728 x 90

تحریم‌های انگلستان و آمریکا مهره‌ها و نهاد تروریستی سپاه پاسداران را هدف قرار می‌دهد

خامنه‌ای و سرکردگان سپاه پاسداران
خامنه‌ای و سرکردگان سپاه پاسداران

به‌گزارش رویترز دولت انگلستان روز دوشنبه ۹بهمن ۱۴۰۲ تحریم‌هایی را علیه مقام‌های رژیم ایران اعمال کرد که به‌گفته آنها در تهدید به کشتن روزنامه‌نگاران در خاک انگلستان دست داشته‌اند و برخی دیگر می‌گویند بخشی از باندهای جنایتکار بین‌المللی مرتبط با ایران هستند.

وزارت‌خارجه انگلستان اعلام کرد، تحریم‌هایی که با هماهنگی آمریکا اعمال شده‌اند، هفت فرد و یک سازمان را هدف قرار می‌دهند.
مقام‌های رژیم ایران که تحریم شده‌اند از اعضای واحد ۸۴۰ سپاه پاسداران هستند که تحقیقات آی تی وی در بریتانیا گفت که در توطئه ترور دو مجری تلویزیونی شبکه خبری ایران اینترنشنال در بریتانیا دست داشته است.
دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلستان، گفت: رژیم ایران و باندهای جنایتکار که از طرف آن فعالیت می‌کنند، تهدیدی غیرقابل قبول برای امنیت بریتانیا هستند.
پلیس و مقامات امنیتی در مورد استفاده فزاینده رژیم ایران از نیابتی‌های جنایتکار هشدار داده‌اند.
دستیار کمیسر، مت ژوکس (Jukes)، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا، اوایل این ماه به رسانه‌ها گفت: «چرا خودتان این کار را انجام می‌دهید، وقتی می‌توانید یک جنایتکار سازمان‌یافته را برای انجام اقدام از جانب شما و با حفظ فاصله از آن و توان انکار جرم انتخاب کنید.

 

در بیانیه وزارت‌خارجه انگلستان که در سایت دولت انگلستان منتشر شده آمده است:

انگلستان و آمریکا اقدامات خود را برای مقابله با تهدید داخلی ایران افزایش می‌دهند.

بسته تحریمی جدید، با هماهنگی ایالات متحده، مقامات ایرانی را که مسئول تهدید به کشتن در خاک بریتانیا و باندهای جنایتکاری که دستورات رژیم را در خارج از کشور انجام می‌دهند، هدف قرار می‌دهد.

از جانب:

وزارت امور خارجه، مشترک‌المنافع و توسعه، وزارت کشور، و لرد کامرون...

بریتانیا و ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را برای مقابله با تهدید داخلی ناشی از رژیم ایران، که به‌دنبال صدور سرکوب، آزار و اذیت و اجبار علیه روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق‌بشر است، اعلام کرده‌اند.

انگلستان امروز هفت فرد و یک سازمان از جمله مقامات ارشد ایرانی و اعضای باندهای جنایتکار سازمان‌یافته را که با رژیم همکاری می‌کنند، به‌منظور افشای و اخلال در فعالیت‌های ایران در بریتانیا و خارج از کشور تحریم خواهد کرد.

مقامات ایرانی که امروز تعیین شده‌اند، اعضای واحد۸۴۰ سپاه پاسداران هستند که در تحقیقات آی تی وی درباره توطئه ترور دو مجری تلویزیونی شبکه خبری ایران اینترنشنال در خاک بریتانیا افشا شدند. این توطئه تنها آخرین گزارش معتبر از تلاش رژیم برای ارعاب یا کشتن اتباع انگلیسی یا افراد مرتبط با بریتانیا بود و حداقل ۱۵ مورد از این تهدیدها از ژانویه ۲۰۲۲ صورت گرفته است.

رژیم ایران تهدیدات خود را از طریق باندهای جنایتکار در سراسر جهان انجام می‌دهد. در نتیجه، بریتانیا و ایالات متحده رهبران باندهای جنایتکار که با ایران کار می‌کنند، به‌عنوان مثال ناجی ابراهیم شریفی زندشتی، رئیس یک کارتل بین‌المللی جنایتکار و قاچاق، که با قتل یک مخالف ایرانی در سال ۲۰۱۹ در استانبول مرتبط بود، هدف قرار داده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه گفت:

رژیم ایران و باندهای جنایتکار که به‌نمایندگی از آن فعالیت می‌کنند، تهدیدی غیرقابل قبول برای امنیت بریتانیا هستند.

بسته امروز نقش مقامات و باندهای ایرانی را که در فعالیت‌هایی با هدف تضعیف، ساکت کردن و برهم زدن آزادیهای دموکراتیکی که ما در بریتانیا برای آنها ارزش قائل هستیم، افشا می‌کند.

بریتانیا و ایالات متحده پیام روشنی ارسال کرده‌اند - ما این تهدید را تحمل نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در ۲۲ دسامبر، کاردار ایران را احضار کرد تا روشن کند که تهدیدات رژیم ایران تحمل نخواهد شد.

تا به امروز، بریتانیا بیش از ۴۰۰ تحریم علیه افراد و نهادهای ایرانی در واکنش به نقض حقوق‌بشر، برنامه تسلیحات هسته‌یی و نفوذ بدخیم بین‌المللی این رژیم اعمال کرده است.

نام‌گذاریهای امروزی تحت رژیم تحریم‌های جدید بریتانیا بر ایران قرار دارند که در دسامبر ۲۰۲۳ اجرایی شد و به بریتانیا اختیارات جدید گسترده‌یی می‌دهد تا از ایران و کسانی را که فعالیت‌های خصمانه‌اش را انجام می‌دهند، حسابرسی کنند.

وزیر کشور جیمز کلورلی گفت:

رژیم ایران تلاش کرده است تا دموکراسی ما را از طریق سرکوب تضعیف کند - ما در صورت لزوم به اقدامات خود برای حفاظت از کشور، ارزش‌ها و آزادی بیان خود ادامه خواهیم داد.

ما نمی‌توانیم اجازه دهیم رژیمهای خارجی با جنایتکاران برای تهدید ما همکاری کنند. تحریم این شبکه‌های جنایتکار که برای رژیم ایران کار می‌کنند به آنها یادآوری می‌کند که ما مقابله خواهیم کرد.

اولویت من محافظت از مردم و دفاع از شیوه زندگی ما است و بریتانیا تهدیدهای رژیم ایران را تحمل نخواهد کرد.

اطلاعات بیشتر

• افرادی که مشمول ممنوعیت سفر در بریتانیا و مسدود شدن داراییها هستند عبارتند از:

• ناجی ابراهیم شریفی زندشتی: رئیس کارتل بین‌المللی قاچاق مواد مخدر

• محمد انصاری: یکی از مقامات سپاه پاسداران که در گزارش ITV News به‌دلیل هماهنگی تهدید علیه ایران اینترنشنال نامگذاری شد.

• محمد عبدالرزاق کنفانی Muhammed Abd al-Razek Kanafani: در گزارش ITV News به‌دلیل هماهنگی تهدید علیه ایران اینترنشنال از وی نام برده شده است

• عبدالوهاب کوچاک: تبعه ترک با قتل یک مخالف ایرانی در استانبول مرتبط است

• علی کوجاک: تبعه ترکیه با قتل یک مخالف ایرانی در استانبول مرتبط است

• علی اسفنجانی: یک تبعه ایرانی با قتل یک مخالف ایرانی در استانبول مرتبط است

• محمدرضا ناصرزاده: یک تبعه ایرانی با قتل یک مخالف ایرانی در استانبول مرتبط است.

• سازمان زیر نیز توسط بریتانیا تحریم شده و در معرض مسدود شدن دارایی‌ها قرار دارد:

• واحد ۸۴۰: نام گروهی در سپاه پاسداران در گزارش ITV News به‌دلیل هماهنگی تهدید علیه ایران اینترنشنال از آن نام برده شده است... .

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره نوشت:

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم این افراد را پس از علنی شدن کیفرخواست توسط وزارت دادگستری و پلیس فدرال ایالات متحده، اف.بی.آی انجام می‌دهد.

در همین ارتباط، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (اوفک)، نیز در بیانیه‌ای در خصوص این اقدام مشترک آمریکا و بریتانیا گفت این شبکه توسط یک قاچاقچی مواد مخدر ایرانی به نام ناجی ابراهیم شریفی زیندشتی رهبری می‌شود و به دستور وزارت اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. شبکه زیندشتی اقدامات سرکوب‌گرایانه فراملی متعددی از جمله ترور و آدم ربایی در حوزه های قضایی مختلف در ایالات متحده با هدف ساکت کردن صدای منتقدان شناخته شده رژیم ایران انجام داده است. در بیانیه آمده است که بریتانیا همچنین محمدرضا انصاری را که قبلاً توسط اوفک در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بود، تحریم کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، نیز گفت که ایالات متحده به همراه متحدان و شرکای بین‌المللی خود به استفاده از همه اهرم‌های موجود برای پاسخگو کردن رژیم ایران به خاطر تلاش‌هایش برای گسترش سرکوب فراملی و همچنین نقض مداوم حقوق بشر علیه مردم خود و اقداماتش برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa1a89f2-f048-402b-933b-1f6a2767017d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات