728 x 90

تنگنای رژیم به‌خاطر بیش از 8000دستگیری در جریان قیام و اعتراف به 5هزار دستگیری

ترس رژیم از سرنگونی و گسیل گارد ویژه برای سرکوب جوانان قیام
ترس رژیم از سرنگونی و گسیل گارد ویژه برای سرکوب جوانان قیام

دیکتاتوری آخوندی که به‌خاطر بیش از ۸۰۰۰دستگیری در جریان قیام و اعتراف رئیس سازمان زندانهای رژیم به قریب به ۵هزار دستگیری، به‌شدت در تنگنا قرار گرفته، هم‌چنان در حال دست و پازدن برای رفع و رجوع این اعتراف است.
به گزارشی درباره دعاوی و تناقض بافیهای بعدی رژیم:
دژخیم جعفری دولت‌آبادی دادستان رژیم در تهران اعلام کرد مدعی شد که تنها چهار تن از دستگیر ‌شدگان قیام دیماه در زندان به‌سر می‌برند ولی در عین‌حال گفت که برای 150تن از شرکت‌کنندگان در قیام در تهران کیفرخواست صادر شده است. 
علیرضا رحیمی، عضو بازدید کننده مجلس رژیم از زندان اوین از قول رئیس سازمان زندانهای رژیم اعلام کرده بود که ۴۹۷۲نفر در جریان اعتراضات دیماه دستگیر شده‌اند و هنوز 500تن از آنها در بازداشت به‌سر می‌برند.
وی همچنین در یک اظهارنظر جدید گفت، فیلمی که به آنها از خودکشی سینا قنبری نشان داده شده، به اشتباه با عنوان فیلم «خودکشی» نام برده شده، در حالی‌که اساساً فیلمی که نحوه مرگ را در برگیرد وجود ندارد.
وی نوشت: در فیلمی که به نمایندگان نشان داده شده، روز ۱۶دی ماه، در ساعت ۳بامداد، فردی، با هویت سینا قنبری، در‌ حالی‌که کیسه پلاستیکی مشکی بلند و پیچیده‌شده‌ای در دست راست دارد، وارد یکی از سرویس‌های بهداشتی می‌شود. پس از آن «مدت بسیار طولانی بدون هیچ اتفاق یا حرکتی محوطه سرویس‌ها ضبط شده تا این‌که حدود دو ساعت بعد یکی از زندانیان وارد شده و مستقیما به‌‌ همان سرویسی که سینا رفته وارد می‌شود و با صحنه جسد افتاده بر زمین مواجه و به‌حالت بهت و شوکه برمی‌گردد».
دستگاه قضایی رژیم علت مرگ سینا قنبری را از همان ابتدا خودکشی اعلام کرد.. همزمان چند مورد مشابه نظیر خودکشی محسن عادلی در دزفول، وحید حیدری و شهاب ابطحی‌زاده در اراک، کیانوش زندی در سنندج و سارو قهرمانی اتفاق افتاد و موضوع تکرار جنایات کهریزیک در سال 88 به‌طور گسترده‌یی مطرح شد و دستگاه قضایی خامنه‌ای مجبور شد که سرانجام پس از سه هفته به دیدار نمایشی شماری از اعضای مجلس رژیم از زندان اوین تن دهد و اظهارات برخی از اعضای بازدیدکننده به فضیحت دیگری برای افشای اعمال جنایتکارانه رژیم تبدیل شد.

یک روزنامه حکومتی درباره دستگیری گسترده دانش‌آموزان نوشت: با نگاهی به اعتراضات روی داده در سالهای گذشته شاهد آن هستیم که حضور دانش‌آموزان به‌شدت کمرنگ بوده و دانشجویان نقش اول را در اعتراضات و تبعات پس از آن عهده‌دار بوده‌اند. دانش‌آموزان شرکت کننده در تظاهرات نسلی هستند که اطلاعات خود را نه از مجاری رسمی مشخص و پر از سانسور بلکه از دنیای اینترنت دریافت می‌کنند. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35eec6dd-3e22-4a9c-b585-52168ec6cf84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات