728 x 90

جزئیاتی از کشته شدن سه کارشناس نظامی رژیم ایران در یمن

بمباران ائتلاف عربی
بمباران ائتلاف عربی
به گزارش اسکای نیوز ائتلاف عربی اعلام کرد یکی از هواپیماهایش سه تن از کارشناسان نظامی رژیم ایران را در استان مرزی حجه همجوار با مرز عربستان سعودی کشته است. این در حالی است که رژیم ایران تلاش می‌کند دخالت در امور داخلی یمن را انکار کند.

اسکای نیوز 8آبان 96:
رژیم ایران نمی‌تواند حمایت هایش از کودتاگران حوثی و ارسال تسلیحات برای آنها را مخفی نگاه دارد.

جنگ حوثی‌ها علیه مردم یمن و تضعیف ارکان دولت قانونی آن تنها با حمایت رژیم ایران و اعزام نیرو به صحنه‌های جنگ در این کشور صورت می‌گیرد.

علاوه بر عناصر رژیم ایران شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان نیز در بسیاری از جبهه‌های جنگ یمن در کنار حوثی‌ها هستند.

منابع نظامی در یمن اعلام کردند روز شنبه گذشته سه تن از عناصر سپاه پاسداران در بمباران مواضع نظامی در استان حجه توسط ائتلاف عربی کشته شدند.

منابع مطلع تأکید کردند شبه‌نظامیان حوثی اجساد پاسداران کشته شده را به بیمارستان الثوره در استان حجه منتقل کردند. پس از آن روز یکشنبه آنها به صنعا منتقل شدند.

استان حجه یک استان مرزی با عربستان سعودی است که شبه‌نظامیان حوثی با کمک‌ کارشناسان نظامی رژیم ایران از آنجا موشکهای بالستیکی را به سوی خاک عربستان سعودی شلیک می‌کنند

منابع یمنی تأکید می‌کنند کارشناسان نظامی رژیم ایران در یمن مسئولیت مونتاژ این موشکها را بعهده ‌دارند که به استان ساحلی حدیده قاچاق می‌شود. این موشک ها برای هدف قرار دادن شهرهای آزاد شده یمن یا خاک عربستان سعودی است.

این موضوع باعث شده است که دولت قانونی یمن و ائتلاف عربی به مقابله با دخالت رژیم ایران در یمن برخیزند.

ولیعهد عربستان سعودی محمد بن سلمان چند روز پیش گفت اجازه نخواهیم داد تا حزب‌الله جدیدی در مرزهای عربستان سعودی تشکیل شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df9c755e-1e4f-4ba8-9274-26981678c374"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات