728 x 90

قاچاق سلاح توسط سپاه پاسداران

قاچاق موشک توسط سپاه پاسداران به یمن - آرشیو
قاچاق موشک توسط سپاه پاسداران به یمن - آرشیو
خبرگزاری رویتر 12مرداد 96 فاش ساخت سپاه پاسداران راههای جدیدی را برای قاچاق سلاح و رساندن آن به شبه‌نظامیان حوثی‌ در یمن به کار می‌گیرد. این خبرگزاری افزود: قاچاق موشک و سکوهای شلیک این موشک ها از طریق آبهای خلیج‌فارس انجام می‌شود. او همچنین اشاره کرد که رژیم ایران از مواد مخدر نیز برای کمکهای مالی برای حوثی‌ها استفاده می‌کند.

منابع امنیتی غربی اعلام کردند رژیم ایران مسیر کشتی‌هایش به سوی یمن را از سومالی به سوی آبهای بین‌المللی تغییر داده تا بتواند از مراقبت‌ها فرار کند و از این طریق سلاحهایش را مخفیانه به حوثی‌ها برساند.

انتقال محموله‌های سلاح از سومالی در معرض این خطر است که با گشتهای خلیج عمان و دریای عرب مواجه شوند.

محموله‌هایی که در شش ماه اخیر به یمن منتقل شده موشک و سکوهای پرتاب موشک بوده که امکان ساخت آنها در یمن وجود نداشته است. همچنین مقادیری پول و مواد مخدر نیز به‌منظور حمایت مالی از حوثی‌ها به یمن منتقل شده است.

مقامهای رژیم ایران می‌گویند در مسیر آبی جدید نمی‌توانند محموله‌های بزرگ را منتقل کنند ولی امنیت دارند. اطلاعاتی که رویتر به آنها اشاره کرده مورد تأکید منابع امنیتی غربی هم قرار گرفته است. این منابع می‌گویند در چند ماه گذشته رفت و آمد کشتی‌هایی که پرچم ایران دارند بیشتر شده است.

ناظران کشتیرانی در آبهای بین‌المللی بعید نمی‌دانند که رژیم ایران از آبهای عراق نیز استفاده کند. در این آبها نیز قایق های کوچکی برای انتقال تسلیحات قاچاق بکار گرفته می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/569219cb-726a-4b5d-bd80-dbe94aa4e543"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات