728 x 90

وال استریت ژورنال: حمله تلافی‌جویانه اسراییل به رژیم ایران

پهپاد اسراییلی - عکس از آرشیو
پهپاد اسراییلی - عکس از آرشیو

وال استریت ژورنال ۳۱فروردین: حمله تلافی‌جویانه اسراییل به رژیم ایران
یک فرد مطلع در این باره گفت که اسراییل طی امشب حمله موشکی و پهپادی گسترده رژیم ایران به خاک خود را تلافی کرد - اقدامی که تهدید می‌کند کشورها را به سمت چرخه تشدیدکننده‌ای که می‌تواند به جنگ منجر شود، سوق دهد.
این فرد گفت که این حمله منطقه اصفهان را هدف قرار داده است.
بسیاری از اقدامات اسراییل مبهم باقی مانده است، به‌معنای پاسخ به حمله مستقیم بی‌سابقه‌ ایران که شامل بیش از ۳۰۰پهپاد و موشک به سمت خاک اسراییل بود که اکثر آنها سرنگون شدند. آن حمله خود تلافی حمله‌یی بود که به اسراییل نسبت داده شد و افسران ارشد رژیم ایران را در دمشق سوریه کشته بود.
رسانه‌های ایرانی و رسانه‌های اجتماعی از انفجارهایی در نزدیکی اصفهان، جایی که ایران دارای تأسیسات هسته‌یی و کارخانه تولید پهپاد است و فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی در استانهای سراسر کشور پس از کشف اشیاء پرنده مشکوک، خبر دادند.
خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که خبرنگاران آن هیچ‌گونه خسارت یا انفجار بزرگی در هیچ نقطه‌ای از کشور پیدا نکرده‌اند و هیچ حادثه‌ای در تأسیسات هسته‌یی ایران گزارش نشده است.
اسرائیل تحت فشار ایالات متحده و اروپا برای تعدیل واکنش خود قرار داشت و با چالشی مواجه بود که ضربه‌ای وارد کند که رژیم ایران را به‌خاطر حمله آن مجازات کند ولی باعث واکنش شود.
رژیم ایران در روزهای اخیر هشدارهای خود را مبنی بر پاسخ تهاجمی به هر گونه حمله اسراییل افزایش داده است. رژیم ایران هم‌چنین روز پنجشنبه اعلام کرد که در صورت هدف قرار گرفتن تأسیسات هسته‌یی این کشور می‌تواند کار روی سلاحهای هسته‌یی را تسریع بخشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3705453-3cd2-4850-b1a7-21cf6ded356c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات