728 x 90

ليبرتي,

بیانیه ۵۹۷ قاضی از ۶ کشور عربی دربارهٴ تعهدات قانونی آمریکا و ملل متحد برای وادار کردن حکومت مالکی به آزادی ۷ گروگان اشرف

-

حمایت کشورهای عربی از لیبرتی
حمایت کشورهای عربی از لیبرتی
امضا کنندگان بیانیه شامل:
355 قاضی از مصر- 90قاضی از مغرب
55قاضی از تونس-49قاضی از لبنان
39قاضی از یمن و 9قاضی از عربستان هستند
فراخوان 597 قاضی از کشورهای عربی

بیانیه کمیته قضات عرب برای دفاع از حقوق‌بشر
قضات امضا کننده این بیانیه، با تأکید بر این‌که «همه دلایل و شواهد و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که گروگانها در دست نیروهای امنیتی عراق هستند و در زندانهای غیررسمی وابسته به نخست‌وزیری عراق نگهداری می‌شوند»، بر این موارد تأکید می‌کنند:
-با توجه به این‌که کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد در 8 بیانیه مختلف، ساکنان اشرف و لیبرتی و از جمله 7 گروگان را پناهجو و افراد مورد نگرانی مشمول قوانین حمایت بین‌المللی اعلام کرده است، و با توجه با این‌که حضور آنها در اشرف قانونی و بر اساس توافق رسمی آمریکا، سازمان ملل و دولت عراق بوده است، بنابراین آنها در قبال امنیت و سلامت و سرنوشت گروگانها مسئولیت دارند و باید تمام ظرفیتهای سیاسی و حقوقی خود را جهت آزاد کردن هر چه سریعتر گروگانها به‌کار بگیرند و به مسئولیتهای حقوقی و اخلاقی خود عمل کنند.
-ما رئیس‌جمهور آمریکا باراک اوباما، جان کری وزیر خارجه آمریکا، بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد و بیکرافت سفیر آمریکا در عراق را فرا می‌خوانیم، تا مالکی را وادار سازند گروگانها را در اسرع وقت آزاد کند. مسئولیت پیامدهای بی‌عملی و سکوت در این زمینه، به‌عهده آمریکا، سازمان ملل است، چرا که در این رابطه تعهدات قانونی دارند.
-ما از تمام ارگانهای حقوق‌بشری و انسان‌دوست بین‌المللی و به‌طور خاص مجتمعات مدنی عراقی و عربی می‌خواهیم با قویترین اعتراض گروگانگیری توسط حکومت مالکی را محکوم کنند و از تمام اعتبار و نفوذ خود برای آزاد کردن هر چه سریعتر 7 گروگان اشرفی استفاده کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df1930a7-6166-400f-875c-dc284d3185c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات