728 x 90

شقه دروني رژيم,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان رسانه‌های رژیم - ۸۹۰۶۰۲

-

عربده کشی مزدوران احمدی نژاد علیه رئیس مجلس مقابل مجلس ارتجاع
عربده کشی مزدوران احمدی نژاد علیه رئیس مجلس مقابل مجلس ارتجاع
بعد از روضه‌ها و هشدارهای وحدت خامنه‌ای خطاب به سران نظام و تهدید جناح مغلوب برای خزیدن مجدد به زیر قبای ولایت، نشست وحدت دولت و مجلس رژیم آخوندی با دودودم بسیاری برگزار شد، اما خبرهای رسانه‌ها از این نشست، به‌قول یکی از خودشان جز عکس یادگاری چیزی نبود و تنها اثری که از وحدت بین باندها به چشم می‌خورد، این است که فعلاً کمی با خویشتنداری برای هم خط و نشان می‌کشند.

ابتکار: … در نشست مذکور برخی مواضعی که اعلام شد، همان مواضع قبلی -ولی به شکل تلطیف شده آن- بود… در این نشست رئیس‌جمهور خواستار آن شد که قوانین خوب تصویب شوند و مجلسی‌ها نیز خواهان آن شده‌اند که قوانین خوب اجرا شوند…

برخی از اداهای نمایش وحدت بیشتر یادآور ضرب‌المثل مردمی بزک نمیر بهار میاد بود:
رسالت: رئیس مجلس: «… اگر نگاهها به هم نزدیک شود و همه ما در یک جهت حرکت کنیم، بسیار مفید است…

گزارش رسانه‌های حکومتی از این نشست به اصطلاح وحدت، حاکی است که تمام موارد اختلاف، حل ناشده باقیمانده‌اند و همین اختلافها خود آتش‌تهیه تعمیق شکافهای بیشتر خواهند شد. البته در آینده‌یی نزدیکتر از تصور ولی‌فقیه.
جوان: حجت‌الاسلام حمید رسایی: وحدت احتیاج به دو نقطه اشتراک دارد و آن دو محور ولایت‌فقیه و قانون اساسی است. متأسفانه برخی افراد خصوصاً در دولت، اصرار دارند که با نقطه نظرات جدید و حتی صحبتهای چندپهلو، خود را مطرح کنند.

قدس: حداد عادل به اظهارات مسئول دفتر رئیس‌جمهور درباره مکتب ایرانی واکنش نشان داد. اگر‌چه حداد عادل انتقادهایی را در این خصوص مطرح کرد، اما نامی از مشایی نبرد و احمدی‌نژاد هم در سخنانش به انتقادات وی، جوابی نداد…

بنا‌به همین نوشته روزنامه قدس، سقای بی‌ریا مشاور پاسدار احمدی‌نژاد، از شقه دیگری در درون خود دولت خبر داد و گفت: در بدنه هیأت دولت نظرات متفاوتی درباره جزییات موضوع مکتب ایرانی وجود دارد.

به گفته ناظران و به شهادت رسانه‌های رژیم، این نشست نه تنها مسأله‌یی از شقه درونی رژیم را حل نکرد بلکه صحنه نمایش دیگری شد از شکستگی طلسم ولایت که جناحهای مختلف نظام بر حرف ولی‌فقیه، اماواگر و شرط‌وشروط گذاشتند:
مردم سالاری: وزیر اسبق دولت اصلاحات… اسحاق جهانگیری: پیش‌نیاز تحقق وحدت این است که تندروها و افراطی‌ها و فضای متشنج باید کنار زده شوند.

مردم سالاری: علی مطهری: نمی‌توان گفت وحدت مطلق امر مثبتی است، من با دامن زدن به اختلافات موافق نیستم، ولی با خود اختلاف در برخی موارد موافق هستم. به‌طور مثال وقتی یک طرف می‌گوید که من قانون را اجرا نمی‌کنم، طرف دوم نمی‌تواند سکوت کند.

این رویارویی‌ها شکستگی طلسم ولایت را بیشتر بارز کرد. و این وسط دعواهای زرگری گماشتگان ولی‌فقیه در مجلس ارتجاع، برای هم ترساندن و هم امتیازدادن به رقیب، بیشتر نمایانگر فلاکت و به گل نشستن کشتی ولایت شده است، یکی پس می‌زند دیگری پیش می‌کشد. شاید با این روش آخوندی شقه نظام هم بیاید:
جوان: دکتر مهدی کوچک‌زاده: با کسانی که عدم تبعیت خود از ولایت را به حد اعلا رساند‌ه‌اند و با حیثیت و آبروی نظام در داخل و دنیا بازی کرده‌اند و چهره جامعه را در بین جوامع بین‌الملل مخدوش جلوه داده‌اند، نمی‌توان حرف از انسجام و اتحاد زد.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی: وحدت و انسجام با کسانی که دستشان توی دست آمریکاست و به نظام لطمه‌های جبران‌ناپذیری زدند، منظور معظم‌له نبوده…
(جوان: نمایندگان ملت در گفت‌و‌گو با «جوان» تأکید کردند وحدت با خودیها نباید بهانه فرار فتنه‌گران شود)

مردم سالاری: بادامچیان: زمان بازگشت افراد کناررفته فرا رسیده است. جواب هر کسی را باید داد اما نباید به او انگ نامسلمانی زد. راه‌کار عمل به این سخنان، بازگشت خود این افراد از یکسو و از سوی دیگر باز کردن میدان برای کسانی است که می‌خواهند گذشته‌شان را جبران کرده و تغییر موضع دهند.

بادامچیان برای این‌که تیر وحدت ولی‌فقیه ارتجاع را به هدف بنشاند، به طرف مقابل اتهامات مزدوری و تهدیدهای محاکمه و اعدام را تخفیف داده و در حالی‌که ولی‌فقیه ارتجاع را اسلام لقب داده می‌گوید:
معمولاً نیازی نیست که افراد گذشته خود را نفی کنند… بنابراین اسلام با توبه و انابه راه را باز گذاشته است. البته اصراری ندارد که افراد در مقابل عموم از موضع خود برگردند، بلکه می‌گوید که در عمل این کار را انجام دهند.

به همین میزان که این اظهارات ناشی از ضعف و شدت بحرانهای درونی رژیم در اثر ضربه‌های قیام مردم ایران است، ناظران دودودم‌های مجدد رسانه‌های رژیم برای نشان‌دادن قایقهای توپدار و سریع نظام و هواپیمای بدون سرنشینش را هم حاکی از شدت ترس رژیم در رویارویی با جامعه جهانی ارزیابی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3f1b7ab-096b-40ce-a05f-41fbe4af1a4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات