، در آستانه پرداخت جریمه‌یی به‌مبلغ یک میلیارد و صد میلیون یورو به وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بانک فرانسوی سوسیته ژنرال اعلام کرد از موجودی پس‌انداز ریسک خود یک میلیارد و صد میلیون یورو کنار گذاشته است.

 

بیشتر بخوانید:

جریمه یک میلیارد دلاری شرکت ZTE چین در پی نقض تحریم‌های رژیم ایران و کره شمالی

وزارت بازرگانی آمریکا یک شرکت چینی را به‌دلیل نقض تحریم‌های رژیم ایران و کره شمالی به یک میلیادر دلار جریمه محکوم کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه ۲۷فروردین در بیانیه‌یی اعلام کرد شرکت « ZTE »، جریمه یک میلیارد و ۱۹میلیون دلاری را در پی ارسال غیرقانونی تجهیزات ارتباطی به رژیم ایران و کره شمالی را پذیرفته است.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین اعلام کرد از آنجا که شرکت مخابرات و ارتباطات « ZTE » چین فناوریهای خریداری شده از آمریکا را در اختیار رژیم ایران و کره شمالی گذاشته است، شرکتهای آمریکایی دیگر اجازه همکاری با این شرکت را ندارند.

طبق نظر اعلام شده از سوی ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، شرکت «زی‌تی‌ای» چین به مدت هفت سال در فهرست شرکتهای ممنوعه قرار می‌گیرد و هیچ نهاد آمریکایی اجازه همکاری تجاری و مالی با این شرکت را نخواهد داشت.

این شرکت سال گذشته و در یک دادگاه فدرال در تگزاس، اتهام تبانی برای نقض تحریم‌های آمریکا از راه ارسال غیرقانونی تجهیزات و فناوری به رژیم ایران را پذیرفته بود.

ویلبر رأس گفت:‌ «ما این پیام را به جهان می‌دهیم که بازی‌ تمام شده است. کسانی که بخواهند تحریم‌ها را دور زده و قوانین کنترل تجاری را نقض کنند، بدون مجازات نخواهند ماند و با سنگین‌ترین عواقب روبه‌رو خواهند شد»‌.

بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید ZTE به جز همکاری با رژیم ایران، ‌۲۸۳محموله غیرمجاز را به کره شمالی فرستاده و قوانین تحریمی را نقض کرده است. در این محموله‌ها اقلامی چون میکروپروسسور، راوتر، سرورهای تحت قوانین محدود برای امنیت ملی، کدگذاری و امنیت منطقه‌یی و دلایل مقابله با تروریسم وجود داشته است.​

 

جریمه ۵۱۸هزار دلاری شرکت آمریکایی به‌دلیل نقض تحریم‌های رژیم ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک شرکت مستقر در لس‌آنجلس کالیفرنیا با پرداخت جریمه‌ای بالغ بر ۵۱۸هزار دلار بابت غرامت به‌دلیل ۱۴۰بار نقض قوانین تحریمهای رژیم ایران موافقت کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۲۶مرداد در بیانیه‌یی اعلام کرد شرکت بلو اسکای بلوسی موافقت کرده است برای حل اختلافات پیرامون ۱۴۰مورد نقض قوانین تحریم‌های رژیم ایران ۵۱۸هزار دلار به‌عنوان غرامت بپردازد.

 

تحریم ایران؛ انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

 

تحریم ایران – جریمه شرکتها و بانکها از سال ۲۰۰۹ تا کنون

خبرگزاری سپاه پاسداران می‌نویسد: از سال ۲۰۰۹ تا کنون آمریکا حداقل ۱۷میلیارد دلار از محل جریمه شرکتها و بانکهای خارجی ناقض تحریم‌های (نظام) ایران درآمد داشته است و همین جریمه‌های سنگین باعث شده است خارجی‌ها به‌شدت از همکاری با ایران واهمه داشته باشند.

نخستین بار در سال ۲۰۰۹ بانک «کردیت سوئیس» بیش از ۵۰۰میلیون دلار جریمه شد.

آمریکا شرکت حمل‌‌ و نقل دریایی DHL را در سال ۲۰۰۹ به‌دلیل نقض تحریم‌های ایران به پرداخت ۹.۴میلیون دلار محکوم کرد.

 

تحریم ایران – بزرگترین جریمه تاریخ به‌خاطر نقض تحریمهای رژیم ایران

در قالب این طرح، بزرگ‌ترین جریمه تاریخ برای یک بانک فرانسوی از سوی آمریکایی‌ها اعمال شد. بانک BNP پاریبای فرانسه به‌دلیل نقض تحریم‌های نظام ایران نهایتاً در سال ۲۰۱۴ و پس از کشمکش‌های طولانی توافق کرد تا در عوض توقف برگزاری دادگاهها و در یک مصالحه، ۸.۹میلیارد دلار جریمه به آمریکایی‌ها بپردازد.

پیشتر بانک HSBC انگلیس در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل نقض تحریم‌ها و برخی دیگر کشورها به ۱.۹میلیارد دلار جریمه محکوم شده بود.

بانک استاندارد چارترد انگلیس نیز به بهانه مشابه به پرداخت ۶۶۷میلیون دلار از سوی مراجع قضایی آمریکا به‌عنوان جریمه ملزم شد.

بانک ING هلند، کردیت سوئیس، ABN AMRO هلندی انگلیسی نیز از جمله بانکهایی بودند که به ترتیب به پرداخت ۶۱۹، ۵۳۶و ۵۰۰میلیون دلار به آمریکا به بهانه نقض تحریم‌ها محکوم شدند.

خبرگزاری سپاه پاسداران سپس لیست ۳۵بانک و شرکتی که مورد جریمه دولت آمریکا قرار گرفته‌اند را ردیف کرده است.

 

تحریم ایران – فهرست ۳۵شرکت و بانک که تحریمهای رژیم ایران را نقض کرده‌اند:

انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

 انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

انتشار فهرستی از بانکها و شرکتهای خارجی جریمه‌ شده به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a816a6a-4af1-4db3-a527-ca2fa3f1e0f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات