728 x 90

آسوشیتدپرس: آمریکا رژیم ایران را با تحریم پتروشیمی زیر ضرب برد

تحریم صنایع پتروشیمی رژیم ایران
تحریم صنایع پتروشیمی رژیم ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: دولت دونالد ترامپ روز جمعه ۱۷خرداد رژیم ایران را با تحریم جدید بزرگترین شرکت پتروشیمی آن که سپا ه پاسداران را تأمین مالی می‌کرد، زیر ضرب برد.

وزارت خزانه‌داری تحریم‌هایی را برای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و ۳۹شعبه و نمایندگیهای فروش خارجی آن اعمال کرد.

خزانه‌داری آمریکا گفت این تحریمها نتیجه انجام میلیاردها دلار تجارت با سپاه پاسداران است.

آمریکا سپاه پاسداران را ماه گذشته به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری کرد که این اولین باری بود که چنین کاری در مورد یک آژانس دولتی خارجی انجام می‌شد.

 

بعد از ظهر جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، بزرگترین و سود آورترین گروه پتروشیمی رژیم ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را در ارتباط با قرارگاه سپاه پاسداران (ضد خاتم الآنبیاء) تحریم می‌کند.

دفتر کنترل داراییهای خارجی علاوه بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، شبکه وسیع ۳۹شرکت، شعبات و نمایندگیهای فروش مستقر در خارج کشور، را نیز لیست‌گذاری می‌کند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و گروه شرکتهای پتروشیمی و شعباتش ۴۰درصد ظرفیت تولید کل پتروشیمی رژیم را در دست دارند و مسئول ۵۰درصد کل صادرات محصولات پتروشیمی ایران هستند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا استیون منوچین گفت، ما با هدف قرار دادن این شبکه قصد داریم عناصر کلیدی بخش پتروشیمی رژیم ایران را که از سپاه پاسداران حمایت مالی می‌کنند از منابع مالی محروم کنیم.

منوچین افزود: این اقدام هشداری است که ما به هدف قرار دادن گروهها و شرکتها در بخش پتروشیمی و بخشهای دیگر که از سپاه پاسداران پشتیبانی مالی می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24509d34-d183-43a4-a763-beb2d56a799f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات