728 x 90

آخرین گزارش عاصمه جهانگیر: تصویر حقوق بشر رژیم ایران «نگران‌کننده» است

عاصمه جهانگیر، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران
عاصمه جهانگیر، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران

سازمان ملل‌متحد روز دوشنبه 14اسفند در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندی از دستگیری و سرکوب آزادی بیان و شکنجه، به‌رغم وعده‌های داده شده، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویتر، این گزارش توسط عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، تهیه و تنظیم شد، و به شورای حقوق بشر این سازمان ارائه شده بود.

در گزارش عاصمه جهانگیر  آمده است در جریان تظاهرات خیابانی  در ایران در اعتراض به فساد و وضعیت بد اقتصادی، بیش از ۲۰نفر کشته و حدود ۴۵۰نفر نیز دستگیر شده‌اند. خانم جهانگیر در گزارش خود تصویری که از وضعیت حقوق بشر ایران مشاهده کرده را نگران‌کننده خواند و خواستار تحقیقات مستقل درباره موج سرکوب اخیر در ایران و جان باختن برخی از معترضان در بازداشت و پاسخگویی کارگزاران رژیم شده بود.

خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور  ایران صبح روز یکشنبه 22بهمن در سن ۶۶سالگی بر اثر سکته قلبی در شهر لاهور پاکستان درگذشت.  خانم عاصمه جهانگیر در گزارشهای متعدد خود نقض فاحش حقوق بشر توسط رژیم آخوندی را محکوم کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/041049da-ab17-415a-a791-63d80c16a66a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات